Bukefalos 28 år!

Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni har aldrig funderat på hur en mobiltelefon kan, via några knapptryck, göra så att ni kan prata med vem som helst i hela världen? Logiken i det?

Och så det där med hästvärlden, där om nånstans förekommer det väl bluff och oseriöst folk?? (Men samma här, det finns vettigt folk också)
Man läser stundligen och dagligen om oseriösa medryttare/skötare/hästägare/stallägare/hovslagare/veterinärer/säljare/köpare/tävlingsarrangörer/domare, svart arbetskraft, utnyttjande av ungdomar ("praktik" alt. "boende och, svarta, fickpengar") och det är helt ok? Så ok att man betalar flera tusen i månaden (gärna svart) för det?
Och så det där med betald medryttare...hur var det nu, det där med att få in pengar svart för att nån hjälper dig? Oftast minderåriga, med okunniga föräldrar, dessutom.

Och personligen blir jag mer hjälpt av healing än en läkare som säger "ta xx medicin och avvakta" <- jadå, människor dör på det sättet. INGEN dör av healing, faktiskt (för all del, googla...)

Nån frågade hur man gör om kunden inte är nöjd/inte kände av nåt (eller hur det var) händer det så skulle jag aldrig drömma om att ta betalt, ens om jag tog betalt i vanliga fall.
Jag frågar alltid om det känns bra/ok. Och hittills är det en vid en grupphealing som jag inte nådde fram till. Den personen fick individuell healing senare.

Och jag vet att jag kommer få mothugg för vad jag än skriver nu, det är inte värt det. Jag står för det jag gör, hur jag gör det, till vem jag gör det, varför jag gör det och att jag kan. Det kan ni inte ändra på vilka argument ni än använder :)
 
om kunden inte är nöjd/inte kände av nåt
Vad är det som händer? Vad är det för upplevelser en kan få? Jag beskrev vad som hände mig; värmesensation. Det går förmodligen att förklara på ett naturvetenskapligt sätt, men jag skulle vilja veta hur du tänker angående detta. Vad tror du hände?
 
Jag har aldrig blivit healad, så vitt jag vet. Däremot skulle jag inte förkasta idén och tack vare tråden leker jag redan med tanken att låta någon skicka lite lagning till en nära vän (en sån där som "reder sig själv" ni vet, men som brottas med en hel del demoner med blandad framgång och som aaaaldrig skulle be om hjälp :()

Fungerar det så är det toppen, fungerar det inte så var det i alla fall värt ett försök.
 
Ni har aldrig funderat på hur en mobiltelefon kan, via några knapptryck, göra så att ni kan prata med vem som helst i hela världen? Logiken i det?

Så healing funkar som mobiltelefoni? Använder healare också master? Tappar de kontakten om de går ner i ett garage under jord t.ex.?

Och så det där med hästvärlden, där om nånstans förekommer det väl bluff och oseriöst folk?? (Men samma här, det finns vettigt folk också)
Man läser stundligen och dagligen om oseriösa medryttare/skötare/hästägare/stallägare/hovslagare/veterinärer/säljare/köpare/tävlingsarrangörer/domare, svart arbetskraft, utnyttjande av ungdomar ("praktik" alt. "boende och, svarta, fickpengar") och det är helt ok? Så ok att man betalar flera tusen i månaden (gärna svart) för det?
Och så det där med betald medryttare...hur var det nu, det där med att få in pengar svart för att nån hjälper dig? Oftast minderåriga, med okunniga föräldrar, dessutom.

Bara för att det förekommer bluff och svarta pengar inom ett område så är det okej inom andra områden också?
 
Jag har aldrig blivit healad, så vitt jag vet. Däremot skulle jag inte förkasta idén och tack vare tråden leker jag redan med tanken att låta någon skicka lite lagning till en nära vän (en sån där som "reder sig själv" ni vet, men som brottas med en hel del demoner med blandad framgång och som aaaaldrig skulle be om hjälp :()

Fungerar det så är det toppen, fungerar det inte så var det i alla fall värt ett försök.
"Problemet" är ju då att personen verkligen måste vara den som ber om det, eller är bekräftat med på det. Det går helt enkelt inte att skicka till nån som inte är medveten om det. Och de som skulle ta sig an det skulle jag undvika...

@aprilmaj det är precis vad som händer, energierna i kroppen ändras, man kan känna värme och kyla (ibland samtidigt) men sen kan man egentligen uppleva en hel del intressanta saker.
Första gången jag tog emot fick jag en svävningskänsla, det var lite märkligt...som att jag lyfte från britsen liksom :D Och då hade jag absolut ingen aning om vad det hela handlade om faktiskt, så det blev liksom förutsättningslöst, hon sa liksom inte "det kan kännas som att du är ute och flyger" hon sa ingenting alls om själva "upplevelsen" den fick jag känna själv, och det är så det ska vara. Att man inte går in med en massa förväntningar.
 
Ni har aldrig funderat på hur en mobiltelefon kan, via några knapptryck, göra så att ni kan prata med vem som helst i hela världen? Logiken i det?

Eh... ja? Jävligt logiskt. Rent av ett bevis för att den vetenskapliga modellen fungerar: teorierna går att testa och omsätta i praktiken så vi får telefoner som hittar varandra utan sladdar. Bara för att du inte förstår det, betyder det inte att det är magi.
 
Så healing funkar som mobiltelefoni? Använder healare också master? Tappar de kontakten om de går ner i ett garage under jord t.ex.?

Tror du på allvar att det var så jag menade? Jag menade att man med en telefon kan ringa var som helst i hela världen med några knapptryck, till vilken telefon som helst, till vilket nr som helst.

Bara för att det förekommer bluff och svarta pengar inom ett område så är det okej inom andra områden också?
Nej, men det är väl lite konstigt att ifrågasätta nåt man inte vet så mycket om, men samtidigt utan att blinka betala tusentals kronor varje månad inom en bransch där man vet vad som händer. Men "det man inte ser lider man inte av" eller?
 
"Problemet" är ju då att personen verkligen måste vara den som ber om det, eller är bekräftat med på det. Det går helt enkelt inte att skicka till nån som inte är medveten om det. Och de som skulle ta sig an det skulle jag undvika...

@aprilmaj det är precis vad som händer, energierna i kroppen ändras, man kan känna värme och kyla (ibland samtidigt) men sen kan man egentligen uppleva en hel del intressanta saker.
Första gången jag tog emot fick jag en svävningskänsla, det var lite märkligt...som att jag lyfte från britsen liksom :D Och då hade jag absolut ingen aning om vad det hela handlade om faktiskt, så det blev liksom förutsättningslöst, hon sa liksom inte "det kan kännas som att du är ute och flyger" hon sa ingenting alls om själva "upplevelsen" den fick jag känna själv, och det är så det ska vara. Att man inte går in med en massa förväntningar.
Nu fattar jag inte. Du skriver att det inte går att skicka till någon som inte är medveten om det. Jag visste ju inte att massören höll på att heala. Jag var där för massage.
 
Eh... ja? Jävligt logiskt. Rent av ett bevis för att den vetenskapliga modellen fungerar: teorierna går att testa och omsätta i praktiken så vi får telefoner som hittar varandra utan sladdar. Bara för att du inte förstår det, betyder det inte att det är magi.
Självklart är det väldigt logiskt att signalerna går ut till universum och hamnar i precis den manick som är kopplad till de knappar du tryckt på. Vad annars?
 
Du skrev att du blev mer hjälpt av healing än av att en läkare sa åt dig att ta en medicin, det tolkade jag som att du tyckte healing var effektivare än mediciner.
Fast det har jag aldrig sagt och skulle aldrig säga heller.
Jag kan/ska inte vara utan den medicin jag har, men det är heller inget jag använder healing för.
Det kan vara ett utmärkt komplement till medicin, men man ska inte ersätta medicinen med healing, eller tro att man kan bota nån (jaja jag veeeeeeeeeeeeeeeet att ni kommer säga emot "för det har jag hört flera som sagt...") för det kan man inte.
Men det är sällan medicinerna i sig som botar i övrigt heller, eller hur? De flesta är till för att lindra och underlätta.
 
Healing är bättre än en utbildad legitimerad läkare har nämnts ett par gånger nu i tråden. Ni som hävdar det, vad är det som är bättre? När min mamma fick sin cancerdiagnos, skulle hon då ha blivit mer hjälpt av att en healer satt hemma och tänkte på henne, än att hon opererades och hamnade under läkarvård? Mig veterligt är det just läkarvården vi har att tacka att hon är i livet och mår bra nu.
 
Tror du på allvar att det var så jag menade? Jag menade att man med en telefon kan ringa var som helst i hela världen med några knapptryck, till vilken telefon som helst, till vilket nr som helst.

Nej, men det är väl lite konstigt att ifrågasätta nåt man inte vet så mycket om, men samtidigt utan att blinka betala tusentals kronor varje månad inom en bransch där man vet vad som händer. Men "det man inte ser lider man inte av" eller?

Jag vet inte vad du menade, därför frågade jag. Vad har mobiltelefoni med healing att göra då?

Det vi vet om healing är att ingen effekt har kunnat påvisas. Sen beror det väl på om hela branschen är bluff och båg eller om det förekommer inom en bransch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 855
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 705
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 504
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp