Bukefalos 28 år!

stl på kläder

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Hur länge har era barn haft stl 68 resp. 74.?? Min dotter på 8 1/2 månad ligger mitt i mellan dessa storlekar.det är ju inte så lätt att köpa kläder...det diffar ibland flera cm på vissa kläder trots att det är tex 68 på bägge.
 
Sv: stl på kläder

Vi ärvde ett par säckar med begagnade kläder till Vidar.

Det var en guldgruva :bow:

Jag märkte också när jag sorterade dem att det fanns ingen anledning att läsa på lappen vilken storlek de var för det stämde aldrig utan man jämförde helt enkelt och la dem i olika högar att plocka fram efter hand beroende hur stora de egentligen VAR.

Vissa plagg var "magiska" (som supertrikåbyxorna nedan) och hängde med mer än hela första året :D De var nog från 70-talet eller så - gjorde man bättre barnkläder förr?
1657C72FC651C73EB55308637B9AFCB8.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: stl på kläder

Jag köper "för stort" och viker upp. Dessutom tycker jag de flesta kläder krymper en hel del, så storlekarna som står i stämmer inte i alla fall. Köper jag nytt köper jag aldrig så det precis passar, utan en storlek större. Så just nu köper jag 80 fast hon bara är runt 71-72 cm lång. Jag har också byxor som det står 62 i som hon fortfarande kan ha!
 
Sv: stl på kläder

Jag tycker aldrig att storlekarna stämmer. Det är helt olika på kläder från olika affärer. Hannah har fortfarande några bodies och byxor som hon fick som nyfödd (56) som hon kan ha fast hon är 64 cm lång. Sen har hon redan vuxit ur några bodies som är 68! Vissa kläder är som Tim skrev, magiska, verkar töja sig allteftersom barnet växer. Praktiskt! :)
 
Sv: stl på kläder

Jag har alltid köpt stora storlekar åt lillan, så att de kunnat hänga med ett tag, dock tyckte jag att just 82-86 var storlekar som hon kunde ha länge (och börja tidigt med)

Men mitt tips är att satsa på att köpa hellre någon storlek för stort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 493
Senast: Lazy Lady
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: Buzzter
·
  • Omröstning
Kläder & Bli fin Igår hamnade jag med dottern framför ett tv-program som hette Prylberget. Som en del av programmet skulle en familj utmanas till att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp