Sv: spinoff - spänning i hästen
Ok tack då är jag med.
men det är väl lite av en självklarhet - vem fanken skyller på att den bara ÄR sådan? det måste vara en oerhörd minoritet?
för att hästen ska vara lösgjord krävs ju minst lika mycket - för att inte säga MER, mental avspänning, som fysisk. så mycket sitter i det mentala, och det är ryttarens uppgift att komma underfund med det mentala.
ja vill och vill - jag fick en fråga i en annan tråd om ett påstående och eftersom det städningt missförstås ville jag reda ut begreppen, och för att inte trascha den så - så spinoff
Det jag vill få fram är att muskulär spänning i hästen kan bero på mycket annat än att den ÄR sådan. Att det inte är ett statiskt tillstånd utan påverkbart i allra högsta grad
Ok tack då är jag med.
men det är väl lite av en självklarhet - vem fanken skyller på att den bara ÄR sådan? det måste vara en oerhörd minoritet?
för att hästen ska vara lösgjord krävs ju minst lika mycket - för att inte säga MER, mental avspänning, som fysisk. så mycket sitter i det mentala, och det är ryttarens uppgift att komma underfund med det mentala.
. Forst da hasten ar mentalt avspand sa har den mojlighet att vara fysiskt avspand och det ar forst da vi kan borja arbeta med rakriktning och skolning. Da vi uppnatt "equlibrium", kan vi be hasten om mera samling, och slutligen om mera energi, mera anspanning. Detta ar forutsatt att vi ryttare arbetar med oss sjalva och kan vara foljsamma, losgjorda och koordinerade.