Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Gjorde en telefonintervju i förra veckan.
Lite fundersam över lön (har precis fått upp min på nuvarande jobb) och arbetstider - de jobbar 07.00-16.30.

Nuvarande jobb kör jag 06.30-15, så kan (oftast) hämta barnen innan 16. Mannen lämnar lagom till frukost, strax efter 07 (samtidigt som stora går till bussen).

Men fattar att det är rätt lyxigt med de tiderna jag har också..

Jag har fått erbjudande om sommarjobb på stället jag jobbade förra sommaren. Är kluven. Det var knappt jag klarade mig igenom sommaren utan sjukskrivning. Arbetsuppgifterna är inget större fel på. Lönen är bra. Men hot och våld är alltid närvarande och pålitligheten hos kollegor är lika med 0.

Samtidigt tror jag det blir svårt att hitta något sommarjobb för mig. I så fall vården men det känns ännu värre.

Jag skulle helst vilja jobba i typ produktion -kanelbullar, snus, vad som helst - eller plock och pack, lättare städ eller så. Kanske kafé eller butik. Men jag är gammal utan erfarenhet, så där kommer jag aldrig fram

Hade haft telefonintervju, kändes som hen inte hade läst mitt cv :confused: där framgick att jag har relevant utbildning, men jobbat inom annat område. Men det kändes som hen var förvånad över att jag inte hade erfarenhet från liknande tjänst.

Sökt ett jobb jag är väldigt kvalificerad för, ett vik på ett år, typ för att en kompis tjatat och för att ev få miljöombyte.. på gränsen till för långt bort bara så vet inte om jag kan jobba heltid.
Jaja vi får se, vore konstigt om jag inte fick intervju.

Jag fick en telefonintervju med ett ställe. Lämnade 2 fräscha referenser och blev kallad till en till intervju.

Jobbet är på 20 timmar i veckan, fördelat på 3 dagar. Jag vet inte hur jag ska orka det och ser framför mig hur jag kommer att vara kraschad veckans övriga dagar.

Jobbet är bara under 1 och en halv månad. Så jag får inte ens ny a-kassa efter jobbet. Lönen är 156 kronor i timmen, så jag överlever knappt heller på lönen. Jag får dessutom kostnader för att ta mig till och från jobbet.

Plikttrogen som jag är kommer jag att jobba ändå om jag får jobbet. Men jag ser inte direkt några fördelar för mig att jobba där.

Kanske är det rent av en nackdel inför ansökan om 50% sjukersättning.

Jag fick en telefonintervju med ett ställe. Lämnade 2 fräscha referenser och blev kallad till en till intervju.

Jobbet är på 20 timmar i veckan, fördelat på 3 dagar. Jag vet inte hur jag ska orka det och ser framför mig hur jag kommer att vara kraschad veckans övriga dagar.

Jobbet är bara under 1 och en halv månad. Så jag får inte ens ny a-kassa efter jobbet. Lönen är 156 kronor i timmen, så jag överlever knappt heller på lönen. Jag får dessutom kostnader för att ta mig till och från jobbet.

Plikttrogen som jag är kommer jag att jobba ändå om jag får jobbet. Men jag ser inte direkt några fördelar för mig att jobba där.

Kanske är det rent av en nackdel inför ansökan om 50% sjukersättning.
Grattis till intervjun!
Kommer ju se bättre ut på CVt att du jobbat om inte annat. 😊

Grattis till intervjun!
Kommer ju se bättre ut på CVt att du jobbat om inte annat. 😊
Hittills har det inte hjälpt att ha saker i mitt cv. Har ju jobbat timmar med städning förra sommaren/hösten och så har jag haft ett minijobb på våren, de senaste åren, även i år. Jag kan fortfarande inte försörja mig och saknar trygghet.

Hittills har det inte hjälpt att ha saker i mitt cv. Har ju jobbat timmar med städning förra sommaren/hösten och så har jag haft ett minijobb på våren, de senaste åren, även i år. Jag kan fortfarande inte försörja mig och saknar trygghet.
Men varje sak på ditt cv blir ju en sak till. Det måste vara det som är @parellikusken s poäng

Jo, jag vet. Och då blir det luckor när alla jobb spretar. Söker jag en administratörstjänst i höst så skiter de ju i att jag städat under sommaren.
Det är väl en avvägning man får göra. Vilket ser sämst ut, irrelevant erfarenhet eller luckor?

Måste in här i tråden med min ångest då vi byter ort i sommar, och jag avslutar min 8 år långa tillsvidareanställning 😬 Väldigt nischad bransch dessutom så dräller inte direkt utav liknande tjänster.

Hur oattraktiv är man som blivande 40åring med en master i musikvetenskap, som man aldrig nyttjat eftersom man har jobbat som djurvårdare och gravör istället? 😅 Behöver jag förbereda mig på långtidsarbetslöshet..? 😬🙈

Måste in här i tråden med min ångest då vi byter ort i sommar, och jag avslutar min 8 år långa tillsvidareanställning 😬 Väldigt nischad bransch dessutom så dräller inte direkt utav liknande tjänster.

Hur oattraktiv är man som blivande 40åring med en master i musikvetenskap, som man aldrig nyttjat eftersom man har jobbat som djurvårdare och gravör istället? 😅 Behöver jag förbereda mig på långtidsarbetslöshet..? 😬🙈
Om du vill, så finns ju omställningsstöd. Tänker att snabbspår till musiklärare skulle kunna vara en väg att gå, om du skulle kunna tänka dig det yrket.

Om du vill, så finns ju omställningsstöd. Tänker att snabbspår till musiklärare skulle kunna vara en väg att gå, om du skulle kunna tänka dig det yrket.
Ja nä har jobbat som lärarvikarie och är direkt olämplig att jobba inom skolan, så det är tyvärr inget alternativ 😜

Jag måste sätta mig och skicka in några jobbansökningar imorgon men har helt tappat lusten för det efter alla trainee-ansökningar med logiktester jag skickat in. Flera "avslag" har redan kommit in, yippie... 🫠

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka