Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

På att jag sitter här och är allergisk. I oktober! Nog för att jag packade hönät i förmiddags och blev lite snuvig då, men det brukar aldrig påverka mig någon längre stund. Inte en susning om vad det kan vara, men kliigt och jäkligt är det i alla fall!
 
Just det, och så stör det mig att landets största chokladföretag lanserat en jättekampanj där de hojtar om att varje chokladkaka innehåller 1,5 glas mjölk. För mig känns det fullständigt främmande, onödigt och ansvarslöst att ens försöka marknadsföra choklad som något nyttigt eller näringsrikt. Särskilt i ett land som redan lider av väldigt dåliga matvanor.
 
I hear ya!
Jag behöver också en ny, men vaad? Frågar man om hjälp i butik plockar de fram värstingar för typ 10k. Jag ska ha den till att surfa och skriva cv inget annat! Gah!
Nu blev jag irriterad...
Jag brukar googla "dator till att surfa" eller liknande, brukar dyka upp artiklar med tips.:)
 
På att jag sitter här och är allergisk. I oktober! Nog för att jag packade hönät i förmiddags och blev lite snuvig då, men det brukar aldrig påverka mig någon längre stund. Inte en susning om vad det kan vara, men kliigt och jäkligt är det i alla fall!

Gråbo? De kan blomma länge om det är varmt.
 
Jag stör mig på att det är så krångligt att köpa ny laptop :meh:

I hear ya!
Jag behöver också en ny, men vaad? Frågar man om hjälp i butik plockar de fram värstingar för typ 10k. Jag ska ha den till att surfa och skriva cv inget annat! Gah!
Nu blev jag irriterad...

Det irriterar mig också. Jag måste ha en ny rätt omgående pga jobbet och den med de specs jag behöver och annat jag vill ha finns inte i Sverige! :arghh: Eller jo, om jag köper en tegelsten till gamingdator för 20 000kr... ain't gonna happen.

Och jag kan ju inte köpa utomlands eftersom jag vill naturligtvis ha svenskt tangentbord... :cautious:
 
Det irriterar mig också. Jag måste ha en ny rätt omgående pga jobbet och den med de specs jag behöver och annat jag vill ha finns inte i Sverige! :arghh: Eller jo, om jag köper en tegelsten till gamingdator för 20 000kr... ain't gonna happen.

Och jag kan ju inte köpa utomlands eftersom jag vill naturligtvis ha svenskt tangentbord... :cautious:
Det går inte att byta tangentbord?
Fick engelskt till min för han kunde inte få tag på svenskt när mitt inte hade fungerande knappar. Det e grymt störande.
 
Det går inte att byta tangentbord?
Fick engelskt till min för han kunde inte få tag på svenskt när mitt inte hade fungerande knappar. Det e grymt störande.

Skulle inte tro det plus att då blir det för dyrt, den är rätt dyr till att börja med (12 000 kr). Plus att jag måste ha den fungerande i slutet på nästa vecka... Det kommer att bli en kompromiss och det svider.
 
Jag stör mig på den nya som tagit över min favoritbutik. Lät jättebra då hon ville utveckla butiken och börja rosta kaffe själv i butiken. Var in dit igår och då ville personen inte sälja smaksatt kaffe till mig, för jag ville köpa 1hg och hon sålde inte mindre mängd än 250g "det blir så lite i påsen"(det mals i butiken så går lätt ta en mindre mängd). Jag är stammis sedan 2 år och vet precis hur mkt det blir, räcker 1 månad för mig. Ska göra ett försök till men går hon inte med på att sälja mindre mängd så byter jag till Kahls :mad:
 
Jag stör mig på radioreklam! Alltså finns det folk som fortfarande orkar lyssna på radio? Jag gör det när jag inte orkar sätta igång datorn (måste fixa cd-skivor!), men asså varje gång jag sätter igång radio får jag höra en eller max två låtar och sen tjugo minuters reklam !! :rage:
Jag lyssnar på radio jämt! Slår på den när jag vaknar eller kom in genom dörren hemma.

Men undviker reklamkanalerna. Det är mest P1 som går här hemma och i bilen.
Fattar inte heller hur man orkar lyssna på reklamradio. Dels är det reklam hela tiden och så är det bara trams däremellan. Tramsradio är gräsligt. Morgonprogrammet i P3 är också så tramsigt att jag kräks. Orka lyssna på folk som skrattar åt sig själva.
 
I hear ya!
Jag behöver också en ny, men vaad? Frågar man om hjälp i butik plockar de fram värstingar för typ 10k. Jag ska ha den till att surfa och skriva cv inget annat! Gah!
Nu blev jag irriterad...
Butik är väl knappast lönt att gå till för hjälp nej :cautious:
Jag har hjälp med datorletandet, men försöker ändå själv också (nån gång ska man väl lära sig om inte annat...) och det är så jävla förvirrande allting. 4 kärnor, vad betyder det ens liksom?!

Det irriterar mig också. Jag måste ha en ny rätt omgående pga jobbet och den med de specs jag behöver och annat jag vill ha finns inte i Sverige! :arghh: Eller jo, om jag köper en tegelsten till gamingdator för 20 000kr... ain't gonna happen.

Och jag kan ju inte köpa utomlands eftersom jag vill naturligtvis ha svenskt tangentbord... :cautious:
Men fan vad störande! Har man väl hittat det man är ute efter så ska man väl kunna köpa det tycker jag... Med rätt tangentbord.

Scrollade förbi en massa gamingdatorer igår. Har inget emot gamingdatorer i sig, men rött lysande tangentbord?! Över min döda kropp :laugh:
 
Butik är väl knappast lönt att gå till för hjälp nej :cautious:
Jag har hjälp med datorletandet, men försöker ändå själv också (nån gång ska man väl lära sig om inte annat...) och det är så jävla förvirrande allting. 4 kärnor, vad betyder det ens liksom?!


Men fan vad störande! Har man väl hittat det man är ute efter så ska man väl kunna köpa det tycker jag... Med rätt tangentbord.

Scrollade förbi en massa gamingdatorer igår. Har inget emot gamingdatorer i sig, men rött lysande tangentbord?! Över min döda kropp :laugh:
Jag älskade mitt blåa :D
 
Jag lyssnar på radio jämt! Slår på den när jag vaknar eller kom in genom dörren hemma.

Men undviker reklamkanalerna. Det är mest P1 som går här hemma och i bilen.
Fattar inte heller hur man orkar lyssna på reklamradio. Dels är det reklam hela tiden och så är det bara trams däremellan. Tramsradio är gräsligt. Morgonprogrammet i P3 är också så tramsigt att jag kräks. Orka lyssna på folk som skrattar åt sig själva.
Åh, ja! Förut gillade jag P3 men nu blir jag bara så trött! Dels för att de, som du säger, skrattar så mycket åt sig själva och dels för att de aldrig kommer till saken när de pratar :arghh:
Tror jag också börjar bli tant :cautious: :D
 
Jag stör mig på den nya som tagit över min favoritbutik. Lät jättebra då hon ville utveckla butiken och börja rosta kaffe själv i butiken. Var in dit igår och då ville personen inte sälja smaksatt kaffe till mig, för jag ville köpa 1hg och hon sålde inte mindre mängd än 250g "det blir så lite i påsen"(det mals i butiken så går lätt ta en mindre mängd). Jag är stammis sedan 2 år och vet precis hur mkt det blir, räcker 1 månad för mig. Ska göra ett försök till men går hon inte med på att sälja mindre mängd så byter jag till Kahls :mad:
Men vad drygt!
 
Scrollade förbi en massa gamingdatorer igår. Har inget emot gamingdatorer i sig, men rött lysande tangentbord?! Över min döda kropp :laugh:

Det är inget problem men de är som en j-la tegelsten... jag kånkar omkring med tillräcklig ändå. Plus att en som var rätt ok enligt mina krav inte hade senaste USB-porten... trots att den var släppt under 2018 :meh: Det stör mig också :cautious:
 
Jag lyssnar på radio jämt! Slår på den när jag vaknar eller kom in genom dörren hemma.

Men undviker reklamkanalerna. Det är mest P1 som går här hemma och i bilen.
Fattar inte heller hur man orkar lyssna på reklamradio. Dels är det reklam hela tiden och så är det bara trams däremellan. Tramsradio är gräsligt. Morgonprogrammet i P3 är också så tramsigt att jag kräks. Orka lyssna på folk som skrattar åt sig själva.

Jo, du har rätt i att vissa kanaler är bättre! Helst lyssnar jag på lokalradio, men när jag inte vill höra pratet (fast det är rätt trivsamt på min lokalradio) försöker jag ibland med någon annan...

Men du har rätt, det är så oootroligt mycket trams på radio!! Håller helt med dig!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 077
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 642
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp