Spruta 3 covid 19

Fick 3e igår. Ont i armen och lite ont i hela kroppen i morse. Känns eventuellt som att det kan bli en böld i armhålan igen. Fick samma symptom efter andra sprutan.
 
Hur mådde ni efter spruta 3, ni som har hunnit tagit den? Min 3:e närmar sig med stormsteg å mina vänner som fått 3:e har inte mått så bra efteråt.
Inga problem alls, utom ont i armen men det är över nu. (lite lite ämlig men det kan vara inbillning, efter andra hade jag feber i fyra timmar) fick tredje igår morse.
 
Ska du göra antikroppstest? Jag frågade min läkare om det eftersom jag inte kommer att kunna hålla avstånd på samma sätt som nu pga jobb.
Inte tagit upp det med läkaren och inte heller hört nåt om det. Får väl se om han ringer för att meddela om en fjärde dos, då frågar jag nog om det på en gång.

Avstånd är svårt på mitt jobb med, munskydd och/eller visir rekommenderar arbetsgivaren till alla medarbetare.
Att vara hemma istället för att jobba känns som ett långtråkigt alternativ :p.
 
De första två fick jag ont i armen och blev rejält trött av under ett par dagar men inget som hindrade i övrigt.

Tog tredje i torsdags och blev riktigt dålig med frossa och feber ungefär 8 h efter injektionen. På fredagsmorgonen tillkom huvudvärk och ledvärk, alvedon hjälpte mot de värsta symptomen och höll mig hyfsat feberfri. Det kändes ungefär som en riktig influensa. Började känna mig som folk igen i söndags men är fortfarande rätt matt i kroppen och har sovit mer än jag brukar.

Det värsta var nog när sambon lite uppmuntrande och för entusiastiskt (av misstag) klappade mig på överarmen där jag blivit stucken :arghh: Herrejäklar vad ont det gjorde. Hade jag inte varit fullständigt orkeslös så hade jag nog lappat till honom av ren reflex :o

De två första var Pfizer och den tredje Moderna.
 
Fick en halv dos Moderna och blev precis som med de två tidigare Pfizer-sprutorna sjuk.
Fick feber ca 12 timmar senare och fruktansvärt ont i armen. Febern försvann fort men värken satt i hela dagen + att jag var helt sänkt.
Ursäkta min usla nyfikenhet, men en halv dos?
 
Min sambo kände inte till att man får bättre skydd av att kombinera och insisterade därför, tyvärr, på att få ytterligare en Pfizer när de ville ge Moderna. Och det gick de med på.

Jag fick till min glädje Moderna som tredje och mådde helt bra. Klart jag ville ha så bra skydd som möjligt.
Intressant, när jag vaccinerade mig idag så sa de att de såg att jag hade fått Pfizer tidigare och skulle få samma nu. Tänker på det där med att kombinera alltså, inte alla verkar följa det än iallafall.
 
Fick tredje dosen idag vid lunchtid, Moderna (2x Pfizer tidigare). Såhär fyra timmar senare har jag börjat känna mig lite illamående och har en konstig känsla i magen, vet inte om det är ett sammanträffande eller en biverkning. Lite öm i armen också.
 
Huh, det visste jag inte. Okej, tack, tänkte om det var av en särskild anledning :up:
Jo då så här står det på Folkhölsomyndigheten
Modernas vaccin innehåller mer verksam substans, mRNA, än Pfizers vaccin, vilket kan ge en mer kraftfull påverkan på immunförsvaret. Folkhälsomyndigheten rekommenderar regionerna i Sverige att ge en halv dos av Modernas vaccin till dem som vaccineras med påfyllnadsdos
 
Jo då så här står det på Folkhölsomyndigheten
Modernas vaccin innehåller mer verksam substans, mRNA, än Pfizers vaccin, vilket kan ge en mer kraftfull påverkan på immunförsvaret. Folkhälsomyndigheten rekommenderar regionerna i Sverige att ge en halv dos av Modernas vaccin till dem som vaccineras med påfyllnadsdos
Nålstick som nålstick för min del, och de är så snabba numera att det inte skulle kännas någon skillnad :laugh::D
 
Har fått Pfizer dos 1&2, då har jag fått ont i armen och intensiv huvudvärk på kvällen (har alltid tagit sprutan på morgonen). Fick moderna nu och bara lite öm i armen, i övrigt ingenting. Skönt!
 
Är lite trött och småseg nu ikväll (men det är jag ju ändå ibland), men tror nog att det är sprutan som jag fick igår som jag känner av. Har också fått lite ont under armen nu också.
 
Fortfarande ont i armen. Värken i kroppen från i morse är tillbaka (kanske är ibumetinen som gått ur kroppen). Det känns som att jag har en bula i armhålan men jag ser ingen, kan eventuellt dyka upp till i morgon. Tror inte den kom med en gång förra gången heller. Hade ont i en vecka då. Får se vad det blir av detta nu då
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
Jag fick välja när jag bokade tid om jag ville boka tid med Moderna eller Pfizer. Men är kanske olika.

Tog Pfizer igen då jag haft det dom två första gångerna utan större problem . (min syster blev väldigt dålig av Moderna första gången, så jag var lite osäker på den också. ) Men efter att jag läst här kanske jag skulle haft Moderna ändå?🤔

Dock sa sköterskan inget om det, förutom att det var Pfizer som stod på menyn för mig den här gången också.
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
I vissa regioner får man välja. Jag såg helt enkelt till att boka på ett ställe där jag visste att de gav Pfizer. Mailade dem och frågade först.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 008
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp