Bukefalos 28 år!

Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått healing på distans, det var inte som jag väntade mig att det skulle vara men det kändes definitivt i kroppen!
Första gången gick det en hel kväll innan min värk kom tillbaks, blev rätt förvånad över att värken varit borta hela kvällen. Brukar alltid ha ont här och där, på kvällarna mest.
 
Jag har fått healing på distans
Hur fungerade det rent praktiskt? Om du har lust att förklara. Hur hittade du healern till exempel? Vad kostade det? Pratade ni på telefon eller gjordes det över nätet? Hur lång tid tog det? Bad du om hjälp med nåt specifikt innan?
 
Och just ja, vem som helst får kalla sig "coach" eller "terapeut" och jobba med folks tankar, problem och känslor, finns ingen som utövar tillsyn över dem. Ingen tillsynsmyndighet kan gripa in om coachen drivit en för långt och för snabbt.
 
Jag har en fråga till er som är skeptiska och hoppar på TS, vad är skillnaden på en privat psykolog t.ex. och en så kallad "healer"? Båda får väl patienten att må bättre? Vad är då skillnaden på att jag t.ex. spenderar 1000kr/timme en gång i veckan hos min psykolog jämfört med om jag gått till en healer? Min psykolog gör ju inget magiskt ändå, men det funkar för mig personligen. Varför är det förstnämnda mer acceptabelt?
 
Jag har en fråga till er som är skeptiska och hoppar på TS, vad är skillnaden på en privat psykolog t.ex. och en så kallad "healer"? Båda får väl patienten att må bättre? Vad är då skillnaden på att jag t.ex. spenderar 1000kr/timme en gång i veckan hos min psykolog jämfört med om jag gått till en healer? Min psykolog gör ju inget magiskt ändå, men det funkar för mig personligen. Varför är det förstnämnda mer acceptabelt?
För att psykologen har en lång och vedertagen utbildning bakom sig inom ett fält där det bedrivs forskning, givetvis.
 
Okunskap gör ofta att folk slår ifrån sig information de inte vet/har erfarenhet om.
Läkarvetenskapen idag är inte helt 100% klarlagd, det kommer hela tiden nya upptäckter och forskning som omkullkastar tidigare teorier och mediciner. Så att avfärda energi/healing som hokus/pokus är inte så smart.
Forskning idag visar även mer och mer att allt här på jorden innehåller energier på ett eller annat sätt. Även jordkärnan innehåller energi som utstrålar magnetism. Nikola Tesla var en som förstod sig på detta.
Delfiner följer en energi-frekvens och fåglar följer en frekvens att flyga till vissa platser varje år. Bin följer också en energi-frekvens, vilken vi människor verkar ha slagit ut genom våra satelliter och mastar som strålar ut wi-fi/mobilstrålning konstant, därav biodlingar som dör ut. Allting har en frekvens av energi här på jorden.
Så det är inte konstigt att även människor har energi-frekvenser inom oss, som hinduismen/buddhismen tagit vara på i åratal genom chakra/healing/yoga mm för att återställa balanserna.

Det märks hur indoktrinerade de flesta här inne är, "läkare vet allt" "säger läkaren att den här medicinen är bäst så är det så" "läkare kan man anmäla om de felbehandlar en".
Då kanske ni ska kolla upp fakta bakom hur många anmälda läkare för felbehandlingar som faktiskt blir av med läkarlegitimationen eller får en varning, för de flesta läkare som anmäls för felbehandling kommer undan och får behålla sin legitimation ändå.
Det finns hur många läkare som helst som skriver ut mediciner på löpande band till patienter som blir "försökskaniner" bara för att läkemedelsbolagen som tjänar pengar på förskrivna läkemedel lobbar för läkarna att skriva ut mängder av mediciner, som i slutändan inte alls är bra för människokroppen.

Jag ser inget fel med alternativbehandlingar jämfört med kemoterapi som dödar ALLA celler även de friska. Medans alternativmedicinen förespråkar hälsosamma örter/kost/näring som dokumenterat bygger upp immunförsvaret istället för att bryta ner det helt som de flesta syntetiska läkemedel gör idag.

Mina tips är att utbilda er själva i nya kunskaper. Finns flera dokumentärer att se gratis på youtube av vetenskapsforskare som tar upp biverkningar/skador av läkemedels industrin, att vaccinering startade cancergenen hos människa mm.
Finns fler dokumentärer om Energi-frekvens och om Nikola Tesla på youtube att se. Finns massor av forskning av att äta rätt kost kan förbättra immunförsvaret som behövs vid många olika autoimmuna sjukdomar.

Hur som helst,
Att Trådstartaren hittat något som hon tror på och känner att hon klarar av i liten skala, är väl jättebra arbetsträning för henne att göra, så kanske senare klarar hennes kropp av att öka belastningen och kunna jobba mer ?
Det var länge sedan jag läste så mycket BS i ett o samma inlägg. En massa rappakalja utan någon som helst vetenskaplig förankring.
Men ditt CNS kanske blev skadat av energier innan du insåg att du behövde använda foliehatt?
 
Jag har också fått healing, fast jag visste inte om det förrän efteråt. Var hos en massör pga spända axlar. Rätt vad det var blev jag kokhet på ett område på ryggen. Jag frågade vad massören gjorde. Hon sa glatt att hon healade mig genom att hålla sina handflator en dm över ryggen. Kostar inget extra, la hon nöjt till.

Tyvärr har jag inte märkt någon effekt efteråt :( Det hade varit trevligt med lite extra powers. Men ett tips till smyghealare är att inte använda en metod som genererar värme på en mänska i klimakteriet :up:
 
För att psykologen har en lång och vedertagen utbildning bakom sig inom ett fält där det bedrivs forskning, givetvis.
Fast det är ju ingen garanti för att psykologens metod funkar på mig, och jag får ju inte tillbaks pengarna jag betalat om jag mår sämre/inte mår bättre av samtalen.
 
Jag har en fråga till er som är skeptiska och hoppar på TS, vad är skillnaden på en privat psykolog t.ex. och en så kallad "healer"?
@Flixon svarade väldigt bra på den här frågan.

Min psykolog gör ju inget magiskt ändå, men det funkar
för mig personligen.
Nej, precis. Psykologen gör ingenting magiskt. Den hävdar inte heller att den kan göra något magiskt. Istället har den faktiska riktlinjer som hen arbetar efter och ett regelverk för vad som är etiskt och rätt. Jag kan anmäla denne om det är så att vad den gör är oetiskt.

Vem svarar healern inför? Vad har den för utbildning? Vem är ansvarig för utbildningen? Vad exakt ÄR healingen för något (detta kan ju en psykolog utan problem svara på när det gäller sitt eget område, STOR skillnad mellan en healer och psykolog bara där)?
 
Jag har en fråga till er som är skeptiska och hoppar på TS, vad är skillnaden på en privat psykolog t.ex. och en så kallad "healer"? Båda får väl patienten att må bättre? Vad är då skillnaden på att jag t.ex. spenderar 1000kr/timme en gång i veckan hos min psykolog jämfört med om jag gått till en healer? Min psykolog gör ju inget magiskt ändå, men det funkar för mig personligen. Varför är det förstnämnda mer acceptabelt?

Vad @Flixon skrev, med tillägg som skyddad titel, d v s legitimering som faktiskt innebär något mer än bara ord som vem som helst kan använda, plus möjligheten att anmäla missförhållanden till en ansvarsnämnd.

Exempel:

http://www.corren.se/nyheter/ostergotland/psykolog-forlorar-legitimationen-8012426.aspx
 
Läste inte klart tråden när jag frågade, men förstod det med inläggens gång. ;) Det där med lagar osv är himla praktiskt ja. Men samtidigt, personen som väljer att gå till en healer med sina problem och upplever sig bli hjälpt (vare sig det handlade om något healern gjorde eller bara inbillning/reflekterande av personen själv) så är väl det bara positivt? De väljer själv att gå dit, får ta riskerna och i värsta fall händer ingenting.

Jag vet massor av folk som inte tror på vad min psykolog säger, men det funkar prima för mig och det är så himla skönt (också därför jag ens betalar så mycket). Han arbetar med KBT och ACT. :) Sen är ju dessa metoder "bekräftade" och inte det healern jobbar med. Men som sagt, det handlar väl om ens egna ansvar? (sen kan man prata vad som är moraliskt rätt när det kommer till att utnyttja desperata människor, men långt ifrån alla är så)
 
Läste inte klart tråden när jag frågade, men förstod det med inläggens gång. ;) Det där med lagar osv är himla praktiskt ja. Men samtidigt, personen som väljer att gå till en healer med sina problem och upplever sig bli hjälpt (vare sig det handlade om något healern gjorde eller bara inbillning/reflekterande av personen själv) så är väl det bara positivt? De väljer själv att gå dit, får ta riskerna och i värsta fall händer ingenting.

Jag vet massor av folk som inte tror på vad min psykolog säger, men det funkar prima för mig och det är så himla skönt (också därför jag ens betalar så mycket). Han arbetar med KBT och ACT. :) Sen är ju dessa metoder "bekräftade" och inte det healern jobbar med. Men som sagt, det handlar väl om ens egna ansvar? (sen kan man prata vad som är moraliskt rätt när det kommer till att utnyttja desperata människor, men långt ifrån alla är så)
Folk som är desperata sätter såna enorma mängder pengar på sånt skit. Det tycker ja bara inte är rätt eller bra eller nånting.
 
Det på nåt vis har jag större förståelse för. Alla klickar vi olika bra med olika människor och för nån kan ju det bästa vara att prata med nån som är en healer och för nån annan en terapeut. Däremot kan jag inte för min värld begripa att man hellre går till en healer om man håller på att dö av en stroke, än till en läkare. Läkare vet vi ju räddar liv, det är ju dokumenterat, bevisat. Vad kan man bevisa att en healer gör? Vad finns det för studier på healers?

Jag tycker nästan det är ännu värre med healers som ger sig på att "behandla" psykiska problem. Jag tänker att healer som "behandlar" cancer = noll effekt, men heller inte skadligt om inte patienten frånsäger sig annan behandling (och då är det ju avsaknaden av riktig behandling som är skadlig). Men en healer som "behandlar" någon med dålig verklighetsuppfattning och vanföreställningar borde ju kunna vara mer skadligt? Jag tänker på alla jag mött när jag varit inlagd, patienter som tror att de får meddelanden från en högre makt, får meddelanden genom väggarna, som tror att jag (dvs en annan patient) läser hens tankar, som tror att hens döda mormor ska hjälpa hen därifrån osv.

Och om jag tänker på den vård jag fått inom psykiatrin så har det varit enorm skillnad på psykologer/läkare/annan behandlare som haft erfarenhet och kunskap om just min diagnos jämfört med de som inte haft det. I de sistnämnda fallet har jag ibland snarare farit illa av vården, och då handlar det ändå om personer med ganska många års utbildning bakom sig. Hur skulle det då vara om behandlaren var en healer med två veckors utbildning?!
 
Jag tror ju att vetenskapen inte är tillräckligt utvecklad riktigt så den kan inte bevisa "allt", ännu.

För det första så känns det som om du har en märklig uppfattning om vad som är vetenskap. För det andra så borde man kunna bevisa effekt även om man inte kan ge en förklaringsmodell. Jag tar flera mediciner som är bevisat effektiva trots att man faktiskt inte vet exakt varför de fungerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 964
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 721
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 514
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp