Stall Hästlyckan - Ulvlek

Försteskötare handlar mest om miss i korrekturläsningen, det borde stå skötare. Och ja det lottas om äran att få bli en av skötarna.Stallägaren har inte anmält sitt intresse men det har alla ridskoleryttare gjort i smyg.
Men Mr. Grey räknas inte med där - eller? (tänkte eftersom det var skrivet i olika stycken)
 
Okej, jag ger mig på mina matematiska övningar då :p

Vi är 15 deltagare
15/3=5
7 goda specialroller + x bybor
1 ond namngiven roll + y ulvar

Så kanske 5 onda totalt?

Det är ju ett gäng olika specialroller så det kan vara kompenserat åt ena eller andra hållet, kanske? Läktarryttarna är ju en ny funktion osv...

Säkrast är ju en ulv i taget, så det är vad jag kommer att satsa på. :)
 
Okej, jag ger mig på mina matematiska övningar då :p

Vi är 15 deltagare
15/3=5
7 goda specialroller + x bybor
1 ond namngiven roll + y ulvar

Så kanske 5 onda totalt?

Det är ju ett gäng olika specialroller så det kan vara kompenserat åt ena eller andra hållet, kanske? Läktarryttarna är ju en ny funktion osv...

Du såg inte att Emtherlia redan har haft samma fundering ;)

15 deltagare

Goda
Skärgårdsdoktorn = Ängel. Kan skydda en deltagare varje natt
Ture Sventon = Bagare, Blir skyddad 3 valfria nätter mot käk.
Saida = Siare. Börjar sia Natt 2. Försöker sia tre personer men lyckas enbart med en varje natt.
Fia = Borgmästare. Vars röst väger över om hon är med i en lynch och det står lika.
Bedalia Tråkander = Byfåne. Kan sia en gång.
Pelle Penna = Brevbärare. Kan dela ut 5 paket: beskydd mot käk, extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande DagDL)
Stallägaren Janne Traktor = Häxa? Kan välja en person vars röst inte räknas i kommande lynch. Har 50% chans att lyckas i varje dagDL.
Nybörjare = Bybor

Läktarryttare = Döda goda.
Varje natt-DL så får de full spioninfo och en rad får de sprida till en i leken innan DagDL.

Onda

Christian Grey/ridlärare = Ulvledare. Verkar inte ha någon speciell förmåga?
Hästskötare = Ulvar. När första ulven åker ut så lottas en ny ulv bland de goda.

Vad brukar man säga? Onda är 1/3, eller? Så 5 onda och 10 goda? Alltså 3 bybor och 4 vanliga ulvar?

Har jag missat något?

För övrigt har jag ungefär samma funderingar som er, men funderar även lite över att ngn god kommer att hamna i lyan när förste ulv lynchas. Det blir ju nästan som att det blir ytterligare en ulv i lyan och att ha 6 ulvar i en lek m 15 deltagare känns lite mycket. Det finns ju även ingen regelrätt spioninfo där spionen får veta allt utan bara en spionrad som kan hamna hos vilken god som helst varje natt.

@Lobelia - Sedan bara måste jag säga att läktarryttarna är en skitkul idé!!!!
 
15 deltagare

Goda
Skärgårdsdoktorn = Ängel. Kan skydda en deltagare varje natt
Ture Sventon = Bagare, Blir skyddad 3 valfria nätter mot käk.
Saida = Siare. Börjar sia Natt 2. Försöker sia tre personer men lyckas enbart med en varje natt.
Fia = Borgmästare. Vars röst väger över om hon är med i en lynch och det står lika.
Bedalia Tråkander = Byfåne. Kan sia en gång.
Pelle Penna = Brevbärare. Kan dela ut 5 paket: beskydd mot käk, extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande DagDL)
Stallägaren Janne Traktor = Häxa? Kan välja en person vars röst inte räknas i kommande lynch. Har 50% chans att lyckas i varje dagDL.
Nybörjare = Bybor

Läktarryttare = Döda goda.
Varje natt-DL så får de full spioninfo och en rad får de sprida till en i leken innan DagDL.

Onda

Christian Grey/ridlärare = Ulvledare. Verkar inte ha någon speciell förmåga?
Hästskötare = Ulvar. När första ulven åker ut så lottas en ny ulv bland de goda.

Vad brukar man säga? Onda är 1/3, eller? Så 5 onda och 10 goda? Alltså 3 bybor och 4 vanliga ulvar?

Har jag missat något?

borgmästaren kan stoppa lynch en gång
liksom även Mr Grey, - Lobelia har lagt till det i tråden senare, men har inte kommit med i rollbeskrivningen

edit: la till det Lobelia kompletterade med ang Mr Grey:
Jag ser nu att jag missat en liten bit på Christian Greys roll.

Det borde stått Christian kan vid ett tillfälle skydda en av sina favoriter, skötarna, från lynch.
 
Senast ändrad:
Jag ska försöka hinna få någon slags koll ( :angel: ) på rollistan och försöka hänga med i snacket ikväll - men jag håller på att packa upp osv efter semestern så kikar bara in nu och då typ. Basåattnivet! :D
 
@Lobelia innebär det att Mr. Grey inte kan stoppa en lynch mot sig själv?
Men BM kan stoppa lynch mot sig själv som vanligt sas.? (även mot någon annan om hen vill?!)
Bara så att jag fattat rätt.
 
Du såg inte att Emtherlia redan har haft samma fundering ;)



För övrigt har jag ungefär samma funderingar som er, men funderar även lite över att ngn god kommer att hamna i lyan när förste ulv lynchas. Det blir ju nästan som att det blir ytterligare en ulv i lyan och att ha 6 ulvar i en lek m 15 deltagare känns lite mycket. Det finns ju även ingen regelrätt spioninfo där spionen får veta allt utan bara en spionrad som kan hamna hos vilken god som helst varje natt.

@Lobelia - Sedan bara måste jag säga att läktarryttarna är en skitkul idé!!!!

Och den infon kan ju inte börja komma förrän det finns en läktarryttare om jag har fattat saken rätt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 856
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 316
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 877
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp