Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Just nu stör jag mig på den nyinflyttade grannen, de verkar ha fest. Jag hör när de ropar/skrattar väldigt tydligt genom väggen och hör en typ av svag bas genom väggen eller glöm det där med svag nu höjdes volymen, men vet inte om det är såpass hög volym att de behöver sänka.
Inte fått nån lapp i brevlådan som sagt att de skulle ha fest, vill heller inte vara en partypooper, men hur mycket är okej innan det går över gränsen egentligen?
Jag inser nu att min gamla granne var väldigt tyst och lugn av sig och lägenheterna verkar väldigt lyhörda.. vilket jag inte trodde de var.... börjar överväga på om jag verkligen ska flytta (ändå haft det i tankarna innan ändå).

Varför kunde de inte haft festen imorrn när jag inte är hemma, jag ska upp tidigt imorrn... ska hämta folk kl 5:10 på morgonen.... bussen går 05:30 :arghh:

Hoppas jag kan sova åtminstone... dagens i-landsproblem...
Du får nog vänta till 22 iaf.
 
Du får nog vänta till 22 iaf.
Läste detta av en jurist så låter inte som det gäller det där med efter 22:

"– Det handlar inte om vilken tid på dygnet det är, utan ljudnivån i huset ska ligga på normal nivå hela dagen. Det är inte så enkelt att du kan leva rövare och spela hög musik fram till klockan 22 och sedan vara tyst, säger Zeljko Kranjec, jurist och enhetschef på Hyresgästföreningen.

Alltså, om du stör under dagtid så att de andra hyresgästerna kan använda sina lägenheter på ett normalt sätt så är det också en störning.
"

Tänker se om jag kanske inte hör när jag ligger i sängen, den är ändå i andra änden på lägenheten. Kan jag inte sova då får ja klä på mig och knacka på och be dem va tysta. Hoppas jag slipper det, vill egentligen inte va surkärringen.
 
Läste detta av en jurist så låter inte som det gäller det där med efter 22:

"– Det handlar inte om vilken tid på dygnet det är, utan ljudnivån i huset ska ligga på normal nivå hela dagen. Det är inte så enkelt att du kan leva rövare och spela hög musik fram till klockan 22 och sedan vara tyst, säger Zeljko Kranjec, jurist och enhetschef på Hyresgästföreningen.

Alltså, om du stör under dagtid så att de andra hyresgästerna kan använda sina lägenheter på ett normalt sätt så är det också en störning."

Tänker se om jag kanske inte hör när jag ligger i sängen, den är ändå i andra änden på lägenheten. Kan jag inte sova då får ja klä på mig och knacka på och be dem va tysta. Hoppas jag slipper det, vill egentligen inte va surkärringen.
Men att man hör dem när de skrattar och lite musik tycker jag faktiskt man får tåla när man bor i lägenhet.
Folk måste ju få umgås och ha trevligt med..
 
Men att man hör dem när de skrattar och lite musik tycker jag faktiskt man får tåla när man bor i lägenhet.
Folk måste ju få umgås och ha trevligt med..
Nu har ljudvolymen höjts ytterligare och de skriker mer, á la typ när det tittas på t ex fotbollsVM och sverige gör mål, svårt att förklara ljudvolym i text men det är nog hög ljudvolym då det inte brukar höras genom väggarna normalt sett. 🤔
 
Läste detta av en jurist så låter inte som det gäller det där med efter 22:

"– Det handlar inte om vilken tid på dygnet det är, utan ljudnivån i huset ska ligga på normal nivå hela dagen. Det är inte så enkelt att du kan leva rövare och spela hög musik fram till klockan 22 och sedan vara tyst, säger Zeljko Kranjec, jurist och enhetschef på Hyresgästföreningen.

Alltså, om du stör under dagtid så att de andra hyresgästerna kan använda sina lägenheter på ett normalt sätt så är det också en störning."

Tänker se om jag kanske inte hör när jag ligger i sängen, den är ändå i andra änden på lägenheten. Kan jag inte sova då får ja klä på mig och knacka på och be dem va tysta. Hoppas jag slipper det, vill egentligen inte va surkärringen.
I ditt första inlägg så lät det dock som en ljudnivå man får acceptera när man bor i lägenhet.
 
I ditt första inlägg så lät det dock som en ljudnivå man får acceptera när man bor i lägenhet.
Svårt att förklara ljudvolym i text. Men de har nog fått i sig mera alkohol, när jag var ute i bilen hördes det ut från dörren till den lägenheten när de ropade och tjoade. Va de nu gör.
Om de bara hade dunkat musiken hade de väl inte vart nått men allt detta skrikande gör mig galen. Bara hoppas jag kan somna innan de blir ännu värre. De håller på än...
 
Svårt att förklara ljudvolym i text. Men de har nog fått i sig mera alkohol, när jag var ute i bilen hördes det ut från dörren till den lägenheten när de ropade och tjoade. Va de nu gör.
Om de bara hade dunkat musiken hade de väl inte vart nått men allt detta skrikande gör mig galen. Bara hoppas jag kan somna innan de blir ännu värre. De håller på än...
Jag läste uppföljningen på ljudnivån, därför jag skrev första.
Har ni störningsjour så kan du alltid ringa dit. Annars är det nog bara att hålla tummarna att dom går ut på krogen snart. Om du inte vill gå ner och be domdämpa sig.
 
Svårt att förklara ljudvolym i text. Men de har nog fått i sig mera alkohol, när jag var ute i bilen hördes det ut från dörren till den lägenheten när de ropade och tjoade. Va de nu gör.
Om de bara hade dunkat musiken hade de väl inte vart nått men allt detta skrikande gör mig galen. Bara hoppas jag kan somna innan de blir ännu värre. De håller på än...

Fredag och lördagar är jag väldigt tolerant med festljud. Sådant man får leva med i hyreshus :)
 
Suicid, suicidal osv. är idag svenska ord, även om de en gång kommit hit som låneord från början.
Mer fackspråkliga till sin karaktär än självmord, men inte mer än att de tas in i SAOL.
Jag stör mig fortfarande på suicid :angel: trots att jag vet nu att det är latin så översätter min hjärna automatiskt till engelska och då säger att det är felstavat :rofl:
 
Stör mig på att sambon väckte mig när han kom hem och nu är det hopplöst att somna om. Men han sover som en stock såklart :meh:
 
Jag läste uppföljningen på ljudnivån, därför jag skrev första.
Har ni störningsjour så kan du alltid ringa dit. Annars är det nog bara att hålla tummarna att dom går ut på krogen snart. Om du inte vill gå ner och be domdämpa sig.
Jag kollade upp det på hyresvärdens hemsida. Fanns inga nummer att ringa mer än hyresvärden själva och de har inte öppet på helgerna.
Verkade vara fler grannar än mig som tröttnade på dom. Hörde att det knackades i väggarna. Var ett jäkla liv på slutet, musiken som spelades var inte det som störde det var deras gapanade och skrikade. Tystnade runt halv tolv, då hördes bara musiken.
De får gärna ha fest, det är inte det, men man kanske bör tänka på att visa hänsyn till sina grannar ändå, speciellt efter 22.
Bott där i snart 2 år och det har varit lugnt innan, så flyttade de som hade festen in. Kanske är första egna lägenheten, får se om det upprepas eller om de tog lärdom av det.
Jag var som sagt inte den enda grannen som störde mig.

Jag störde mig extra mycket för jag skulle upp 4:30, annars hade jag nog inte stört mig lika mycket. Trött och grinig efter en veckas jobb uppe på det också, ingen bra kombo. 🙄
 
Jag kollade upp det på hyresvärdens hemsida. Fanns inga nummer att ringa mer än hyresvärden själva och de har inte öppet på helgerna.
Verkade vara fler grannar än mig som tröttnade på dom. Hörde att det knackades i väggarna. Var ett jäkla liv på slutet, musiken som spelades var inte det som störde det var deras gapanade och skrikade. Tystnade runt halv tolv, då hördes bara musiken.
De får gärna ha fest, det är inte det, men man kanske bör tänka på att visa hänsyn till sina grannar ändå, speciellt efter 22.
Bott där i snart 2 år och det har varit lugnt innan, så flyttade de som hade festen in. Kanske är första egna lägenheten, får se om det upprepas eller om de tog lärdom av det.
Jag var som sagt inte den enda grannen som störde mig.

Jag störde mig extra mycket för jag skulle upp 4:30, annars hade jag nog inte stört mig lika mycket. Trött och grinig efter en veckas jobb uppe på det också, ingen bra kombo. 🙄
Gapande å skrikande är skit drugt. Folk som pratar å skrattar brukar gå ganska bra för mig.
Dunkadunka musik är skit drygt.
Har haft såna där grannar själv där man verkligen inte vill hå å säga till själv iochmed att fönstret i dörren gått sönder flera gånger vid deras fester + att kag hörde vartenda ord av vad som skreks...
Så nöjd där kag bor nu. Har bott här i två år. 1 gång har det varit fest med för högljudda människor å musik. Dock glada människor.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 749
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 248
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 441
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp