Sommar semester

Folri

Trådstartare
Hur kommer ni att planera era semestrar i dessa Corona tider? Kommer ni att åka omkring i Sverige eller siktar ni ändå på utlandssemester
 
Har hyrt häst på stället där jag rider några veckor och kommer förövrigt tillbringa den mesta delen hemma som jag brukar på sommaren. Åker aldrig utomlands på sommaren utan på vintern så ingen skillnad där för mig. Går det inte att åka i Sverige så blir det utflykter i närområdet. Älskar också att cykla och det ser jag ingen risk med.
 
Har hyrt häst på stället där jag rider några veckor och kommer förövrigt tillbringa den mesta delen hemma som jag brukar på sommaren. Åker aldrig utomlands på sommaren utan på vintern så ingen skillnad där för mig. Går det inte att åka i Sverige så blir det utflykter i närområdet. Älskar också att cykla och det ser jag ingen risk med.
Vi brukar ochså cykla och det gör vi på Öland när vi är där
 
Min arbetsgivare betalar ut en extra ersättning om man flyttar sin semester från sommarmånaderna till september så det har jag gjort.
Jag sökte min ursprungliga semester utefter resplan till t.ex. Grekland samt titta på OS. Räknar med att inte kunna resa i sommar och OS är flyttat till nästa år så då kan jag lika gärna flytta semestern :)
Sen hoppas jag kunna resa någonstans i vinter, t.ex. Mexiko eller dylikt.
 
Vi har planerat Spanien i 3 veckor och Gotland 1 vecka. För första gången någonsin tänkte vi att vi skulle vara ute i god tid med att köpa flygbiljetter så vi köpte dem redan i januari :grin: Så det var ju tur att vi hade denna eminenta framförhållning just i år..

Vi får se hur läget är när det närmar sig. Jag tror inte att det kommer att vara lämpligt att åka, så då blir det golf och segling i Stockholmsregionen!
 
Min arbetsgivare betalar ut en extra ersättning om man flyttar sin semester från sommarmånaderna till september så det har jag gjort.
Jag sökte min ursprungliga semester utefter resplan till t.ex. Grekland samt titta på OS. Räknar med att inte kunna resa i sommar och OS är flyttat till nästa år så då kan jag lika gärna flytta semestern :)
Sen hoppas jag kunna resa någonstans i vinter, t.ex. Mexiko eller dylikt.
Min arbetsgivare betalar ut en extra ersättning om man flyttar sin semester från sommarmånaderna till september så det har jag gjort.
Jag sökte min ursprungliga semester utefter resplan till t.ex. Grekland samt titta på OS. Räknar med att inte kunna resa i sommar och OS är flyttat till nästa år så då kan jag lika gärna flytta semestern :)
Sen hoppas jag kunna resa någonstans i vinter, t.ex. Mexiko eller dylikt.
Vintersemester vill man ju ha utomlands på nått varmt ställe. Mexiko låter trevligt. Blir det gamla OS staden då
 
Med tanke på att det enda utomlands jag varit är Danmark så är frågan inte svår. Däremot är det första gången på flera år som jag verkligen har semester på riktigt, fick mina fyra veckor beviljat i juli. Arbetslös som jag varit vid några tillfällen är inte semester, även om det i år bara var en månad och förra året tre. Så jag ska verkligen njuta av att få vara ledig och göra saker med gott samvete utan stress!
I Sverige förstås! Men har inte funderat på vad ännu.
 
Jag ska ett par vändor till sommarstället. Huset måste ses över en del med sotning av skorstenar, målning och annat men när det blir kan jag anpassa rätt ordentligt. Ett sånt ställe där det är fullt möjligt att vara utan att träffa en kotte om man inte vill annat än möjligtvis sotaren då så det känns inte som allt för vågade semesterplaner.

Var utomlands förra sommaren så blir väl fem år eller så tills jag får minsta lust med det igen :grin:
 
Ska på långritt med en kompis i juni i några dagar, det blir min semester. Blir sjukskriven i sommar med, så i övrigt ska jag vila upp mig.
 
Får se hur det utvecklar sig. Planen har varit att försöka hälsa på lite släktingar jag inte träffat på länge. Beroende på hur det utvecklar sig kommer jag åka alternativt inte åka.
Har spenderat många semestrar hemma, så går ingen näd på mig.

Hade förvisso tänkt försöka gynna någon lokal resturang och äta god mat, sen får vi se.
Egentligen ska jag ut å åka med pappa någonstans med tåg i slutet av juni, men i nuläget vet vi inte om vi kan åka då. Så får se.

Jag blir inte ledsen om jag måste va hemma. Vad är en bal på slottet typ. 😅
 
Jag bokade campingplats tidigare i år i Vimmerby men som läget är nu känns det osäkert om Astrid Lindgrens värld kommer kunna öppna som vanligt..
Annars blir det nog kortare turer med husvagnen mest i sommar.

Vi hade planer på att åka utomlands i höst men det blir nog uppskjutet till 2021.
 
Planen var att jobba i Visby i sommar och tänkte därför inte resa någonstans, men de planerna är inställda. Så förhoppningsvis blir det en resa ned dit under Medeltidsveckan som, peppar peppar ta i trä, inte är inställd ännu. Kanske en resa till Göteborg för att hälsa på vänner och familj, annars finns det inga planer på några större extravaganta resor.
 
Jag har semester tre veckor i juni. Jag stannar hemma som vanligt, gör några dagsutflykter bara.
Pingsthelgen har jag och mamma tänkt resa till Skaraborg med två övernattningar, får se hur vi gör med den resan.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
535
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Milosari
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp