Stall Hästlyckan - Ulvlek

@Lobelia "(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)"

Vad menas med detta? Jag förstår inte riktigt.
 
@Lobelia "(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)"

Vad menas med detta? Jag förstår inte riktigt.

I praktiken innebär det att Janne trollar en person så dennes röst inte räknas, men det är 50% chans att han lyckas.
 
Sådär, nu har jag hunnit krama barnen ordentligt efter att ha varit borta sedan i torsdags. Och hann ju bara precis hitta leken innan tåget kom fram till Karlstad, så hann inte mer än skumma igenom rollista och trådstarten, så ska ta igen det nu, äntligen lekdags!!
:bump::banana::bump::banana:
 
Specialroll - Läktarryttare. Goda som inte längre vågar rida lektioner samlas på läktaren där de diskuterar skvaller. I sina spaningar så ser de allt som händer. Varje natt-DL så får de tillgång till full spioninfo och en rad får de sprida viskande till någon där från sin läktare (Får full spioninfo och meddelar lekledaren vem som ska få infon och vad när de vill innan dag DL, informationen vidarebefordras så snart det går till mottagaren). Förtydligande - läktarryttare är lynchade/käkade goda.
Det där tycker jag är en jättebra grej! :up:
Så att man kan vara med även om man åker ut redan i Dl1 och får vara delaktig i spelet, även om de döda inte får skriva i tråden så det påverkar leken!
Det blir som en god motsvarighet till lyan , typ...?
Kommer de få en egen konversation efter de dött som de kan dividera i , eller hur har du tänkt att det ska fungera?
( tänker det nästan måste bli så, hur skulle de annars kunna diskutera?)
 
Saida - Saida kan se i det fördolda, hon har en egen spalt i Hemmets Journal där hon letar efter borttappade nycklar, bortsprungna hundar och en och annan bortsprungen häst. Den var så hon hamnade på ridskolan, hon hittade stallets favoritlåt som sprungit bort. Som belöning fick hon en termins gratis ridning. Saida är livrädd för hästar och totalt handlingsförlamad tills hon hunnit vänja sig vid situationen. Efter andra lektionen börjar hon slappna av och använda sina förmågor, varje natt DL försöker hon sig på att sia några på ridskolan (3 personer) men lyckas bara med en av dem. ( Natt DL från och med natt 2).
@Lobelia
Förstår jag detta rätt att Saida får med början nattdl2 sia 3 personer / natt men bara en får hon veta vem det är? Hur bestäms det- lottar du?
 
Kul tema och intressanta roller!
Jag har dock några frågor :)
varje natt DL försöker hon sig på att sia några på ridskolan (3 personer) men lyckas bara med en av dem. ( Natt DL från och med natt 2).
Tolkar jag det rätt att hon får skriva tre användarnamn och får en roll tillbaka som svar, men inte vet vem av de tre som har den sagda rollen? Eller?

(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)
Men det gäller samma DL, eller? Så att även om personen får reda på att hens röst ej räknas så är den redan lagd? Eller gäller det dagen efter, och personen får veta i förväg men måste rösta ändå?
 
Fia är gruppens maskot och om det står lika i någon lynch så får Fia bestämma, hon har också möjlighet att stoppa en lynch ( borgmästare).
och även detta för tydlighetens skull, borgmästaren bestämmer väl bara om hon själv lagt en röst på någon av de som det står lika mellan? Och inte om det står lika mellan två där denne själv inte lagt rösten på någon av dem?
 
och även detta för tydlighetens skull, borgmästaren bestämmer väl bara om hon själv lagt en röst på någon av de som det står lika mellan? Och inte om det står lika mellan två där denne själv inte lagt rösten på någon av dem?
Du har rätt, slarvigt uttryckt av mig, det gäller givetvis endast om Fia är involverad i lynchen.
 
(När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.
Förstår jag detta rätt att det är oavsett vilken av hästskötarna som åker ut så lottas det bland övriga goda( dock ej stallägaren) vem som får komma in i lyan istället, det finns mao ingen särskild hästskötare som har den egenskapen att kunna omvandla någon, som tex en demon?
Funderade på om "förste skötare" var en egen roll i lyan, men tror inte att det var så du menade?
 
Förstår jag detta rätt att det är oavsett vilken av hästskötarna som åker ut så lottas det bland övriga goda( dock ej stallägaren) vem som får komma in i lyan istället, det finns mao ingen särskild hästskötare som har den egenskapen att kunna omvandla någon, som tex en demon?
Funderade på om "förste skötare" var en egen roll i lyan, men tror inte att det var så du menade?
Försteskötare handlar mest om miss i korrekturläsningen, det borde stå skötare. Och ja det lottas om äran att få bli en av skötarna.Stallägaren har inte anmält sitt intresse men det har alla ridskoleryttare gjort i smyg.
 
15 deltagare

Goda
Skärgårdsdoktorn = Ängel. Kan skydda en deltagare varje natt
Ture Sventon = Bagare, Blir skyddad 3 valfria nätter mot käk.
Saida = Siare. Börjar sia Natt 2. Försöker sia tre personer men lyckas enbart med en varje natt.
Fia = Borgmästare. Vars röst väger över om hon är med i en lynch och det står lika.
Bedalia Tråkander = Byfåne. Kan sia en gång.
Pelle Penna = Brevbärare. Kan dela ut 5 paket: beskydd mot käk, extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande DagDL)
Stallägaren Janne Traktor = Häxa? Kan välja en person vars röst inte räknas i kommande lynch. Har 50% chans att lyckas i varje dagDL.
Nybörjare = Bybor

Läktarryttare = Döda goda.
Varje natt-DL så får de full spioninfo och en rad får de sprida till en i leken innan DagDL.

Onda

Christian Grey/ridlärare = Ulvledare. Verkar inte ha någon speciell förmåga?
Hästskötare = Ulvar. När första ulven åker ut så lottas en ny ulv bland de goda.

Vad brukar man säga? Onda är 1/3, eller? Så 5 onda och 10 goda? Alltså 3 bybor och 4 vanliga ulvar?

Har jag missat något?
 
Kul tema och intressanta roller!
Jag har dock några frågor :)

Tolkar jag det rätt att hon får skriva tre användarnamn och får en roll tillbaka som svar, men inte vet vem av de tre som har den sagda rollen? Eller?


Men det gäller samma DL, eller? Så att även om personen får reda på att hens röst ej räknas så är den redan lagd? Eller gäller det dagen efter, och personen får veta i förväg men måste rösta ändå?
@Lobelia Puttar upp mina frågor :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 022
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 861
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 322
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 878
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp