Stallhyror

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare SummerBreeeze
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 103
Sv: Stallhyror

jag funderar på vad ni tycker är ett rimligt pris på stallhyra i ett litet stall som ligger i norra sverige

De inkluderar:

- in/utsläpp

- 4 fodringar /dag

- ingen ridbana.
- ingen värme i stallet.

Det jag fixar själv är det resterande:

- mocka
- vatten
- spån
- hö
- foder
osv . .

Vad alla verkar betala mycket..
Jag har min häst i ett stort stall, han går på lösdrift (hyr även en box till honom, men jag har valt själv att inte använda den så mycket). Vi har tillgång ett litet ridhus, en liten paddock, en större paddock, (finns även hinder) ovalbana, passbana och jätte bra ridvägar. Det ingår även grovfoder (hö/hösilage), havre, betfor och mineraler, utsläpp (dock inte insläpp), fodring och allmän tillsyn. Det betalar jag 1400kr/månaden för. Har man någon dag morgonstallet så drar man av 100kr.
Avmaskning och strö till boxen tillkommer (men ägaren utav stallet avmaskar alla hästar, man själv betalar bara)

Vad alla verkar betala mycket..
Jag har min häst i ett stort stall, han går på lösdrift (hyr även en box till honom, men jag har valt själv att inte använda den så mycket). Vi har tillgång ett litet ridhus, en liten paddock, en större paddock, (finns även hinder) ovalbana, passbana och jätte bra ridvägar. Det ingår även grovfoder (hö/hösilage), havre, betfor och mineraler, utsläpp (dock inte insläpp), fodring och allmän tillsyn. Det betalar jag 1400kr/månaden för. Har man någon dag morgonstallet så drar man av 100kr.
Avmaskning och strö till boxen tillkommer (men ägaren utav stallet avmaskar alla hästar, man själv betalar bara)

Kan tillägga att dem som äger gården är mina tränare... så man har alltid "tillgång" till dem,. Jätte skönt då man slipper åka iväg med hästen varje gång man vill träna för tränare.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi är ganska okunniga om hästar men jag hoppas ändå på en god ton🙏 Vi har ett stall med fem boxar. Stallet är fullutrustat med...
Svar
13
· Visningar
2 199
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 961
Senast: Pilot
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har... 2
Svar
25
· Visningar
5 139
Senast: Cilla
·
Anläggning Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 344
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Att lämna i smyg
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur