Startanmälan

Sv: Startanmälan

När? Du har ju anmält dig och det räcker. Om du INTE ska vara med sen så måste du ringa och avanmäla dig. När du kommer till tävlingsplatsen går du och visar vaccination o licenser och ev betalar. Det är inte som i hoppningen där du måste startanmäla dig en viss tid innan klassens start.
 
Sv: Startanmälan

Du behöver inte heller startanmäla till hoppning. det är samma som när du sänder in anmälingen till tävingen, men måste avanmälla senast enl vad ryttarmeddlandet säger.
 
Sv: Startanmälan

Tack.. Men då kan jag komma när klassen redan har startat?
 
Sv: Startanmälan

Läs på din proposition eller meddelande till ryttare, där ska all info vara som gäller just din tävling.
 
Sv: Startanmälan

Det står inget, bara när kalssen beräknas starta..
 
Sv: Startanmälan

life skrev:
Du behöver inte heller startanmäla till hoppning. det är samma som när du sänder in anmälingen till tävingen, men måste avanmälla senast enl vad ryttarmeddlandet säger.

Ok, det var såååå länge sen jag tävlade hoppning ;)
 
Sv: Startanmälan

annag skrev:
Tack.. Men då kan jag komma när klassen redan har startat?

Ja, det kan du. Känner du dig osäker kan du alltid ringa någon som har hand om tävlingen. Det brukar stå vem på propositionen.
 
Sv: Startanmälan

annag skrev:
Det står inget, bara när kalssen beräknas starta..
/Tack.. Men då kan jag komma när klassen redan har startat?

Rider du inte först eller i början så kan du ju komma när klassen redan startat ja!
En dressyrtävling brukar ju ta en bra stund så du kan komma "när du vill" och går då till sekriteriatet och betalar och då vet dom ju att du kommit!
 
Sv: Startanmälan

"Anmälan till start ska göras muntligt eller skriftligt på tävlingsplatsen senast 30 minuter före klassens början. Om andra förhållanden ska gälla måste det framgå av propositionerna eller i Meddelande till ryttare". Detta var ett direkt citat ur TR I.

Hopp-TR har åsidosatt den regeln genom att införa att "anmält ekipage betraktas som startanmält enligt anmälan. Ändring ska göras muntligt eller skriftligt på tävlingsplatsen senast 30 minuter före klassens början. Om andra förhållanden ska gälla måste det framgå av propositionerna eller i Meddelande till ryttare".

Dvs om det inte står något om startanmälan eller avanmälan i proposition eller ryttarmeddelande så ska startanmälan till dressyr göras på plats senast 30 min före klassens början, i hoppning ska man istället av-anmäla senast 30 min innan om man inte tänker starta. Står det något om start/avanmälan i propositione/ryttarmeddelande så är det det som gäller.

När du är startanmäld så kan du komma när du vill, bara du hinner visa dina papper och sadla hästen innan det är din tur.
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 802
Senast: Görel
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 950
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 485
Senast: settis
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp