Störiga saker vi stör oss på - del 9

Ah, justja.. Det är ungefär så jag kom fram till att det måste vara då när jag fick det mansplainat.
Egentligen blev jag nog mest påmind om och störde mig på det :p


Men står inte både belopp och namn på det gröna? Och det rör sig väl grejer på skärmen även utan att man petar (nu måste jag ju swisha nån, bara för att se hur det ser ut:laugh:)
Men ja, jag fattar den aspekten och det var ju inte så att de inte fick peta till skärmen.. Och som jag skrev ovan, så var det nog egentligen mansplainingen om hur betalningen inte är låst som jag blev påmind om och störde mig på :)

Det finns GIF-bilder... dvs som rör sig. Folk är bevisligen EXTREMT kreativa när det kommer till att lura andra... :cautious:
 
Att tjänstebilen som jag fick tag i idag öåter som ett gammalt tröskverk. Någonting skrapar i någonstans, trodde hela avgassystemet låg på backen eller så, syns dock ingenting men låter något fruktansvärt.
 
De står redan ganska nära varandra... Hjälper inte ett dugg. :down: Jag är ett hopplöst fall, helt enkelt!
Jag har hål på min strumpa idag men hålet sitter över vristen så det gör ju egentligen ingenting. Men hur blir det hål där egentligen? Det stör mig lite ;)
Men så länge jag inte får skavsår använder jag håliga strumpor :)
 
Blev just kallad ”efterbliven bitch” för att jag sa åt en snubbe att inte pressa sig bakom mig i tunnelbanespärren. Hatar sånt dräggbeteende. Känner mest. Fråga i trevlig ton innan du antar att ngn annan ska betala för din resa. Har inga problem om en hemlös kommer fram och kollar om det är ok. Men alla dessa män med attityd. Som dessutom smyger upp bakifrån från ingenstans och kommer alldeles för nära. Och sen måste skrika ut sitt hat när man säger ifrån. Skit på er! :banghead:
 
SD som tycker att det är en bra idé att minimera personalen inom hemtjänsten :banghead:
De kan få ta ett kvällsskift hos oss så kan vi se om de tycker likadant sedan. :cautious:

Dessutom stör jag mig på att kommunen tycker att våra tjänstebilar kan gå i hur många år som helst utan att bytas ut. Den som har gått minst har gått över 70 000 mil, tänk er då vilket skick bilarna är i.
 
SD som tycker att det är en bra idé att minimera personalen inom hemtjänsten :banghead:
De kan få ta ett kvällsskift hos oss så kan vi se om de tycker likadant sedan. :cautious:

Dessutom stör jag mig på att kommunen tycker att våra tjänstebilar kan gå i hur många år som helst utan att bytas ut. Den som har gått minst har gått över 70 000 mil, tänk er då vilket skick bilarna är i.

Vad är deras plan då, bygga fler äldreboenden eller..? :cautious: Återinföra ättestupan kanske :confused:
 
Men står inte både belopp och namn på det gröna? Och det rör sig väl grejer på skärmen även utan att man petar (nu måste jag ju swisha nån, bara för att se hur det ser ut:laugh:)
Men ja, jag fattar den aspekten och det var ju inte så att de inte fick peta till skärmen.. Och som jag skrev ovan, så var det nog egentligen mansplainingen om hur betalningen inte är låst som jag blev påmind om och störde mig på :)
Jag som åker runt på marknader med ungefär samma knallare varje stopp hade ju lätt kunnat swicha en gång och sen hämta ut mat och kaffe till förbannelse. Det går fort att bara ”knacka till” på mobilen och så syns det mycket tydligare än att behöva stå och se de få prickar som rör sig över skärmen :)
 
Blev just kallad ”efterbliven bitch” för att jag sa åt en snubbe att inte pressa sig bakom mig i tunnelbanespärren. Hatar sånt dräggbeteende. Känner mest. Fråga i trevlig ton innan du antar att ngn annan ska betala för din resa. Har inga problem om en hemlös kommer fram och kollar om det är ok. Men alla dessa män med attityd. Som dessutom smyger upp bakifrån från ingenstans och kommer alldeles för nära. Och sen måste skrika ut sitt hat när man säger ifrån. Skit på er! :banghead:
Förra veckan vände jag mig om och satte handen i bröstet på en kille som tryckte sig nära för att gå förbi. Han tappade sin Nocco och blev arg på mig för det, vi råkade nästan i bråk. Hade han frågat hade inte jag kanske inte sagt nej, men att tränga sig på blir obehagligt. Han hade ju kunnat betala en biljett i stället för en dricka tycker jag..
 
Min kompis som på senaste träningstillfället (hundträning) hade med sig sitt barn! Fyra år gammal. Härjig som fan!
Som varande småbarnsförälder så är hundträningen helig tid för mig, då jag ska slippa höra ”mamma, mamma, MAMMA”. Nu var det inte till mig tjatet riktades men ändå så fruktansvärt störande! :arghh:
Är förmodligen jag som är lättkränkt i sammanhanget, men jag tycker hon kunde ha frågat iaf. :cautious:
 
Vem gör ländryggskuddar i vitt? Eller ja, det vet jag ju men jag känner mig tantig nog som köpt en ländryggskudde att ha i bilen, hade föredragit om den var i nån diskret svart...
 
På en (ung och i övrigt fullt frisk) person i min närhet som åkte in till akuten eftersom han har varit dålig i magen och kräkts sedan i går kväll. Nog för att det är lätt att känna sig ynklig och uppgiven, men akuten?! Efter mindre än ett dygns magsjuka/matförgiftning?! :banghead:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 108
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 292
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 498
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp