Jag hoppas jag inte jinxar nåt nu (även om jag fattar att sömnen kommer försämras framöver så har jag det gärna såhär så länge som det går)
Alltså jag är inte oroligt lagd, men bebis sover SÅ gott och så bra nattetid att jag liksom vaknar upp och måste kolla så hon andas ibland? Får för mig saker som att bebisar som sover såhär bra nattetid måste typ ha högre risk för SIDS!?
MEN, i grunden tacksam. Och chockad. Finns dessa bebisar? Som dessutom ammas,.och inte bara bland de som får ersättning? Och har VI fått en sån bebis?
Kl är 6. Jag är vaken, men inte bebis. Hon har sovit sen kl 21.30, utan uppvak. Riktigt såhär drömmigt är det inte varje natt, ofta ammar vi efter 5-6 timmar innan hon sover vidare uppemot 9-10 timmar. Men även det år ju superlyx.
Det är mannens gener, definitivt! Han och hans syskon har superkraft att kunna sova igenom allt i livet. Och hans mamma sa alltid att hennes barn sov hela nätter från tidig ålder. Jag har sagt att hon måste typ ha mints fel eller glömt bort exakt hur det var, men okej då...