Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på att man ska bestämma sig direkt på telefonen när nån ringer och erbjuder nåt. Jag bad att få hem skrivet erbjudande så jag kan läsa igenom i lugn och ro. Nähäpp det gick inte, nä då avslutar vi här då tyckte jag. Hördes hur sur hon blev. Först pratade hon så fort i början så jag hörde inte varifrån hon ringde eller vad hon ville:banghead:. Så hon fick börja om :D

Stör mig också på det där!
Både jag och maken har som princip att aldrig godkänna något över telefon när det ringer säljare utan ber alltid att få hemskickat så vi kan läsa i lugn och ro. Inte populärt och det går inte alltid att få igenom...
 
....den stora sprickan i vindrutan som jag upptäckte på väg till jobbet. Den var inte där igår när jag åkte hem, den var liksom väldigt uppenbar så otroligt att jag skulle missa den. Jäkla skit. Har ingen lust att byta vindruta (igen), svindyrt :meh:
Det brukar gå på försäkringen?
 
Jag stör mig på ett företag på nätet där jag för två veckor sen beställde en tröja(eget designat tryck) för ett speciellt tillfälle i lördags. Först håller dom inte sina tillverkningstider så jag hinner inte få den till det jag ska använda den till. Nu när jag väl fått den så har dom skickat fel(någon annan har fått min tröja). Nu vill dom att vi som fått fel tröjor skickade till oss ska lösa problemet och skicka till varandra. Och jag måste göra det fort för hon/han behöver sin tröja på lördag. Dels har jag en bra bit att åka till byn och dels jobbar jag mycket nu så har ingen lust att åka extra för det. Ingen ersättning för mer än portot kommer jag att få. Dessutom har jag inte fått adressen jag ska skicka till även fast dom påstår att dom har skickat den till mig på Mail så nu får jag tjata på dom för det :meh: struligt företag!
 
Jag stör mig på att jag inte lyckats somna i vettig tid på flera nätter. Förbannade ångest som ställer till det. :down:
 
Nej, utan i strikt betydelse förorten. "Jag kommer från orten, inte från stan." Mitt intryck är att många av de som använder orten som ersättning för förorten är obekanta med ursprungsbetydelsen av ort som i plats/ställe/samhälle.

Haha, orten är mycket förekommande i min vardag (och jag ser nog mest ut såhär O_o:cautious::grin:) - fick nyligen en liten lektion i hur det går till när man "vaktar orten" och även en lång utläggning om hur illa det är med folk som "tror sig vara orten men de är fan inte orten på riktigt" (med det grammatiska upplägget ja).
 
Fast ordet orten är ju inte nytt. Det var därför jag undrade om hen menade något annat än jag tänker på när jag hör ordet orten dvs. plats/ställe/samhälle. En förortig förort är ju något annat. Det är ju en beskrivning av något.
Jag förstår inte hur du menar riktigt? Jag förklarade att han nog menade orten som (ny synonym till) förortig förort.

Att ordet orten inte är nytt vet jag, däremot är ju den här specifika betydelsen hyfsat ny.
 
tror sig vara orten men de är fan inte orten på riktigt" (med det grammatiska upplägget ja
Det där är ett jättevanligt sätt att uttrycka sig :). Man kan vara från orten men man kan också vara orten. Så med den nya betydelsen blir det grammatiskt korrekt även om det låter konstigt.
 
Jag förstår inte hur du menar riktigt? Jag förklarade att han nog menade orten som (ny synonym till) förortig förort.

Att ordet orten inte är nytt vet jag, däremot är ju den här specifika betydelsen hyfsat ny.
Nej jag förstår det för jag svarade ju goddag yxskaft eftersom jag inte fattade vad @Snubbelfot menade :o
Mvh bondvischan
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 570
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 380
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp