Somnade på jobbet

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
 

Nej, det är inte värt den pinan. Du anar inte vad vidrig den fullständiga paniken är samtidigt som omvärlden försvinner när man svimmar. Det är ren och skär dödsångest.

Om du nickar till vid ratten och kör i diket/krockar med annat fordon/träd då och kanske behöver ligga på sjukhus, ta flera prover, ha dropp inkopplat..
Är det ett bättre alternativ än att genomgå blodprov nu, under mer kontrollerade former?
 
Men då måste du ju sluta köra bil, om du är så trött som du beskriver. Hur kan du inte begripa det?
Har inga problem att begripa. Men tänker göra som jag måste i alla fall.

Om du nickar till vid ratten och kör i diket/krockar med annat fordon/träd då och kanske behöver ligga på sjukhus, ta flera prover, ha dropp inkopplat..
Är det ett bättre alternativ än att genomgå blodprov nu, under mer kontrollerade former?
Det kommer inte att hända.
 
Har inga problem att begripa. Men tänker göra som jag måste i alla fall.


Det kommer inte att hända.

Fint, du vägrar anpassa dig så andra riskerar att betala för din idioti. Sådana som resonerar som du gör har i mina ögon redan förverkat sitt körkort! Det är på ren svenska patetiskt. Men det är ju inte första gången du agerar egoistiskt.

Jag och särbon kör enormt mycket bil. Känner vi att vi börjar bli trötta är det bara att åka in på en p-ficka och ta en tupplur och/eller kliva ur bilen och sträcka på benen. Jag har tom gjort det när jag kört hem från nuvarande jobb efter nattskift eftersom jag varit så trött. Att köra bil när en inte är på topp är totalt oförsvarligt.
 
I all välmening @Wille , jag vet att de är fruktansvärt tufft, men du borde verkligen försöka vara på vården att få hjälp med din fobi. Den verkar hindra alla aspekter av ditt liv, och ta extremt mycket energi. Jag har själv haft svårt och få hjälp, men tillslut fick jag napp, och det har verkligen förändrat hela mitt liv. Till en början kanske de räcker att bara mentalt försöka ställa in sig på att man vill ha hjälp. Jag hoppas du inte tar detta fel, jag vet att de är fruktansvärt svårt och att de inte är något som går och förändra över en natt. Men det finns hjälp, ibland lika svår som en nål i en höstack att hitta, men det finns.
 
Har inga problem att begripa. Men tänker göra som jag måste i alla fall.


Det kommer inte att hända.
Men tänk om du somnar vid ratten, kommer över på fel sida vägen och frontalkrockar med en bil? Skadar/dödar andra människor :( ? Det är ju inte säkert att du kör i diket och "bara" skadar dig själv om du skulle råka somna vid ratten. Läs artikeln som jag länkade till, om du inte redan har gjort det!
 
I all välmening @Wille , jag vet att de är fruktansvärt tufft, men du borde verkligen försöka vara på vården att få hjälp med din fobi. Den verkar hindra alla aspekter av ditt liv, och ta extremt mycket energi. Jag har själv haft svårt och få hjälp, men tillslut fick jag napp, och det har verkligen förändrat hela mitt liv. Till en början kanske de räcker att bara mentalt försöka ställa in sig på att man vill ha hjälp. Jag hoppas du inte tar detta fel, jag vet att de är fruktansvärt svårt och att de inte är något som går och förändra över en natt. Men det finns hjälp, ibland lika svår som en nål i en höstack att hitta, men det finns.
Jag får ju hjälp av vården. Har gått i kbt, hypnos och emdr. Och jag gav alltid minst 120% när jag gick på de terapierna för jag ville verkligen att det skulle fungera. Nyligen beviljades jag terapi under LOV. Nu ska jag bara välja terapeut. Vet faktiskt inte vad mer vården kan göra.
 
Senast ändrad:
Men tänk om du somnar vid ratten, kommer över på fel sida vägen och frontalkrockar med en bil? Skadar/dödar andra människor :( ? Det är ju inte säkert att du kör i diket och "bara" skadar dig själv om du skulle råka somna vid ratten. Läs artikeln som jag länkade till, om du inte redan har gjort det!
Det där skrämmer mig inte ens en bråkdel av vad en provtagning gör.
 
Det kommer inte att hända.

Inte för mig. Jag ser det helt enkelt föga sannolikt att det kommer hända.


Det är ju inte så att någon som nickar till vid ratten tänker sig att det ska hända, men ändå händer det allt för ofta och med svåra konsekvenser.

För ett gäng år sedan sjukskrev jag mig från jobbet just pga att jag var för trött för att kunna köra bil utan att utsätta mig själv och andra för fara.
För mig är inget jobb värt mer än mitt och andras liv och jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag hade orsakat en olycka till följd av att jag fortsatt pendla fastän jag visste med mig att jag var för trött, men alla är vi olika 🤷‍♀️
 
Det är ju inte så att någon som nickar till vid ratten tänker sig att det ska hända, men ändå händer det allt för ofta och med svåra konsekvenser.

För ett gäng år sedan sjukskrev jag mig från jobbet just pga att jag var för trött för att kunna köra bil utan att utsätta mig själv och andra för fara.
För mig är inget jobb värt mer än mitt och andras liv och jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag hade orsakat en olycka till följd av att jag fortsatt pendla fastän jag visste med mig att jag var för trött, men alla är vi olika 🤷‍♀️
Håller helt med dig.
 
Jag får ju hjälp av vården. Har gått i kbt, hypnos och emdr. Och jag gav alltid minst 120% när jag gick på de terapierna för jag ville verkligen att det skulle fungera. Nyligen beviljades jag terapi under LOV. Nu ska jag bara välja terapeut. Vet faktiskt inte vad mer vården kan göra.
Ok! Förlåt, det var ju bra, då hade jag missuppfattat. Och ja jag tror dig, jag gav också alltid 100% men samtidigt spelar det ju tyvärr inte så stor roll ibland, om inte terapi formen eller terapeuten passar en och ens problem. Jag hoppas verkligen att din nya terapeut passar dig bättre!

Men sålänge.. om du inte är i skick att köra, och det är en del av ditt jobb borde du verkligen sjukskriva dig. Det är helt enkelt olagligt, ansvarslöst och farligt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 486
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp