Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Just nu har jag bara en kollega och det är en av de gamla sas, men det verkar gälla alla som kommer och går hät ändå. (Och ja, jag gnäller mycket men jag blir sån när jag är frustrerad och trött. Jag överdriver säkert en del men..)
Är chefen en slarver med? För det har en väldig förmåga att sprida sig neråt och det funkar hyfsat så länge det finns en enda som är noga med detaljerna :meh:
 
Prata om det? Får man ens göra så bara ta ifrån någon ett arbetspass man blivit tilldelad? Är du med i facket?
Det var inte schemalägaren som hade skrivit på schemat på vägen utan en annan person. Så schemalägaren ska prata med den personen.

Har för några timmar för att komma med i facket just nu.
 
Hoppas det för detta funkar inte för mig. Har bara fått ihop 6 timmar denna vecka, ska ha ett pass imorgon. Enligt schemat skulle jag ha fått ihop runt 50% iaf denna vecka. Ny är jag inte ens i närheten av det.
Det låter jättemärkligt, jag är inte tillräckligt insatt i sådant här men jag undrar verkligen om det får gå till på det viset
 
Senast ändrad:
Alltså jag är inte känslig för ljud men den som har fest och spelar riktigt hög musik nu är jag inte kompis med. Jag hör inte ens ljudet på TV:n ordentligt, trots högre volym än vanligt :mad:
Just nu spelas Markoolio med Sommar och sol, eller vad den nu heter :crazy:

Nåja, ändå himla skönt att jag inte behöver gå upp förrän ca 5.30 ...
 
Är chefen en slarver med? För det har en väldig förmåga att sprida sig neråt och det funkar hyfsat så länge det finns en enda som är noga med detaljerna :meh:
Njä inte direkt. Men han ser det så att allt blir gjort/rätt för jag är ju där, så inget problem finns. Plus jag har tydligen alldeles för höga krav på folk
 
Jag stör mig på Horse me ups annonser. Det känns som om de inte vet något alls om hästar eller ridsport. Hatt (som ingen har längre) och illasittande shortchaps? Nä, det lockar inte mig direkt..
 
Stör mej som attans på att jag inte vet hur jag ska göra med ev klubbyte. Om jag ska byta eller inte. Vill inte va kvar i en klubb där medlemmarna behandlas som skit och ingenting och bara vissa medlemmar räknas å deras barn. Samtidigt så vill jag ha tillgång till ridhus under vintern, har inte råd med anläggningskort hos privat och det blir dyrt att ligga och åka till träningar hos den andra klubben.
 
Varför då? Man, betyder inte genuset "man"
För att det är sedan århundraden vedertaget språkbruk i stora delar av landet.
Inte någon ny uppfinning från hen-eran.
Det har bara varit undanskuffat av riksspråksnormer och därför inte synts i t.ex. formella texter.

Sen blir det missbrukat av en del hen-folk som inte förstår dess grammatiska användning fullt ut och byter ut alla "man" rakt av, vilket kan ge en del lustiga exempel. Men det är synd att misskreditera all traditionell användning bara för att det ibland kan komma lustiga tillämpningar från enstaka ny-användare.
 
För att jag är en sån där radikalfeminist som vill utrota alla män...

Eller snarare så att jag, som @MiaMia skriver vill anamma ett språkbruk som är korrekt men inte kan uppfattas som könat.
Men hallå - du kan INTE hänvisa till mig när du börjar prata om att ordet man skulle vara könat.

Och mitt inlägg postades innan det var färdigskrivet, se ovan.

Förtydligande: Jag är FÖR att etablerade regionala språkliga varieteter får ta utrymme i offentliga rummet och i skrift. Jag är EMOT hela idéen att läsa in någon könskodning i ordet man. Det är en mycket sentida koppling som (av vissa) lagts in där den inte fanns innan.
 
Stör mig inte men skrattar gott. Ovana fb-användare går med i grupper, läser något de vill kommentera och det enda de ser är rutan överst och vips har de startat en egen tråd :D



C1A753B8-DFD3-40D6-AC45-0941A097A116.jpeg
 
Jag stör mig på att Netflix gör reklam för säsong 2 av Luke Cage. Jag levde lyckligt ovetande om att det skulle komma en till säsong, men nu måste jag ju vänta på den! :rage:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 855
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 402
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp