Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Känner mig depp. Jag är van vid att få nästan alla jobb jag söker - nu händer inget?! Får väl se om jag bli kallad på intervju för jobben jag sökt, men har ännu inte hört något 😕
Jag tänker att man måste få deppa ihop ibland över det hela. Man vill så gärna ha ett jobb, till slut känner man nästan att man kan tänka sig vad som helst. Bara man slipper vara arbetslös liksom.

Men vilken bitter jäkla ironi.
Har sökt hur mycket jobb som helst, allt från städ till Securitasvakt, det enda jag fått svar ifrån och har chans att få är det jag egentligen verkligen inte vill ha. Fick förfrågan idag om jag kunde tänka mig hemtjänsten som jag jobbade på förut. Som jag sade upp mig ifrån efter att ha gått in i väggen två gånger pga stress och där det i nuläget är fullständigt kaos

Fått omställningsstudiestödet beviljat från CSN.

Meeen... jag tror inte jag kommer få en plats på den utbildningen, typ 35 platser och över 1000 sökande.
Dessutom har jag sökt en annan utbildning jag hellre vill gå.

Så vi får se hur allt blir, när antagningsbeskeden kommit.
Tycker det är sjukt svårt att veta vilken utbildning som är bra att går, alltså ökar mina chanser till ett roligt jobb.

Väntar fortfarande på svar från csn ang omställningsstöd, borde komma snart då jag sökte 1 april :nailbiting:

Tycker det är sjukt svårt att veta vilken utbildning som är bra att går, alltså ökar mina chanser till ett roligt jobb.

Väntar fortfarande på svar från csn ang omställningsstöd, borde komma snart då jag sökte 1 april :nailbiting:
Gör en sökning på arbetsförmedlingens hemsida tänker jag.

Klart att det inte behöver vara samma om x tid, när du är klar. Men det ändå skillnad på jobb som typ sjuksköterska, socionom och typ jobb som jag söker där jag verkligen söker alla jobb jag potentiellt kan få i HELA landet bara för att få ihop mina 6 st/månad som arbetsförmedlingen kräver...

Ja verkligen.. Jag vet inte riktigt jag heller, men tänkte komplettera/fräscha upp en äldre utbildning jag har sedan tidigare men inte arbetat inom på flera år.

sökte du omställningsstudiestöd med eller utan hjälp från omställningsorganisation?

Ja verkligen.. Jag vet inte riktigt jag heller, men tänkte komplettera/fräscha upp en äldre utbildning jag har sedan tidigare men inte arbetat inom på flera år.

sökte du omställningsstudiestöd med eller utan hjälp från omställningsorganisation?
Jag har fått utlåtande från min omställningsorganisation.

Jag sökte många jobb förra året. Var på intervjuer, sågs som attraktiv för jobben, fick nej efter referenserna. Började se ett mönster. Fick det till slut bekräftat. Bytte referenser, blev erbjuden 4 olika tjänster samma dag...
Valde en av de tjänsterna, sa upp mig med stor glädje och pekade finger åt chefen, som varit den bristande länken, efter mitt sista pass.
Har varit så bitter och besviken på att förra chefen förstört så många bra jobbtillfällen för mig.

Efter två månader på nya jobbet (på 80%, natt) dök ett jobb (på 20%, dag) upp, som jag sökt förut och verkligen vill ha. Sökte, fick! Så nu går jag här hemma och väntar på att chefen ska få ihop schemat så att mina nätter funkar med dagen. Annars får jag väl söka mig ett annat jobb på 80% dag istället.

Jag ringde till ett par ställen som jag har sökt jobb hos idag också, fick inget klart besked hos något av ställena men det blev ju inte tvärt nej alla fall
Jag ringde bland annat till en städfirma som hade många ansökningar att gå igenom, hade redan anställt ett par stycken men sedan insett att de behövde anställa fler än de trodde från början. Ansvarig för rekryteringen bad mig skicka ansökan igen så att hon lättare skulle hitta den, jag gjorde det direkt och idag ringde hon och ville boka en intervju i morgon :banana: Jag vågar inte hoppas på för mycket, men det finns ändå ett litet hopp om att få jobb. Och då inom något annat än vården

Har ni några tips för att fixa den här intervjun? Jag får alltid hjärnsläpp och prestationsångest på intervjuer och minns ingenting av vad jag hade tänkt säga.
Vad är lämpliga frågor?
Oftast får man ju den mesta informationen under intervjun, men det är ju alltid bra att fråga saker för att visa intresse

Har ni några tips för att fixa den här intervjun? Jag får alltid hjärnsläpp och prestationsångest på intervjuer och minns ingenting av vad jag hade tänkt säga.
Vad är lämpliga frågor?
Oftast får man ju den mesta informationen under intervjun, men det är ju alltid bra att fråga saker för att visa intresse
Om du får hjärnsläpp så kan det väl vara bra att ha med sig lite nedskrivna frågor? Det hade jag gjort. De kan du plocka fram dem på slutet och gå igenom och se om du redan har fått svar på det du ville veta. Det tycker jag ger ett bra intryck också :up:

Är nu uppe i 10 sökta jobb (11 om man räknar med det jag fått nej ifrån). Än så länge har 1 lett till intervju. Några av tjänsterna har nyligen gått ut i ansökningstid och en del går ut om några dagar 🤞🏻
Hejja hejja!
Jag har sökt några jobb till, några där min utbildning är HELT orelevant, men den geografiska placeringen var passande, så jag provar helt enkelt.
Det värsta som kan hända är att man får ett nej :D

Känner mig depp. Jag är van vid att få nästan alla jobb jag söker - nu händer inget?! Får väl se om jag bli kallad på intervju för jobben jag sökt, men har ännu inte hört något 😕
Åh sånt här är så tufft. Jag var senior i mitt tidigare yrke och kunde i princip välja och vraka på jobb, sa oftast upp mig innan jag hade nytt för att det alltid löser sig. Nuvarande yrke är jag junior och det är flera hundra sökanden på de tjänster jag har kompetens till och antar att mycket urval sker genom AI så har verkligen svårt att sticka ut tillräckligt för att ens komma till intervju känner jag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka