Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

UPPDATERING

Ernst ska till sin syster, med en tårta. Men när tårtan förstörs i ett tumult av brottare, olika män klädda i säckar, stinsar, pizzabagare, byråchefer, pastorer och andra märkliga människor så får Ernst nog. Han köper en vanlijpinne och går och ringer sin syster för att meddela att han inte kommer. Hon får sitta där ensam och virka löpare...

Ernst spelades av Niyama som var tvilling

DagDL 22:00
Otippat att jag skulle bli käk igen, är liksom ingen mening att leka när man alltid käkas senast natt tre.

För att återgå till leken:
Habina - just nu får jag tro på god pga röstningen dag 1, att Gabby försökte rädda Klara + EmmaNs röst på henne dag ett talar för att Habina är god.
Niyama - jag
_CorpseBride_ - god just nu pga andrarösten på Gabby (vet att det inte godförklarar henne, men med så lite info i leken måste man ju gå på något)
zassoo - Fåret Emma la tredjerösten på henne idag, vilket skulle kunna tyda på att zass inte är ond. Men hon såg ut att ligga illa till och onda har nog insett att räddningsröstande inte är så bra, så kan vara en alibiröst.
quarter4ever - hennes röst på Klara dag ett kan tyda på godhet
Snurrfian - ? ? ? vet inte vad jag ska tro om röständringen idag.
Dentaku - fortfarande misstänkt, ev. försök att rädda Gabby igår.
Paddington - inte särskilt misstänkt längre, skum röst av fåret i så fall igår.
Lobelia - tredjerösten på Gabby igår är till hennes fördel, men hon vet förstås om det själv.

Alltså, Dentaku huvudmisstänkt, därefter zass, snurris, och Lobelia. CB skulle kunna ha grundlurat mig.
sitter och funderar över detta inlägget som är den sista översynen av samtliga som Niyama la ut igår
och funderar på om de onda kan tycka att den kanske passar väldigt bra från ett ont perspektiv sas?
Och då menar jag att den KAN godförklara någon/några som inte ska godförklaras och får fokus på någon/några som inte ska ses som onda?
Habina hade en tanke om Niyama som jägare noterad igår- och det är lite intressant om min hypotes ovan stämmer, för om det kan vara vad även lyan trodde så kan de ju ha trott att hon skulle dra med sig den hon misstänkte mest ( Dentaku) och det kanske skulle varit finfint för lyan att få ut 2 goda i ett svep?
( nu har jag ingen aning whatsoever om Dentaku är god, eller ond för den delen-men en intressant tanke är det!)
Niyama själv har funderat på om ingen verkligen har försökt att luras rejält i tråden
Det jag inte fattar: eftersom det inte finns några sior är det guldläge att skaffa sig superalibi och kunna grundlura alla. Har verkligen ingen gjort det? Det verkar för simpelt att alla onda kliver fram och outar sig själv? Känns som jag missar nåt :banghead:

och jag har lite samma fundering ( som synes) det känns som någon ( eller några) kan ha gjort det ändå. Eller så är detta den enkla leken där ulvarna gör bort sig enl skolboken så det bara är att plocka dem:p
edit- la in citatet av Niyama jag tänkte på ang att luras...

Senast ändrad:
sitter och funderar över detta inlägget som är den sista översynen av samtliga som Niyama la ut igår
och funderar på om de onda kan tycka att den kanske passar väldigt bra från ett ont perspektiv sas?
Och då menar jag att den KAN godförklara någon/några som inte ska godförklaras och får fokus på någon/några som inte ska ses som onda?
Habina hade en tanke om Niyama som jägare noterad igår- och det är lite intressant om min hypotes ovan stämmer, för om det kan vara vad även lyan trodde så kan de ju ha trott att hon skulle dra med sig den hon misstänkte mest ( Dentaku) och det kanske skulle varit finfint för lyan att få ut 2 goda i ett svep?
( nu har jag ingen aning whatsoever om Dentaku är god, eller ond för den delen-men en intressant tanke är det!)
Niyama själv har funderat på om ingen verkligen har försökt att luras rejält i tråden

och jag har lite samma fundering ( som synes) det känns som någon ( eller några) kan ha gjort det ändå. Eller så är detta den enkla leken där ulvarna gör bort sig enl skolboken så det bara är att plocka dem:p
edit- la in citatet av Niyama jag tänkte på ang att luras...

Ja, jag funderar också i de banorna. Men sedan slår det mig också att ulvarna kan tänka det motsatta. Att Niyama hade börjat komma med funderingar på om hon var grundlurad och någon av de hon tyckte var goda kan ha lurat henne. Kanske är det just det som ulvarna vill att vi ska tro också?
Alltså gud... Besvärligt. Men jag står fast vid mina teorier, zass och Dentaku känns mest skumma och isf kan det ha varit så att ulvarna vill att vi ska tro att Niyamas tanke om att någon av de hon höll som goda skulle vara ulv.

Jag hoppas att jag inte bara är insnöad nu utan gör rätt som står fast vid mina misstankar.

Zassoo har röstat på Q, mig, Paddan. Eftersom jag håller Paddan som god, tror att Q kan vara det också och vet min egen roll så känns det inte så bra.
Zassoos första röst på Q grundade sig på samma tankar som ulven Klaras, att Q var "för intresserad av ängeln". Zassoo menar dock på att hon inte ska ha hunnit läsa igenom allting. Hon backar sedan dagen efter angående sin röst, inte så konstigt eftersom hon gått på samma teori som en som visade sig vara ond. (:p)
Hon skriver sedan att hon tror att Habina och Gabby (som visade sig vara ulv) är goda. Hon skriver också att hon tycker att det är misstänkt att många hoppar på Gabby när det hänt andra saker (antar här att hon menar diskussionen mellan mig och Lobelia som hon sedan hoppar på). Just detta känns som att det kan ha varit ett försök att sprida misstankar åt ett annat håll än Gabbys. Hon koncentrerar sig sedan på min och Lobelias diskussion där jag granskat Lobelia.
Hon skriver sedan ett inlägg till Lobelia där hon själv förklarar hur jag har tänkt om hur ulvar ibland försöker att sprida misstankar åt olika håll. För att sedan rösta på mig med en lös teori om att jag granskat Lobelia. När det visat sig att Gabby är ond ifrågasätter hon Lenas godhet (Lena som sedan blir käkad och mycket riktigt visade sig vara god).
Jag skriver sedan att det skulle kunna finnas ulvar som röstat på mig och Paddan för att försöka rädda Gabby, vilket zassoo motsätter sig. Även när jag ifrågasätter Emmas (som visade sig vara får) försvarar zassoo den samma något och menar att Emma inte kunde vetat hur röstningen skulle slutat då hon la sin röst. Snurrfian skriver sedan att hon håller mig och Q åt det godare hållet pga min röst på Gabby, något som zassoo ifrågasätter. Hon röstar sedan på Paddan i ett försök att rädda sig själv och att Paddan skulle ha lagt alibiröster. Hon skriver i samma veva att hon tror att fåret Emma är god.
Så frågan är: kan zassoo vara såpass bortkollrad som god leken igenom? Jag är skeptisk.
Hon har alltså röstat med samma teori som en ulv (Klara), godförklarat både en ulv och ett får (Gabby och Emma) och ifrågasatt spelare som är goda (ex mig och Lena).

För mig är det för många frågetecken runt zassoo fortfarande och jag är fortfarande mest misstänksam mot henne. Likte igår måste jag snart iväg och jobba så jag hinner inte följa leken så mycket mer nu och måste lägga en röst.

_CorpseBride_ röstar på zassoo

Senast ändrad:
DL 3
13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
21:26
Snurrfian röstar på zassoo
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar sin röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN

zassoo: 3
Dentaku: 1
Paddington: 2
EmmaN: 3
Det här blir jag fundersam över, Zassoo har inte röstat än. Hon vet hon ligger risigt till och har säkerligen stenkoll, jag har det åtminstone i det läget. Sedan kommer rösten.
Jaha, jag ska också lägga en röst. Känner mig minst sagt förvirrad, vilket inte blir bättre av att alla helt plötsligt misstänker mig. Men jag kan inte göra mer än att förklara hur jag har tänkt.

I ett försök att rädda mig själv...

zassoo röstar på Paddington

pga misstänkta alibiröster

Skulle kunnat rösta på EmmaN men tror att hon är god. Paddi får min röst.

Ber om ursäkt, det var jag som råkade göra så att det blev lottning :o :o Inte meningen, hade fullt sjå att få till mitt röstinlägg och hade inte koll på ställningen... :(

I rösten skriver hon att hon inte har koll på ställningen samtidigt som hon visar att hon har hyfsad koll genom att nämna Emma. Varför nämna Emma som alternativ annars. Några minuter före rösten så hade Emma en röst och då fanns inget skäl att nämna henne och inte Dentaku som också hade en röst.

Jag tror att zassoo undvek att rösta på den hon trodde var det svarta fåret och att hon hoppades få ut paddis.
Lobelia röstar på zassoo

säkerhetsröstar , är förmodligen hemma i god tid före DL men med fint sommarväder så vet man aldrig.

Otippat att jag skulle bli käk igen, är liksom ingen mening att leka när man alltid käkas senast natt tre.
I Knowles the feeling

Jag hade en period som kulminerade med att som ond utanför lyan i discworldleken bli käkad första natten. Tror det var 5 leken på rad jag inte överlevde till dag 3. Det ironiska var att jag blev vald för att de trodde jag fått stanna kvar länge i de senaste lekarna @Hedinn.

Jo det kan hon. Och just nu känner jag mig så extremt jävla usel på det här att jag inte har någon lust alls. Återkommer ikväll, orkar inte just nu.

Ta det inte personligt, det är bara en lek. :) Men som Lobelia skrev, förklara gärna om du kan. Jag kommer dock att behöva dra till jobbet snart så inte säkert att jag hinner se det.

Ta det inte personligt, det är bara en lek. :) Men som Lobelia skrev, förklara gärna om du kan. Jag kommer dock att behöva dra till jobbet snart så inte säkert att jag hinner se det.

Jag tar det inte personligt. Ni missuppfattar mig om ni tror att det är pga att ni röstar på mig som jag känner mig dålig. Det är inte precis första gången jag leker - men den absolut sämsta insatsen.

Förklara då gärna närmre hur du tänkte vidförra lynchen och valet av röstoffer.

Ptja, jag försökte rädda mig själv eftersom jag vet att jag är god. Jag märkte att de som fick flest röster förutom jag var Paddington och Emma. Eftersom jag hade en (nu felaktig) teori om att Emma var den andra tvillingen (:banghead:) så ville jag inte rösta på henne.

Jo det kan hon. Och just nu känner jag mig så extremt jävla usel på det här att jag inte har någon lust alls. Återkommer ikväll, orkar inte just nu.
:love: Det är bara att komma igen, fråga mig som lyckades ta fel på vilka som var ulvar hela vägen tills det fanns tre kvar att gissa på... :banghead: Men jag tror att LL hade väldigt roligt åt mig i den leken :meh::D Jag känner mig rätt ofta helt värdelös när jag leker, men det är bara att bryta ihop och komma igen. :D

Jag ska försöka återkomma lite senare med lite vettigare funderingar, just nu är min hjärna kokt, jag har stått ute hela dan och borstat timmerhus... Just nu skulle jag kunna tänka mig att bo i en hyreslägenhet som jag hade kunnat låsa och sen dragit till sommarstugan istället... :cautious: :D

Jag tar det inte personligt. Ni missuppfattar mig om ni tror att det är pga att ni röstar på mig som jag känner mig dålig. Det är inte precis första gången jag leker - men den absolut sämsta insatsen.

Haha, vissa gånger är man inte sitt bästa jag när man leker. ;) Jag har inte helt hängt med i misstankarna mot dig, men just nu är jag ju övertygad om att alla som är kvar är goda så... ;)

Ha. Jag har aldrig koll på någonting och begriper inte riktigt hur folk som har det lyckas. Jag är glad ändå.:D

Funderar när det gäller Snurrfian också...

13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
(21:26 Snurrfian röstar på zassoo)
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN
22:00 zassoo röstar på Paddington

Hon lägger 4e rösten på Zassoo, så visst skulle det kunna vara ett försök av en ulv att hänga på ett drev lite snyggt. Men sedan är det ingen mer som hänger på.
När hon byter röst så blir det 3 röster på Zassoo och 2 på mig.
Sedan kommer två snabba röster på EmmaN som troligen inte var möjliga för lyan att förutse (om inte en av dem kom från lyan - men då har vi helt enkelt för många där helt plötsligt) och det blir 3 röster på EmmaN, 3 på Zassoo och 2 på mig. Sedan kommer sista rösten från Zassoo på mig och det blir tre personer som är uppe för lottning.

Är det då ett klumpigt räddningsförsök från Snurrfian eller vet hon att Zassoo också ska rösta på mig?

Jag tror nästan vi kan räkna bort Emma ur denna ekvation eftersom Snurrfian ändrade rösten innan det blev utjämnat där och jag tror inte att Lobelias röst på Emma var så lätt att förutse och det var inte heller säkert att jag skulle hinna komma tillbaka till leken.

Jag tror ju inte att två ulvar skulle blotta sig så mycket att satsa på att få ut mig och om jag hade lynchats så hade hennes röständring blivit väldigt granskad och ifrågasatt. Jag tror inte att en ulv skulle ha valt att riskera det i detta läge, så jag tror nog att Snurrfian får vara lite neutral för mig.

Jag hänger med i dina tankar här Paddington men undrar över det fetade längst ner
Jag vet inte om man vågar anta något om hur lyan spelar egentligen?
Det var ju tex många som ansåg att det Gabby_Ossi gjorde var ett för tydligt räddningsförsök för att vara det, så har du något annat att gå på för att hålla Snurrfian som god så skulle det kännas lugnare.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 133
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka