Stora bumlingtråden...aka kallblod

Min fina bumling Edith finns inte längre :( :heart Hon gick oväntat bort vid luciahelgen! Hon är så saknad!
Hoppas att jag kan hitta en ny bumling framöver!
180708-3M0A2959.jpg
 
Lucky har varit barnponny igen :D Detta ekipage drar blickarna till sig vill jag lova :p

Hade en ”incident” för ett par veckor sedan när jag skulle hoppa upp bakom William i fårskinnspadden men ”fastnade” pga för bra grepp i ridbrallorna och lyckades dra med mig ungen ner från hästen... gråt och elände, skulle ”aldrig mera rida” osv.

Men! Så kom en dag med storm och pissregn när hästarna stått inne sedan lunch pga ovädret och jag förklarade att vi går en sväng till ridhuset så Lucky får röra lite på sig. Frågade William om vi skulle ta med hans hjälm och det tyckte han att vi kunde göra ”om jag förändrar mig” (förändra=ändra sig ang att rida).

Väl inne i ridhuset blev han plötsligt väldigt angelägen om att få komma upp på hästen. Spanade in ponnytjejerna som red barbacka och fick feeling :D I början ledde jag honom men på slutet fick jag inte det, han tyckte till och med att jag kunde gå och ställa mig i hörnet med dom andra mammorna för jag pajade hans image ;)

Lucky var så snäll och försiktig men man såg på slutet att hon var rätt trött i skallen av att försöka tyda vad den lilla människan ville med alla sina små hjälper. En hel timme red han och han ville aldrig kliva av! Kärlek till denna goa pållen :love:
 

Bifogade filer

  • EA07C640-11C3-4FC5-BE70-7AB1C960F5A3.jpeg
    EA07C640-11C3-4FC5-BE70-7AB1C960F5A3.jpeg
    253 KB · Visningar: 234
85036383_10156886468846099_6654379679950045184_o.jpg

Bjuder på en bumlingrumpa!

Är så glad för den här hästen, även när jag blir stressad och rädd är hon cool.
Jag har dåliga erfarenheter och märkte hur hjärtat slog fort när jag skulle ta ut henneur hagen ensam men hon är så snäll. Även om hon blir osäker går hon inte på mig eller hoppar runt. Hon duttar med sin mule lite på min hand för att få bekräftelse att det inte är någon fara (eller för att säga till mig att de inte är nån fara :D)
Det blåser storm och araberna som är lösa hoppar hit och dit vid insläpp men hon går lugnt vid mig när jag leder henne :heart
 
Jag har svävat runt på små rosa moln i en vecka... För jag har blivit med en mini bumling i form av en tinker 😍 Till och med min sambo som är rätt sval när det kommer till hästar är förtjust i vår heffaklump och har hunnit rida en sväng barbacka på honom 😁
 
Jag har svävat runt på små rosa moln i en vecka... För jag har blivit med en mini bumling i form av en tinker 😍 Till och med min sambo som är rätt sval när det kommer till hästar är förtjust i vår heffaklump och har hunnit rida en sväng barbacka på honom 😁

Vet känslan :love: min har dock fått ringorm nu en månad efter inköpet 😫 så den bra känslan är lite på paus just nu 😅 hur hög är din?
 
Vet känslan :love: min har dock fått ringorm nu en månad efter inköpet 😫 så den bra känslan är lite på paus just nu 😅 hur hög är din?

Usch... Förstår känslan. Vi har lite kaos med hagfördelningen just nu så det tar udden av min glädje, går mest runt och muttrar när jag inte är med hästen.

Han är 153 cm, väger nog garanterat över 600 kg, så rejäl minibumling det där. Skulle behövas bantas ner lite 🙈
 
Usch... Förstår känslan. Vi har lite kaos med hagfördelningen just nu så det tar udden av min glädje, går mest runt och muttrar när jag inte är med hästen.

Han är 153 cm, väger nog garanterat över 600 kg, så rejäl minibumling det där. Skulle behövas bantas ner lite 🙈

Oj, inte så mycket mini då ju 😅 min är ju bara 132cm.
 
20200229_134150.jpg

Jag och Asta lyckades ta oss ut en sväng i regnet, fick passa på när det inte blåste 🤣🤣 Tycker alltid vintrarna är så jobbiga, antingen kolsvart när man kommer till stallet eller storm på helgerna, så jag och Asta har vart inlåsta i ridhuset i tusen år känns det som så dagens timmesrunda var välbehövlig!
 
Red min för andra gången idag :) Jag har suttit på henne ett par gånger i stallgången innan, men när jag red för första gången i onsdags var det andra gången hon hade sadel på sig. Det var bara att sitta upp och rida iväg ;) Höll oss i paddocken första gången, men idag tog vi en sväng i terrängen först.
90948920_10158139296342566_3394908430417264640_n.jpg


 
Någon som har tips på vilka dressyrsadlar som kan fungera på en ardenner av lättare typ? Måste vara 18-18,5" och gärna flat sits. Har även kikat på bomlösa alternativ med koppjärn
 

Liknande trådar

C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 093
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp