Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Hade intervju i fredags, vet inte riktigt vad jag ska säga. Känslan var inte densamma som vid det inledande samtalet.

Det är just bristen på arbetsbeskrivning i kombination med att uppgifterna spretar som gör mig osäker.

På 16 timmar i veckan skulle jag vara ansvarig för:
- Administration (telefon, offerter, bokningar, vårdadministration etc.)
- Sälj av tjänster
- IT (datavisualisering och analys, support, medverka vid inköp, automatisering, systemutveckling etc.)
- Omvårdnadsuppgifter (vara del av utredningar, utveckla provtagningsverksamhet, göra behandlingsuppföljningar)
- Framöver marknadsföring :crazy:

De kan inte ge något förslag på hur jag skulle fördela min tid mer än att jag skulle starta med administrationsansvar och därefter ta upp fler.
Eventuellt skulle jag behöva jobba mer men inte initialt och inte heltid.

Jag vet inte ens hur jag skulle lösa ovanstående med 40 timmar/vecka :confused:
Alltså.. det där låter precis som en sådan där arbetsgivare som vill ha en senior anställd till en juniorlön :p Låter som helt orimliga förväntningar på den tiden. Har de någon på den här tjänsten i dagsläget?

Alltså.. det där låter precis som en sådan där arbetsgivare som vill ha en senior anställd till en juniorlön :p Låter som helt orimliga förväntningar på den tiden. Har de någon på den här tjänsten i dagsläget?
Precis så känns det! Kände mig utnyttjad bara av att lyssna på det 😂

Det finns ingen med den rollen idag. Administration och sälj är utspritt mellan andra roller men det övriga ansvaren finns inte idag

Om ni skulle utbilda er idag, vilken bransch skulle ni välja? Funderar på att plugga för att bli mer attraktiv, slumpen har lett mig in i en ganska smal branch som jag inte riktigt vet om jag vill vara kvar i.

Än en fundering, fick svar från ett företag att de just nu inte söker någon med min inriktning men att de gärna sparar mitt cv. Känns som att det är ett mejl jag borde svara på? Med tanke på att vissa företag inte ens hör av sig.

Än en fundering, fick svar från ett företag att de just nu inte söker någon med min inriktning men att de gärna sparar mitt cv. Känns som att det är ett mejl jag borde svara på? Med tanke på att vissa företag inte ens hör av sig.
Jag hade svarat, någon kort mening bara. Något som förmedlar "tack för att ni har mig i åtanke" typ

Pratade med en gammal kollega idag (och nuvarande chef på en deltidsgrej jag gör) och hon kunde ställa upp och vara referens om det blir så :)

Jag fick en sius i början av augusti men nyligen sa han upp uppdraget att hjälpa mig då han inte ansåg att han kunde matcha mig mot något jobb. Så jag får klara mig själv. Grattis till mig. Eller nåt.

Jag vet inte ens vilken titel ett möjligt framtida jobb kan tänkas ha och söker brett. Jag besöker olika företag ibland och lämnar in spontanansökningar. Det har hittills endast genererat lite timmar på ett hotell där jag städar, men där är det lågsäsong nu och jag har inte fått några timmar alls i november.

Eftersom jag verkar stå sist i kön till alla jobb, så tänker jag att eget företag kan vara något, men nu ska jag ju ansöka om 50% sjukersättning så då är det också en dålig idé.

Jag hade svarat typ Tack snälla, hoppas vi hörs snart igen!

Har lyckats fixa ett extrajobb till december!! :)

Har inte hört nåt från stället jag gick på intervju hos förut. Det är oerhört vanligt att bli ”ghostad” av företag nu, man får inte ens ett nej-mail utan det är liksom underförstått att om de inte svarar inom x tid så har du inte fått jobbet. Samtidigt har jag fått svar efter över en månad på vissa ställen, så var lägger man gränsen? Efter hur lång tid ska jag tänka att jag inte fick jobbet? Suck.

Så svårt kan det väl inte vara att skicka ett brev med ett generiskt ”tyvärr har vi gått vidare med en annan kandidat”, bara så jag slipper hoppas i onödan? 😅
De var bara lite långsamma, blev inbjuden till intervju #2 idag 🤩

Funderar massor :o om jag inte lyckas hitta ett jobb inom rätt område, så funderar jag på att söka sommarjobb inom industrin skulle vara något. Men tänker att många sådana jobb idag går via bemanningsföretag?

Jag fick tjänsten! Det är ett vikariat på tio månader och det blev till slut på 80%. Lönen är inget att hurra för men det är i en bransch med väldigt hög konkurrens (media) så jag är lättad. Var helt säker att jag skulle bli arbetslös nu när rehabiliteringen snart är slut.

Jag fick tjänsten! Det är ett vikariat på tio månader och det blev till slut på 80%. Lönen är inget att hurra för men det är i en bransch med väldigt hög konkurrens (media) så jag är lättad. Var helt säker att jag skulle bli arbetslös nu när rehabiliteringen snart är slut.
Grattis, bra gjort! 🎉🎉

Inte hör något så jag tar för givet att det är kört. Även det andra jobbet har inte hört av sig så jag antar att det också är kört.

Jag försöker förbättra mitt cv och tänkte ta ai till hjälp, men den blir inte bättre. Dels så spretar utbildning och erfarenhet väldigt mycket. Dels söker jag jobb väldigt brett. Exempelvis tycker jag att jag skulle passa som vaktis, men jag har varken utbildning eller yrkesmässig erfarenhet av det.

Jag vet att man kan göra olika cv för olika jobb, men hur gör man då för att inte få hål i sitt cv och hur gör man om man inte har officiell utbildning/erfarenhet men ändå tycker att man passar för ett jobb?

Jag är liksom ingen karriärist så jag kan inte skapa ett perfekt cv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka