Spekulera med mig

Sv: Spekulera med mig

Skall kolla in Sir Alex tänkte jag. Rambo sonen som skall gå bruksprovet nu. Dock är jag själv lite spökig angående Lansiär blodet dubbelt upp, men det kanske är som du säger...ligger långt tillbaka så det inte skulle vara något fel.
 
Sv: Spekulera med mig

Majim är helt uteslutet. Vilken anledning spelar ingen roll här.
Bourbon har hon varit betäckt med men resorberade den gången.
 
Sv: Spekulera med mig

Jag tänkte att du skulle få förslag om något annat än trista tyskar;)

Att det blev 2 x Lansiär kom jag inte på först, det jag skulle kunna oroa mig för vad gäller det är Lansiärs rygg som jag inte tycker om, den var lååång
 
Sv: Spekulera med mig

Åhh så illa har de väl inte varit? ;) :) Alla drömmer om att få fram den där kanonhästen...

Min tanke går till JM direkt...stor,högrest och mkt rörlig och dessutom mkt ridbar.Avkommorna ser ut att vara av samma typ som han själv.

Jag har en DVD på JM här hemma om du blir sugen på att se honom och några avkommor på film.;)
 
Sv: Spekulera med mig

Kanske inget spännande förslag men ...Akribori kanske hade passat. Han har ju bra typ och verkar nedärva det starkt och avkommorna jag sett har god storlek.
 
Sv: Spekulera med mig

Spånar åt samma håll som du vad det gäller Lansiär. Nja vi får se. Skall kolla in Sir Alex lite extra i alla fall. Har hört att han skall vara mkt högställd och ädel. Stor och fortfarande lite valpig. Mörk brun nästan svart. Jaja vi får se.
 
Sv: Spekulera med mig

JM hoppar som bara attan, men hur dan är hans temperament? Lite osäker där gentemot shady då hon är som hon är ibland. Typ mässigt hade ju Roven passat bäst, frågan är bara om man överhuvud taget vågar lägga ett rent fullblod på henne?

Visst superdåliga har dom ju inte blivit hennes avkommor, men inte direkt den blänkaren som jag hoppades på med vissa av fölen.
 
Sv: Spekulera med mig

Tyvärr inte Akribori. Han tilltalar mig inte ett dugg. Avkommorna tycker jag inte heller hittintills visar något annat än en snygg sida, vill ha mer än så nu. Men tack för tippset.
 
Sv: Spekulera med mig

Jag tänker spontant på Camaro M till ditt sto, Bra gångarter, fin hoppteknik, högresta avkommor.
Även last Liberty borde passa, men ett litet varnade finger för att en del avkommor blivit väl "rejäla" om än högresta...
 
Sv: Spekulera med mig

OdermusHar jag inte en aning om vem det är, berätta gärna mer. eller Maloubet de pleauville kanske?Hoppkapacitet har han, men frågan är om han är någon typ förbättrare och om han kan förbättra gångarterna.eller MP kanske blir lite för liten?Santa cruz?

SC väljer jag bort, har bara sett/hört om otroligt grova hästar efter honom.
 
Sv: Spekulera med mig

Jag har själv en 3-åring e:SC-Cortus-Maraton. Idag är han 167 cm och benad därefter. Tycker han har utvecklats positivt sedan i somras. Hans framparti är bättre än på stoet.

Hon också mkt temperamentsfull och samtidigt som hon är känslig kan hon även vara ganska skarp. Det är en balansgång..:angel:

Killen har dock ett supertemperament, har hört samma av andra med SC avkommor, de framhäver just det goda temperamentet.

Lägger in ett par bilder
Juli -06
132428156RL942863687.jpg


November -06
182603450RL282378126.jpg


182574016RL133804628.jpg


Hälsningar Monika
 
Sv: Spekulera med mig

Jag tänker spontant på Camaro M till ditt sto, Bra gångarter, fin hoppteknik, högresta avkommor.
Även last Liberty borde passa, men ett litet varnade finger för att en del avkommor blivit väl "rejäla" om än högresta...

Camaro var också mitt nästa förslag!
 
Sv: Spekulera med mig

Camaro har jag tittat på också, ställer mig dock frågande till hans nedärvning av gångarterna.
 
Sv: Spekulera med mig

Men är jag glömsk nu eller hade du inte bestämt dig för att inte avla på ettan efter du hade fått det rådet av veterinär?
 
Sv: Spekulera med mig

Men Camaro M förärver sig ju riktigt bra i gångarterna för att vara hopphingst. Ligger på 116 i BLUP (107 i skritt, 117 i trav, 139 i galopp).
Tycker han själv rör sig riktigt trevligt också. Är väldigt förtjust i den hingsten faktiskt! :)
Hoppar som en gummiboll! :love:
 
Sv: Spekulera med mig

Majim är helt uteslutet. Vilken anledning spelar ingen roll här.
Bourbon har hon varit betäckt med men resorberade den gången.

Varför in Majim G? Jag har sett flera avkommor efter honom vars möderne varit gamla pansarvagn-typen ston och han är en fantastisk typförbättare. Ger eleganta och högbenta avkommor plus ett makalöst bra temprament. Vad kan man mer begära när man har ett sto av din typ?/Madde.
 
Sv: Spekulera med mig

Som jag skrev tidigare...vill jag inte gå in på orsaken här.
 

Liknande trådar

Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill...
2
Svar
39
· Visningar
4 206
Senast: Bison
·
Avel Jag har en welsh cob på ca 155 cm som jag funderar på att betäcka, och var egentligen främst inne på en renrasig welsh cobhingst...
Svar
12
· Visningar
2 449
Senast: Stereo
·
Avel Jag har ett ridponnysto jag vill betäcka till våren, men vill ha lite input på vad jag ska lägga på. Stoet är 140 cm e Power Boy –...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: Skugga
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 833
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp