Sommarhäst

Sv: Sommarhäst

Okej, tack tack för rådet, heh. ;) Men tycker du ändå inte jag är redo om jag har hästarna hos hästägargrannen och han förhoppningsvis hjälper till så mycket han orkar och vill? (;
 
Sv: Sommarhäst

Men NÄR ska man då skaffa sig häst då ?? Jag var medryttare någon dag i veckan innan min första ponny (som jag då hade i ett år! TS ska ju bara ha den i två månader) men att vara medryttare var ju det samma som att vara på ridskolan förutom att vi inte hade ridhus.
 
Sv: Sommarhäst

Okej, tack tack för rådet, heh. ;) Men tycker du ändå inte jag är redo om jag har hästarna hos hästägargrannen och han förhoppningsvis hjälper till så mycket han orkar och vill? (;

Det tycker iallafall jag;)

Jag hade mycket väl kunnat tänka mej att ta hand om en tjej (kille?) som du och ha hyrhästen ihop med mina på sommarbete, du verkar vilja lära dej och det är det som behövs mest!

Att byta fårstängslet till hästvänligare staket kommer kosta så mycket både i tid och pengar att du kan lägga ganska stor summa på att få ha den hos någon hästvan med hästvänliga staket istället.
 
Sv: Sommarhäst

6 år på ridskola 1 timme i veckan är igentligen inte så mycket som det verkar om man jämför med en hästägare som kanske rider ca 5 dagar i veckan. Nu vet jag inte hur det är på din ridskola men vanligtvis får man aldrig mocka, fodra, hjälpa till med in/utsläpp osv. Jag tycker du ska satsa på en sköt/medryttarhäst och när du har tränat upp lite hästkunskaper så kan du alltid satsa på sommarhäst nästa år när du känner dig mer redo. man behöver ju inte skynda på det hela så mycket. :)
 
Sv: Sommarhäst

Usch då! Nej, jag vill ju verkligen inte riskera något, så det är nog väldigt passande om vi kan ha hästarna hos grannen. :)

Om vi nu har hästarna i vår hage och de gör sönder den, är det inget bautaproblem, för hagen är tredelad och hästarna kan gå i den mindre hagen sålänge.
 
Sv: Sommarhäst

Hehe, så lätt går det nog inte. :crazy: Fåren är nämligen min grannes, alltså inte hästgrannen utan en annan, och det är han som själv byggt hela hagen, på vår mark. Iförsig är hagen för stor för de ca 15 fåren, de klarar inte av att beta av den, men det är väldigt osäkert om han går med på att riva den. Vi har en liten plätt framför huset på uppskattningsvis (här är det bara jag som gissar ;)) ca 1 ha som vi "odlar hö" på, det skulle nog vara möjligt att bygga en hage där om det inte blir alltför dyrt. Hur mycket kan typ 400 meter+400 meter (det ska ju vara två band menar jag) eltråd eller trästängsel kosta? x)

Då är vi ju i samma båt! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
883
Senast: Habina
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 838
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 039
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp