Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ena rörelsen ska ju inte bära den andra, allt ska ju vara självbärande anser jag. Jag och min man driver faktiskt åxå ett rätt "framgångsrikt" jordbruk med 85 mjölkkor plus kalvar och ungdjur. Men det vi får i intäkter där är ju något som ska gynna vår familj och vårt liv, inte för att hålla hästägare med en hobby. Ingen annanstans än i hästbranchen fungerar det så här, att man sponsrar andras intressen. De boxplatser som vi hyr ut ska vara självbärande, kallhyran baseras på den omkostnaden som boxen/arna kostar per månad i fasta utgifter, till det kommer foder, spån och tjänster.
Och jag kan ju förstå att man, om man inte tjänar så mycket, uppskattar att hitta ett billigt stall. Men krasst har de ju samma dåliga lönebild som du har och inte tillräckligt med kred för det jobb och ytor som de tillhandahåller.
Kicki![]()
Tack för synpunkterna! Kanske skulle tilläggas att alla i stallet e måttligt trötta på att det som ska ingå, missköts. Och alla funderar på att gå ihop och sätta press på stallvärden för att få ner priset. Och för att vara häromkring är det dyrt tycker jag, för 1500 kan man få allt... Detta är det närmsta stallet för mig och jag trivs ändå rätt bra, vill inte flytta, men de e lite surt när det kostar mig mer i månaden att ha min häst här än vad det gjort i ett tävlingsstall m ridhus och där hö o strö ingick, kostade 2300kr då... Vill bara få reda på om jag kan dra detta längre eller om jag ska dra mig ur. TACK alla
Den ena rörelsen ska ju inte bära den andra, allt ska ju vara självbärande anser jag. Jag och min man driver faktiskt åxå ett rätt "framgångsrikt" jordbruk med 85 mjölkkor plus kalvar och ungdjur. Men det vi får i intäkter där är ju något som ska gynna vår familj och vårt liv, inte för att hålla hästägare med en hobby. Ingen annanstans än i hästbranchen fungerar det så här, att man sponsrar andras intressen. De boxplatser som vi hyr ut ska vara självbärande, kallhyran baseras på den omkostnaden som boxen/arna kostar per månad i fasta utgifter, till det kommer foder, spån och tjänster.
Och jag kan ju förstå att man, om man inte tjänar så mycket, uppskattar att hitta ett billigt stall. Men krasst har de ju samma dåliga lönebild som du har och inte tillräckligt med kred för det jobb och ytor som de tillhandahåller.
Kicki![]()
Jag tycker de e dyrt..
Vi har en stall hyra på 1100 kr å då ingår
box och lösdrift
utsläpp
hö (12 kg)
padock
täckes byten
el
vatten
mm mm
rast hage på vintern
fina stora beten på sommren
Jag skulle hellre ha tomt än sänka priserna! Den tid jag skulle spara på att inte ha lågprisbetalamd hästar kan jag ju lägga på annat jobb med bra mycket högre timlön...
Underhåll kostar faktiskt, jag kan ju inte erbjuda mer service för att täcka upp de kostnaderna, då blir ju timlönen ännu lägre!
Men det är ju bra att det finns ställen som är billiga, då kan man ju som hästägare välja! O sån snåla som jag behöver inte jobba helt gratis.![]()