Stövelköpare tar sönder dragkedja vid provning av helt nya stövlar

Möjligtvis OT, men jag tycker överlag att dragkedjor har blivit RIKTIGT usla de senaste åren. Jag vet inte hur många jackor jag har fått kassera pga att det är just dragkedjan som gått sönder i förtid. Och då har det inte berott på att jag varit för bred för jackorna.
 
Du måste vara en dröm-spekulant, som ersätter saker som pajjar utan att du varit vårdslös.
Skulle du bygga ny trappa åt husförsäljare om du trampar igenom ett trappsteg också?

Jag skulle definivt ersätta om jag dragit sönder någon och tillverkaren vägrade ge ersättning till säljaren, det tycker jag är normalt hyfs.
 
Möjligtvis OT, men jag tycker överlag att dragkedjor har blivit RIKTIGT usla de senaste åren. Jag vet inte hur många jackor jag har fått kassera pga att det är just dragkedjan som gått sönder i förtid. Och då har det inte berott på att jag varit för bred för jackorna.

Håller med dig, tror det är för att kedjorna ska bli mindre synliga/klumpiga och då tar det på hållbarheten. Alltså piggarna blir mindre och då krävs det mindre kraft för att dra av och ett sandkorn kan vara slutet. Speciellt de i plast är värdelösa.
250px-Plastic-_and_Nylonzipper.jpg

Exempel
 

Liknande trådar

Utrustning Fick för ett tag sedan hem ett par sprillans nya Cavallo dressyrbågar. För 500 kronor ( :angel: ) men tyvärr får jag inte ner foten...
Svar
15
· Visningar
2 846
Senast: Monifa
·
Utrustning Jag har ett par Tretorn comfort som först den högra dragkedjan gick sönder på, och nu är den vänstra också trasig. Den högra stöveln...
Svar
4
· Visningar
4 409
Senast: mikaela_98
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Eme_liie
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 795
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp