Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är jag väldigt glad för din skull, och hoppas att det fortsätter så!

Ptja jag är 43 år och har råkat ut för både skador och sjukdomar så det räcker till flera utan att möta en dylik läkare, så jag ser ingen anledning till att det inte skulle fortsätta så.
 
Skillnaden är väl att miljontals människor världen över betalar hutlösa summor för sitt hästintresse (alt. för att kunna hålla häst för husbruk) utan att blinka (gärna svart) fastän de vet vad som pågår. Vad är det som gör det mer ok menar du?

Men va? När jag hade häst anlitade och betalade jag en veterinär när hästen var skadad/sjuk. Hur menar du att detta sponsrar kvacksalvare i hästbranschen?
 
Personligen tycker att det är lite kaos att de lurar långtidsarbetslösa/sjukskrivna osv att genomgå dessa sk "utbildningar". För det verkar ju vara bland dessa som liknande vuxit sig minst sagt populärt.
 
Men lösningen på vårdens problem är alltså att erbjuda de behandlingar som genom årtionden misslyckats i otal försök att visa effekt utöver placebo. Där förlorar du mig helt.
Nu hittar du på. Det har jag heller aldrig sagt...vart FÅR ni allt ifrån? :banghead:
Eller missförstår ni med flit?? Läser som ni vill och inte som det står?
Go ahead. Fortsätt med det.
 
Och vad får dig att tro att jag ska sitta här och förklara sånt du inte tror på/förstår för dig?
Nej men det behöver du ju inte såklart. Ge ett lästips bara. En hemsida eller en bok där det finns källor på faktiska kliniska studier som gjorts där det bevisats att healing fungerar. Räcker superbra så.

För övrigt förstår jag inte din koppling till "det finns dåliga medryttare". Jag menar, ingen hävdar ju att det inte finns människor som gör fel i världen. Vad vi diskuterar är ju healing, dess funktion samt branschen och hur den ser ut. Om du nu är utbildad bör du väl ha någon form av förståelse för yrkesetik? För studier? För att ha ett ansvar för det yrke du utövar?
 
Det är som att vårdens misslyckande skulle leda till att vi ber läkemedelsbolagen börja tillverka alla mediciner som inte klarat de kliniska prövningarna och dela ut till alla som inte tycker att vården hjälpt dem tillräckligt.

Hål i huvudet helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 615
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 598
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Mindre kombi?
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp