Sv: Stallhyra, Dyrt eller ej?
Jag tycker inte priset i sig är rimligt, baserat på vart du är belägen, en kallhyra så som du beskriver, i östergötland som är väl det 3:e häst tätaste länet efter stockholm och skåne, kostar 600 i kallhyra för samma sak, men samtidigt säger jag såhär:
Om du redan står där,och hoppas på att få igenom en hyressänkning av en stallhyra du redan accepterat i och med att du flyttade in, så kan du glömma det. det enda du och stallkompisarna kommer få är en massa strider och energi som går åt till strider.
gilla läget eller flytta därifrån.
Tack för synpunkterna! Kanske skulle tilläggas att alla i stallet e måttligt trötta på att det som ska ingå, missköts. Och alla funderar på att gå ihop och sätta press på stallvärden för att få ner priset. Och för att vara häromkring är det dyrt tycker jag, för 1500 kan man få allt... Detta är det närmsta stallet för mig och jag trivs ändå rätt bra, vill inte flytta, men de e lite surt när det kostar mig mer i månaden att ha min häst här än vad det gjort i ett tävlingsstall m ridhus och där hö o strö ingick, kostade 2300kr då... Vill bara få reda på om jag kan dra detta längre eller om jag ska dra mig ur. TACK alla
Jag tycker inte priset i sig är rimligt, baserat på vart du är belägen, en kallhyra så som du beskriver, i östergötland som är väl det 3:e häst tätaste länet efter stockholm och skåne, kostar 600 i kallhyra för samma sak, men samtidigt säger jag såhär:
Om du redan står där,och hoppas på att få igenom en hyressänkning av en stallhyra du redan accepterat i och med att du flyttade in, så kan du glömma det. det enda du och stallkompisarna kommer få är en massa strider och energi som går åt till strider.
gilla läget eller flytta därifrån.