Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Just nu är jag irriterad över att det är dyrare att köpa en rejäl rakhyvel och lösa rakblad till den, än det är att köpa storpack med engångsrakhyvlar...
(och de kompatibla billiga som går att köpa via diverse sajter håller inte för ens hälften så mycket rakning, så det lägre priset är inte ens lockande längre...)

Och ännu mer irriterad över att Bic har den dåliga smaken att sälja en förpackning med handtag och 3 utbytbara blad, men det är omöjligt att köpa fler lösa rakblad till den! :meh::banghead: (frågade dem via facebook och de bekräftade att det inte säljs lösa rakblad till den, utan "när man använt upp de medföljande rakbladen ska man slänga handtaget och köpa ett nytt fräscht..." :arghh::arghh::arghh:

Hållbarhetstänk någon???

Tips, Venus har lösa blad till sina handtag!
 
Jag stör mig på att det inte finns en enda uppkörningstid hos trafikverket, trots jag har kollat på 3 orter :arghh: Jag är supertaggad på körkort nu när körningen börjat klaffa riktigt bra också kan de inte ens ge en fingervisning om när det kan finnas tider igen. Jag var beredd på 2-3 månaders väntetid men det står verkligen bara att det inte finns några tider :banghead: Betyder det att jag får räkna med att vänta ett halvår, ett år eller ännu längre? :confused:
 
Jag stör mig på att grannen röker på balkongen under oss så jag måste gå in från balkongen för att slippa andas in gifter. Och stänga fönstret för att skydda bebis.
 
Mammas bil som fick en dyyyr service för två veckor och ett nytt batteri för två år sedan och som ändå inte ville starta igår :rage: Den hade stått i två dagar men det ska den väl ändå klara av :confused: det har den gjort förut utan problem. Att batteriet kan bli kinkigt när det är kallt brukar ju inte vara helt ovanligt men när det är varmt O_o
 
Mammas bil som fick en dyyyr service för två veckor och ett nytt batteri för två år sedan och som ändå inte ville starta igår :rage: Den hade stått i två dagar men det ska den väl ändå klara av :confused: det har den gjort förut utan problem. Att batteriet kan bli kinkigt när det är kallt brukar ju inte vara helt ovanligt men när det är varmt O_o

Bör vara något som tjuvdrar. Är det något inpluggat i cigguttaget hela tiden? Har jag det tjuvdrar det på Volvon. På gammel-Saaben var det radion som började tjuvdra, när jag monterade bort den var det inga problem längre.
 
Bör vara något som tjuvdrar. Är det något inpluggat i cigguttaget hela tiden? Har jag det tjuvdrar det på Volvon. På gammel-Saaben var det radion som började tjuvdra, när jag monterade bort den var det inga problem längre.
Sommaren 2015 försökte mamma använda cig uttaget till en mobilladdare men då ville inte bilen starta. Sen har vi aldrig använt cig uttaget och inte tänkt mer på det

Sen krånglade bilen våren 2016 och då bytte vi batteriet som då enligt verkstaden bara var nere på halv kapacitet men också suttit i bilen sedan den var ny 2008.

Kan cig uttaget vara kortslutet och fortfarande ligga och tjuvdra :confused:
 
Sommaren 2015 försökte mamma använda cig uttaget till en mobilladdare men då ville inte bilen starta. Sen har vi aldrig använt cig uttaget och inte tänkt mer på det

Sen krånglade bilen våren 2016 och då bytte vi batteriet som då enligt verkstaden bara var nere på halv kapacitet men också suttit i bilen sedan den var ny 2008.

Kan cig uttaget vara kortslutet och fortfarande ligga och tjuvdra :confused:

Värt att kolla upp iaf om det inte är något annat mer uppenbart som tjuvdrar.
 
Värt att kolla upp iaf om det inte är något annat mer uppenbart som tjuvdrar.
Nej allt är original på bilen, vilket i och för sig inte är någon garanti, det är AC motorn som har börjat låta som ett getingbo :cautious:
Jag hatar bilkrångel, min lilla bil startade nätt och jämt igår :arghh: den har varit på verkstad två gånger men de hittar inget fel för då startar den minsann alltid :rage: Jag tror det kan vara någonting som heter vevaxelgivare på clion men jag tycker att en dyr märkesverkstad som jobbar mycket med just detta bilmärke borde kunna lista ut det då O_o
 
Stör mig på att ett par nya skor som jag precis gått in med världens skoskav gick upp i en söm och jag fick ett par nya. Nu börjar processen med sönderskavda hälar om igen. :arghh:
 
Vägarbeten, specifikt att de slängt på massor med sånt där grus på tjära på vår väg. Kan verkligen inte förstå varför. Vägen helrenoverades förra året med ny grund och ny asfalt. Den var verkligen jättefin, men nu kommer jag att slira runt på det här gruset en halvmil varje dag. Känns så onödigt, vägen var ju bra!
 
Vägarbeten, specifikt att de slängt på massor med sånt där grus på tjära på vår väg. Kan verkligen inte förstå varför. Vägen helrenoverades förra året med ny grund och ny asfalt. Den var verkligen jättefin, men nu kommer jag att slira runt på det här gruset en halvmil varje dag. Känns så onödigt, vägen var ju bra!
Åker vi samma väg till jobbet? :cautious: oljegrus är :devil: påfund
 
Vägarbeten, specifikt att de slängt på massor med sånt där grus på tjära på vår väg. Kan verkligen inte förstå varför. Vägen helrenoverades förra året med ny grund och ny asfalt. Den var verkligen jättefin, men nu kommer jag att slira runt på det här gruset en halvmil varje dag. Känns så onödigt, vägen var ju bra!
Jag tror att det är för att öka slittålighet/hållbarhet. Småstenen ovanpå är hårdare än asfalten så det dröjer längre tills man börjar köra sönder den. Så om du står ut tills överflödet av lösgrus är borta så kommer du att få ha vägen fin längre efter det. :)
Men pyton med folk som inte fattar risken med stenskott och kör för fort när det är nygrusat. :rage:
 
Jag tror att det är för att öka slittålighet/hållbarhet. Småstenen ovanpå är hårdare än asfalten så det dröjer längre tills man börjar köra sönder den. Så om du står ut tills överflödet av lösgrus är borta så kommer du att få ha vägen fin längre efter det. :)
Men pyton med folk som inte fattar risken med stenskott och kör för fort när det är nygrusat. :rage:
Men det blir ju omöjligt att cykla på vägen:rage:
 
Men det blir ju omöjligt att cykla på vägen:rage:
För att inte tala om motorcyklarna, är en populär sträcka så jag hoppas gruset sätter sig innan nån gör illa sig.

@MiaMia jag har inte så mycket val annat än att stå ut, kan inte sitta hemma och uggla tills det satt sig. De har lappat vägen med oljat grus varje år sen vi flyttade hit, hade verkligen hoppats slippa det iår, men kanske nästa år då...
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 275
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 096
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 467
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp