Bukefalos 28 år!

Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad du menade, därför frågade jag. Vad har mobiltelefoni med healing att göra då?

Det vi vet om healing är att ingen effekt har kunnat påvisas. Sen beror det väl på om hela branschen är bluff och båg eller om det förekommer inom en bransch.

Ingen effekt har kunnat påvisas från vaddå? Har man frågat de som aldrig testat och tar det som bevis, eller väljer man att gå efter de som testat men kanske inte upplevde vad de trodde (eller rent av inte känner nåt alls)?
Jaja ni får tro, tycka och tänka precis vad ni vill. Det finns ingen som hindrar er från det.
 
Fast det har jag aldrig sagt och skulle aldrig säga heller.
Jag kan/ska inte vara utan den medicin jag har, men det är heller inget jag använder healing för.
Det kan vara ett utmärkt komplement till medicin, men man ska inte ersätta medicinen med healing, eller tro att man kan bota nån (jaja jag veeeeeeeeeeeeeeeet att ni kommer säga emot "för det har jag hört flera som sagt...") för det kan man inte.
Men det är sällan medicinerna i sig som botar i övrigt heller, eller hur? De flesta är till för att lindra och underlätta.

"Och personligen blir jag mer hjälpt av healing än en läkare som säger "ta xx medicin och avvakta" <- jadå, människor dör på det sättet. INGEN dör av healing, faktiskt (för all del, googla...)"

Det kan lätt tolkas som att du anser att healing är effektivare än mediciner.

Om medicinerna botar beror väl helt på vilka mediciner. Jag tar definitivt penicillin för att bota min öroninflammation, t.ex.

Vad menar du att healing ska användas för? Alltså vad är syftet?
 
"Och personligen blir jag mer hjälpt av healing än en läkare som säger "ta xx medicin och avvakta" <- jadå, människor dör på det sättet. INGEN dör av healing, faktiskt (för all del, googla...)"

Det kan lätt tolkas som att du anser att healing är effektivare än mediciner.

Om medicinerna botar beror väl helt på vilka mediciner. Jag tar definitivt penicillin för att bota min öroninflammation, t.ex.

Vad menar du att healing ska användas för? Alltså vad är syftet?
NEJ! Jag menade att en läkare som säger "ta medicin xxxxx så blir det säkert bra". Såna gissar jag att även du stött på.

Och jag skrev att mediciner sällan är till för att bota.
 
Ingen effekt har kunnat påvisas från vaddå? Har man frågat de som aldrig testat och tar det som bevis, eller väljer man att gå efter de som testat men kanske inte upplevde vad de trodde (eller rent av inte känner nåt alls)?
Jaja ni får tro, tycka och tänka precis vad ni vill. Det finns ingen som hindrar er från det.

Alltså, de behandlingar man får inom vården har visat sig ha effekt mot det man behandlas för. Det finns studier som visar det. Man ger inte ett piller till en person och sen frågar "blev du hjälpt?" och om personen svarar ja så anser man att det är en bra behandling mot sjukdomen x. @kryddelydd tror jag det är som brukar förklara detta jättepedagogiskt.

Finns det några studier som visat att healing har effekt, och i så fall mot vad?
 
Ni har aldrig funderat på hur en mobiltelefon kan, via några knapptryck, göra så att ni kan prata med vem som helst i hela världen? Logiken i det?

Och så det där med hästvärlden, där om nånstans förekommer det väl bluff och oseriöst folk?? (Men samma här, det finns vettigt folk också)
Man läser stundligen och dagligen om oseriösa medryttare/skötare/hästägare/stallägare/hovslagare/veterinärer/säljare/köpare/tävlingsarrangörer/domare, svart arbetskraft, utnyttjande av ungdomar ("praktik" alt. "boende och, svarta, fickpengar") och det är helt ok? Så ok att man betalar flera tusen i månaden (gärna svart) för det?
Och så det där med betald medryttare...hur var det nu, det där med att få in pengar svart för att nån hjälper dig? Oftast minderåriga, med okunniga föräldrar, dessutom.

Och personligen blir jag mer hjälpt av healing än en läkare som säger "ta xx medicin och avvakta" <- jadå, människor dör på det sättet. INGEN dör av healing, faktiskt (för all del, googla...)

Nån frågade hur man gör om kunden inte är nöjd/inte kände av nåt (eller hur det var) händer det så skulle jag aldrig drömma om att ta betalt, ens om jag tog betalt i vanliga fall.
Jag frågar alltid om det känns bra/ok. Och hittills är det en vid en grupphealing som jag inte nådde fram till. Den personen fick individuell healing senare.

Och jag vet att jag kommer få mothugg för vad jag än skriver nu, det är inte värt det. Jag står för det jag gör, hur jag gör det, till vem jag gör det, varför jag gör det och att jag kan. Det kan ni inte ändra på vilka argument ni än använder :)

Visst tusan finns det både homeopati, frekvensmedicin och andra kvacksalvare inom hästvärlden. Jag förstår inte varför ett bedrägeri skulle göra att ett annat är Ok?
 
Och vad får dig att tro att jag ska ge dig en teknisk utbildning via ett internetforum? Eller tror du att det är magi bara för att inte jag heller förstår det?
Och vad får dig att tro att jag ska sitta här och förklara sånt du inte tror på/förstår för dig?
 
Visst tusan finns det både homeopati, frekvensmedicin och andra kvacksalvare inom hästvärlden. Jag förstår inte varför ett bedrägeri skulle göra att ett annat är Ok?
Skillnaden är väl att miljontals människor världen över betalar hutlösa summor för sitt hästintresse (alt. för att kunna hålla häst för husbruk) utan att blinka (gärna svart) fastän de vet vad som pågår. Vad är det som gör det mer ok menar du?
 
Och vad får dig att tro att jag ska sitta här och förklara sånt du inte tror på/förstår för dig?

Fast nu är det ju inte du som ska förklara för mig. Utan en ganska stor grupp människor i världen som påstår sig besitta dessa förmågor som ständigt misslyckas visa att det existerar öht.

Mobiltelefonen i sig är ju ett rätt bra bevis för att teorin bakom dem fungerar.
 
Jag menade att en läkare som säger "ta medicin xxxxx så blir det säkert bra". Såna gissar jag att även du stött på.

Och jag skrev att mediciner sällan är till för att bota.

Nån sån läkare har då aldrig jag stött på, som sagt något dylikt och mediciner får man i de flesta fall just för att bota den åkomma man har eller för att lindra symptom och ge patienten ett bra liv om det är något o-botbart.
 
Ingen effekt har kunnat påvisas från vaddå? Har man frågat de som aldrig testat och tar det som bevis, eller väljer man att gå efter de som testat men kanske inte upplevde vad de trodde (eller rent av inte känner nåt alls)?
Jaja ni får tro, tycka och tänka precis vad ni vill. Det finns ingen som hindrar er från det.
@Petruska här behövs lite undervisning i grundläggande forskningsmetodik samt lite vetenskapsteori.
 
Skillnaden är väl att miljontals människor världen över betalar hutlösa summor för sitt hästintresse (alt. för att kunna hålla häst för husbruk) utan att blinka (gärna svart) fastän de vet vad som pågår. Vad är det som gör det mer ok menar du?

Om en häst dör för att den fick homeopatisk medicin istället för fungerande, tragiskt men det är ändå ett djur.

Om en människa dör av samma orsak bör man ställa behandlaren inför domstol. Typ vållande till annans död.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 769
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 027
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 742
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 518
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Ridskoleryttare
  • Ni med äldre hästar, krämpor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp