grodan21
Trådstartare
Hoppas jag aldrig behöver vara med om detta!Alltså vad är detta med att vissa företag vill att man ska spela in sig själv när man svarar på frågor? Blir så sjukt obekväm![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas jag aldrig behöver vara med om detta!Alltså vad är detta med att vissa företag vill att man ska spela in sig själv när man svarar på frågor? Blir så sjukt obekväm![]()
Grattis till intervjun!Jag fick en telefonintervju med ett ställe. Lämnade 2 fräscha referenser och blev kallad till en till intervju.
Jobbet är på 20 timmar i veckan, fördelat på 3 dagar. Jag vet inte hur jag ska orka det och ser framför mig hur jag kommer att vara kraschad veckans övriga dagar.
Jobbet är bara under 1 och en halv månad. Så jag får inte ens ny a-kassa efter jobbet. Lönen är 156 kronor i timmen, så jag överlever knappt heller på lönen. Jag får dessutom kostnader för att ta mig till och från jobbet.
Plikttrogen som jag är kommer jag att jobba ändå om jag får jobbet. Men jag ser inte direkt några fördelar för mig att jobba där.
Kanske är det rent av en nackdel inför ansökan om 50% sjukersättning.
Hittills har det inte hjälpt att ha saker i mitt cv. Har ju jobbat timmar med städning förra sommaren/hösten och så har jag haft ett minijobb på våren, de senaste åren, även i år. Jag kan fortfarande inte försörja mig och saknar trygghet.Grattis till intervjun!
Kommer ju se bättre ut på CVt att du jobbat om inte annat.![]()
Men varje sak på ditt cv blir ju en sak till. Det måste vara det som är @parellikusken s poängHittills har det inte hjälpt att ha saker i mitt cv. Har ju jobbat timmar med städning förra sommaren/hösten och så har jag haft ett minijobb på våren, de senaste åren, även i år. Jag kan fortfarande inte försörja mig och saknar trygghet.
Samtidigt ska ett cv vara max en A4 och utan luckor....Men varje sak på ditt cv blir ju en sak till. Det måste vara det som är @parellikusken s poäng
Man tar med det som är relevant för tjänsten man söker.Samtidigt ska ett cv vara max en A4 och utan luckor....
Jo, jag vet. Och då blir det luckor när alla jobb spretar. Söker jag en administratörstjänst i höst så skiter de ju i att jag städat under sommaren.Man tar med det som är relevant för tjänsten man söker.
Det är väl en avvägning man får göra. Vilket ser sämst ut, irrelevant erfarenhet eller luckor?Jo, jag vet. Och då blir det luckor när alla jobb spretar. Söker jag en administratörstjänst i höst så skiter de ju i att jag städat under sommaren.
Om du vill, så finns ju omställningsstöd. Tänker att snabbspår till musiklärare skulle kunna vara en väg att gå, om du skulle kunna tänka dig det yrket.Måste in här i tråden med min ångest då vi byter ort i sommar, och jag avslutar min 8 år långa tillsvidareanställningVäldigt nischad bransch dessutom så dräller inte direkt utav liknande tjänster.
Hur oattraktiv är man som blivande 40åring med en master i musikvetenskap, som man aldrig nyttjat eftersom man har jobbat som djurvårdare och gravör istället?Behöver jag förbereda mig på långtidsarbetslöshet..?
![]()
Ja nä har jobbat som lärarvikarie och är direkt olämplig att jobba inom skolan, så det är tyvärr inget alternativOm du vill, så finns ju omställningsstöd. Tänker att snabbspår till musiklärare skulle kunna vara en väg att gå, om du skulle kunna tänka dig det yrket.
Jag förstår dig!Ja nä har jobbat som lärarvikarie och är direkt olämplig att jobba inom skolan, så det är tyvärr inget alternativ![]()