Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Habina och bollen kvar att rösta. Vill de också lägga uddaröster då är det qitis och Kilauea kvar att välja på 😬

Tja, nog för att det finns många att lotta mellan om ingen får mer än en röst. Men nörnjag nu är en av de som fått en röst så vill jag nog ändå ändra min för att göra oddsen bättre.
Jag vet min roll men ingen annans.

Därför

Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
För att rädda mig själv och gon röstade på mog och har själv en röst.

DL1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn

bollen__ 1
Habina 0
Hedinn 2
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
ELO 1
LenaH 1
Artline 1
flyingchange 1

Hm… Så du röstar på mig för att jag ska prata om nåt du inte förstår men vill förstå bättre? ;)
Nä, jag förstår det, men det blir rörigt om det ska förklaras. Lite som om man tänker för länge på ett ord och det plötsligt börjar låta konstigt.

Men jag har ändrat röst nu. :)

Jag känner som bfs.

Artline ändrar röst till LenaH
Jag förstår att hon vill bryta mönster och säkert kommer röständra. Men hon kan lika gärna vara ond som vill se om någon god röständrar för att rädda sig (dvs hitta viktiga goda roller).

DL1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

bollen__ 1
Hedinn 2
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 2
Artline 1
flyingchange 1

Sryoqwe verkar väldigt snabb på att hänga på Habinas tal. Kan det vara en ulv som fjäskar lite väl med en kollega, kanske?

Därför:

Elo röstar på Sryoqwe
Jag förstår nog inte varför en ulv skulle fjäska för en annan ulv? Men kan det vara någon slags hint istället, medveten "fel"skrivning (ulv fjäsk för ulv) för att hinta till ficktjuven att elo är ulv?

bollen__ röstar på Elo

Jag förstår nog inte varför en ulv skulle fjäska för en annan ulv? Men kan det vara någon slags hint istället, medveten "fel"skrivning (ulv fjäsk för ulv) för att hinta till ficktjuven att elo är ulv?

bollen__ röstar på Elo
Men ville inte du lägga en andraröst enligt vad du själv skrev innan ?
Spridda skurar minst sagt :cautious: måste fundera lite till känner jag. Eftersom jag fått en röst så borde jag ju lägga en andraröst och det är fasen inte roligt DL1 när det inte är så mycket att gå på tycker jag :arghh:
Nu ändrade ju artline sin röst från Elo typ ca 10 minuter innan du la din röst -såg du inte det?
Elo brukar vara tacksam att misstänka , precis som jag ofta är. Så känns lite enkelt valt ?

Jag känner som bfs.

Artline ändrar röst till LenaH
Jag förstår att hon vill bryta mönster och säkert kommer röständra. Men hon kan lika gärna vara ond som vill se om någon god röständrar för att rädda sig (dvs hitta viktiga goda roller).
Fast hur tänker du här?
Den som naturligtvis är mest benägen att röständra nu är ju jag eftersom jag nu står på två röster och vem är det då som försöker flusha ut viktiga roller?

Edit: Det får mig ju att tycka du är skummast hittills men jag blir då bakbunden att rösta på @Hedinn ?
Edit2: Det känns som en ond som spelar ut två potentiellt goda mot varandra. :cautious:

Men ville inte du lägga en andraröst enligt vad du själv skrev innan ?

Nu ändrade ju artline sin röst från Elo typ ca 10 minuter innan du la din röst -såg du inte det?
Elo brukar vara tacksam att misstänka , precis som jag ofta är. Så känns lite enkelt valt ?
Ja jag skrev det, men jag hatar att lägga andraröster så jag drar mig alltid för att göra det. Nu var det ju fler som hade 2 röster så då behövde jag ju inte lägga en andraröst för att ha mindre risk att åka ut. Jag har inte tänkt på att Elo generellt skulle vara lätt att misstänka, men så kanske det är.

Jag ändrar min röst

bollen__ röstar på Elo
Tror att bollen_ försöker hinta om att hon själv är ficktjuven.

Qitis ändrar röst till bollen_

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka