Bukefalos 28 år!

Somnade på jobbet

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
 

Om du lägger dej i soffan när du kommer hem för du är trött så har du enligt dej själv ingen fritid.
Om du går å lägger dej en timme eller 2 tidigare varje dag så har du ingen fritid ?

Men ... Du HAR ju ingen fritid oavsett för du är för TRÖTT !
Så antingen går du och lägger dej tidigare och tar hand om de timmar du har efter jobbet förhoppningsvis piggare.
Eller så fortsätter du slöa på soffan och lägga dej senare och då får samma resultat som du har nu.
Du ställer samma frågor hela tiden men förväntar dej andra svar varje gång. Det kommer inte hända.
Du måste börja ställa ANDRA frågor till dej själv så du kanske du får andra svar !
 
Men jag har ju inget val. Man får inte sjukpenning för att man inte kan köra bil till jobbet. Och möjligheten att åka kommunalt är obefintlig. Då skulle jag komma över en timme för sent på morgonen och så skulle det ta fyra timmar att åka hem efter jobbet. Det är inte görbart.

Jobbet räcker till sista september.

Jag klarar knappt en vaccination under de förutsättningar du nämner. En provtagning är omöjlig. Skulle behöva sövas. Och få lugnande efteråt. Får ångest av att ha blivit stucken.

Jag ligger mest i soffan efter jobbet. Så jag vilar ju fast jag inte sover då.
Det är inte omöjligt att du skulle kunna få en sjukskrivning på en viss procent så att du får sova mer om det behövs en period?
 
Även om det bara är en olycka som inte någon annan blir skadad eller är inblandad i men som kräver polisinsatser, vilket de i princip alltid gör, då är körkortet det första som rycker. Hur exakt tänker du dig att bo kvar i ditt hus eller arbeta öht utan körkort?
 
För mig är tanken på att döda eller skada någon annan människa allvarligt det värsta jag kan tänka mig. Värre än min ångest, sjukdomar etc.

Inte för mig.

Alltså jag förstår att en kan ha fobier men detta? Något är ju riktigt riktigt skevt om man lider mer av att ta ett blodprov än tanken att släcka en hel familj för att man rammar ner deras bil i trafiken.
 
Testa en period att lägga dig tidigare, tror som @Alexandra_W att katterna klarar sig utmärkt ändå.

Jag går och lägger mig 21 (är tanken, men lyckades inte idag…) och går upp runt 6:00 för att ens nästan få ihop 8 timmar sömn pga att jag dels vaknar ganska ofta på nätterna och för att jag sover oroligt.

Annars kanske du ska testa en 20 min powernap när du kommer från jobbet? Det kan ersätta upp till två timmars nattsömn (källa Claire Anne Eriksen). Alltså inte vila utan sova.

Det är faktiskt alldeles för farligt att köra om man är trött, jag har själv varit yrkeschaufför och liksom @athena_arabians helt sonika fått stanna om jag känt (eller ens misstänkt att) jag var för trött för att köra på ett säkert sätt. Jag förstår (eller, förstår kanske jag inte gör, men jag ”hör dig” utifrån det du skrivit här) om det känns värre med blodprov än de enorma olyckor som kan bli men känslor måste inte vara sanna och jag tror nog du logiskt förstår att liv inte ska sättas på spel. Det kan ju vara värt att kolla med vården vad som görs vid utredning av trötthet? Kanske finns det något som inte innebär blodprov?
 
Alltså jag förstår att en kan ha fobier men detta? Något är ju riktigt riktigt skevt om man lider mer av att ta ett blodprov än tanken att släcka en hel familj för att man rammar ner deras bil i trafiken.
Jag tror inte det var riktigt den jämförelsen som @Wille gjorde? Eftersom hon sade att det inte kommer hända så tror jag det var en självintalelse (kan man säga så?) om att risken inte behöver beaktas på ett reellt sätt.
Ungefär som fulla personer säger att de visst kan köra aalldeles uutmärkt och faktiskt tror på det själv. Men (i de flesta fall) naturligtvis inte är likgiltiga inför eventuella dödsfall som sådana i sin egentliga grundinställning.
 
Jag vet att du skrivit förr att du måste jobba heltid för ekonomins skull, men kanske du borde jobba 50-75% ett tag och sjukskriven resten och se det som en investering i dig själv?
Du har varit sjukskriven länge och svår depression, det är inte konstigt att du är helt slut när du nu jobbar heltid dessutom.
Var snäll mot dig själv.
 
@Wille
Äter du D-vitamin? Jag har märkt tydlig skillnad sedan jag började äta för några år sedan. Inte så att jag blir sprudlande pigg, utan mer att jag slipper såsigheten jag tidigare kände nästan konstant.

När du går upp så tidigt som du gör så är det inte konstigt att du blir trött på eftermiddagen. Lägg in vanan att ta en powernap innan du kör hem. Jag brukar fälla bak sätet lite och ta en tröja att lägga mot väggen och luta huvudet mot. Och så drar jag ner en keps eller lägger ärmen från tröjan över ögonen för att få det lite mörkare.
 
Det är inte omöjligt att du skulle kunna få en sjukskrivning på en viss procent så att du får sova mer om det behövs en period?

Jag har varit sjukskriven på deltid i snart ett år av exakt den anledningen. Nu har jag fått en diagnos och vägen dit innehöll blodprover. Men mitt problem är alltså att jag är så trött att jag inte orkar en hel dag.
Eller jag kan jobba heltid. Men jag är så trött att jag är dum i huvudet och glömmer saker efter lunch då. Och jag sover och jobbar bara då. Orkar inte ens äta, än mindre ta hand om mig eller hemmet.

Med deltidssjukskrivning kunde jag jobba - sova 2-4 h och sen orka med just det som kallas fritid med. Dvs laga mat, äta, städa, duscha, motionera etc.

Men det har jag berättat för @Wille förr. Och det är förför jag skulle önska hon kunde tala med vården om möjligheten att sövas för blodprov.
 
Jag har inte pratat med vården om att bli sövd. Tror helt enkelt inte det är möjligt. Ska de söva en så vill de sätta en grej i handen och det får de inte göra.

Men snälla tala med vården. Det är ju jättedumt att gå och må dåligt bara för att man förutsätter att något säkert inte går utan att ens kolla upp!

Man kan söva på gas. Du får en mask över näsan och andas in. Sen är man i la la land.
 
Men snälla tala med vården. Det är ju jättedumt att gå och må dåligt bara för att man förutsätter att något säkert inte går utan att ens kolla upp!

Man kan söva på gas. Du får en mask över näsan och andas in. Sen är man i la la land.

Med de panikkänslor TS beskriver av att svimma/tappa medvetandet, tror jag att gasanestesi på mask vore en rätt otrevlig upplevelse.
 
Jobbet börjar 6.30 så jag har inte möjlighet att sova en timme till. Jag går ibland och lägger mig runt sju-åtta för att få mer sömn, men lyckas inte somna tidigt jämnt.
Men kan du inte sova iaf 45 min till på morgonen? :) nu vet jag inte hur lång restid du harmen du skrev nog att du inte åkte mer än 6 mil och då tänker jag att du har färre mil. 1,5 timme innan låter väl ambitiöst, när jag börjar tidigt så äter jag frukost i bilen ex så det tar inte lång tid hemma innan jag åker.
 
Alltså jag förstår att en kan ha fobier men detta? Något är ju riktigt riktigt skevt om man lider mer av att ta ett blodprov än tanken att släcka en hel familj för att man rammar ner deras bil i trafiken.

Fy har lust att skicka in det här till polisen.
Du ska inte köra bil om du hellre kör ihjäl någon än att ta ett blodprov.

Men har TS verkligen uttryckt det som ni läser in? Att hon hellre skulle köra ihjäl människor än ta blodprov, om det var det valet hon stod emellan.

Det går ju inte att rätt av jämföra en (upplevd) låg risk med hög konsekvens och en (upplevd) hög risk med låg konsekvens.

Jag tycker det är ni som läser in en jämförelse som TS själv inte gör.

Att det är dumt att köra bil när man är trött är vi däremot helt överens om, och att TS behöver hantera det. Men jag tror inte hon blir särskilt hjälpt av att bli polisanmäld för att ha för avsikt att köra ihjäl folk. Snarare är det förtal, vilket i sin tur skulle kunna polisanmälas om vi nu ska gå på det spåret.
 
Senast ändrad:
Men har TS verkligen uttryckt det som ni läser in? Att hon hellre skulle köra ihjäl människor än ta blodprov, om det var det valet hon stod emellan.

Det går ju inte att rätt av jämföra en (upplevd) låg risk med hög konsekvens och en (upplevd) hög risk med låg konsekvens.

Jag tycker det är ni som läser in en jämförelse som TS själv inte gör.

Att det är dumt att köra bil när man är trött är vi däremot helt överens om, och att TS behöver hantera det. Men jag tror inte hon blir särskilt hjälpt av att bli polisanmäld för att ha för avsikt att köra ihjäl folk. Snarare är det förtal, vilket i sin tur skulle kunna polisanmälas om vi nu ska gå på det spåret.
Ja i minst två inlägg står det att ts hellre tar risken att köra ihjäl någon än att ta blodprov annars hade jag inte svarat så.
Och ingen har skrivit att det ska polisanmälas heller däremot skrev jag att jag hade lust att skicka in det till polisen då jag tycker det är väldigt otäckt.
 
Ja i minst två inlägg står det att ts hellre tar risken att köra ihjäl någon än att ta blodprov annars hade jag inte svarat så.
Och ingen har skrivit att det ska polisanmälas heller däremot skrev jag att jag hade lust att skicka in det till polisen då jag tycker det är väldigt otäckt.

Var står det? Jag har bara läst att TS ser risken för det som låg, och inte att hon hellre kör ihjäl någon.
 
Var står det? Jag har bara läst att TS ser risken för det som låg, och inte att hon hellre kör ihjäl någon.
Men tänk om du somnar vid ratten, kommer över på fel sida vägen och frontalkrockar med en bil? Skadar/dödar andra människor :( ? Det är ju inte säkert att du kör i diket och "bara" skadar dig själv om du skulle råka somna vid ratten. Läs artikeln som jag länkade till, om du inte redan har gjort det!
Klicka för att se mer...
Det där skrämmer mig inte ens en bråkdel av vad en provtagning gör.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 606
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp