Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Gapande å skrikande är skit drugt. Folk som pratar å skrattar brukar gå ganska bra för mig.
Dunkadunka musik är skit drygt.
Har haft såna där grannar själv där man verkligen inte vill hå å säga till själv iochmed att fönstret i dörren gått sönder flera gånger vid deras fester + att kag hörde vartenda ord av vad som skreks...
Så nöjd där kag bor nu. Har bott här i två år. 1 gång har det varit fest med för högljudda människor å musik. Dock glada människor.
Det började som prat och lite skratt - helt ok men sen började det balla ur. Troligen i samband med att de fått i sig mer alkohol.
Första festen på de snart 2 år jag bott där.
Nu kan de festa bäst de vill, för jag är inte hemma och kan störa mig. :p
 
Trodde jag var klar med förkylningen när feber och grejer va över. Nu värker kroppen igen och det skaver i halsen. Dessutom dödstrött. Det räcker nu :arghh: det tog flera veckor för skiten att bryta ut. Ska jag behöva dras med det av och till i flera veckor åxå? Jag går i ide och tittar fram när det är färdigt med allt vad förkylning och influensa heter.

Som om inte förkylning är nog så fyller jag år nästa vecka. Jag hatar att fylla år. Och folk kan inte respektera det. Dom måste få gratulera annars blir dom ledsna:banghead: jag vill liksom inte ens ha ett Grattis. Hur svårt kan det va?
 
Senast ändrad:
Läste detta av en jurist så låter inte som det gäller det där med efter 22:

"– Det handlar inte om vilken tid på dygnet det är, utan ljudnivån i huset ska ligga på normal nivå hela dagen. Det är inte så enkelt att du kan leva rövare och spela hög musik fram till klockan 22 och sedan vara tyst, säger Zeljko Kranjec, jurist och enhetschef på Hyresgästföreningen.

Alltså, om du stör under dagtid så att de andra hyresgästerna INTE kan använda sina lägenheter på ett normalt sätt så är det också en störning."

Jag gick ner och sa till kl 20:00 en kväll när killen under hade party. "Ska du gå och lägga dig redan?" frågade han förvånat. "Nej, men jag försöker stå ut i mitt hem!" svarade jag, för det gick inte att titta på TV uppe hos oss. Att sjunga med i texten till "Eloise", "Michelangelo" och "Främling", som snurrade på hos grannen, fungerade däremot alldeles utmärkt.
 
Jag stör mig på fastlänningar som kallar Roma (på Gotland) för Råma. :meh:
Turisterna grabbar tag i en på stan "Ursäkta, var ligger Råma?"
"Råma?" Säger jag. "Det är något korna gör"
Som tur är var det längesedan jag hörde detta uttal. Kanske turisterna börjar lära sig :grin:
”Vad gör ni på Gotland på vintern egentligen?!”
 
Stör mig på bartenderna lite, bad efter en söt drink. Han nickade och fick en som var allt annat än söt, typ citron. Nja, va inte riktigt det jag hade tänkt mig men men... nånstans måste nån miss skett, vart vet jag inte. Nu ligger jag i sängen på hotellet och trots att puben spelar hög musik (och då spelar de ändå rätt högt) är det inte ens i närheten av grannens fest, så det ska nog gå fin fint att sova. Alltid något. :up:
 
Stör mig på bartenderna lite, bad efter en söt drink. Han nickade och fick en som var allt annat än söt, typ citron. Nja, va inte riktigt det jag hade tänkt mig men men... nånstans måste nån miss skett, vart vet jag inte. Nu ligger jag i sängen på hotellet och trots att puben spelar hög musik (och då spelar de ändå rätt högt) är det inte ens i närheten av grannens fest, så det ska nog gå fin fint att sova. Alltid något. :up:
Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.
 
Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.
Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" :banghead: blä!
 
Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.
Är inte ute så ofta, sen verkade jag vara osynlig också på mina 190. 🤔 kunde inte ropa heller, då min röst ej bar på höga noter men men. Hakade på en kollega, så beställde ihop å jag swishade.
 
Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" :banghead: blä!
De stängde baren så det gick inte, de stängde baren under föreställningen och öppnade den i pauserna. annars hade jag nog gjort det.
 
Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" :banghead: blä!
Jösses alla har ju olika smak. Är du så specifik så ska ju inte bartendern ändra.
Jag har fått klagomål en gång på drink jag gjort. Han ville bara ha saker vi inte hade ingredienser till och verkade vilja ha något som inte smakade sprit. Ville ha strawberry daqary å såna saker. Så gjorde drink med fanta lemon å lime, fanta lemon tar bort sprit smaken bra. Den smakade tydligen inte spritigt nog :D
 
Öh den personen har nog aldrig jobbat i service yrket för. Jösses.
Lastbil i Stockholm, kul :p
Vi åker buss och jag kör inte, men de kör ju som.... ja... jag vet inte.
Vi konstaterade att vi störde oss lite på dålig information vid P-skyltarna. T ex P och sen på tavlan under taxa 2, vi sa det att det kan nog inte vara lätt att komma som t ex turist och inte veta vad taxa 2 innebär. Vi såg inga informationstavlor i när vi kollade, hörde senare från busschauffören att det ska tydligen finnas någon app, men ändå.
 
Vi åker buss och jag kör inte, men de kör ju som.... ja... jag vet inte.
Vi konstaterade att vi störde oss lite på dålig information vid P-skyltarna. T ex P och sen på tavlan under taxa 2, vi sa det att det kan nog inte vara lätt att komma som t ex turist och inte veta vad taxa 2 innebär. Vi såg inga informationstavlor i när vi kollade, hörde senare från busschauffören att det ska tydligen finnas någon app, men ändå.
Men det finns väl ingenstans att priset för parkeringen står på vägskyltarna?
Att det är avgift ska stå, sen får man leta upp P-automat e.dyl. för mer info.
Eller menar du att det endast är mobilbetalning som är möjligt, men inte finns någon info alls om hur man betalar på platsen?
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 080
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 649
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp