Human
Trådstartare
H är 10 veckor idag och den senaste tiden har det hänt så mycket med henne. Hon sitter gärna i babysittern en stund, helst förstås med en familjemedlem framför sig så hon har någon att prata med, men även själv funkar. Babygymmet kan också underhålla en stund. Fram tills häromdagen skulle jag dock fortfarande uppskattat att hon tillbringade minst 20 h per dygn på mig. Alla dagens sovstunder i bärselen, det börjar kännas! Men senaste typ dygnet har saker hänt. Nu har hon under två nätter accepterat att ligga tätt bredvid mig i sängen istället för på migFortsätter monolog här
Nu är lillan 9 veckor och hon är sådär så hon vill bli underhållen konstant, för att inte vara missnöjd. Minns perioden så väl från storasysters spädbarnsperiod! Så att gå runt hängandes på axeln och spana är det enda som duger... Inne som ute! Mysigt för lillan, hemskt tärande för föräldrarnas kropparOm man nu ska vara en så nyfiken bebis kan man väl hejda sig lite med allt ätande så man inte väger 6,5 kg!? Jäklar vad slitigt det är med allt bärande konstant! Ska komma igång med mammaträning om ngn månad, känns som det behövs!
Hur går det för alla er andra, i graviditeterna och med bebisar?
Vi var på bvc för en extra kontroll av vikten och då hade hon tagit sig upp på 5,2 kg, vilket var en ökning med 1,2 kg på tre veckor. Även på längden hade hon dragit på lite, 58,9 cm lång. Så nu släpper vi extrakontrollerna och konstaterar att hon är en nöjd ersättningsbebis
Men 6,5 kg låter slitigt! Jag har smugit igång med lite lätt träning just för att klara av att bära hela tiden, och det är ju många månader kvar av bärande på en allt tyngre bebis...
I allmänhet mår jag (förlåt alla ni i tråden som är gravida och har det tufft) så himla bra just nu. Jag är kännbart lycklig över vår fina bebis, så glad att vi vågade satsa på en trea trots tvekan och så privilegierad som fått ett sånt praktexempel till unge