Och inte heller tillfrågad om när jag kan börja, inser jag nu. Så nä, det lär inte bli någotVarit på intervju. Känner att det gick sådär, tror inte jag kommer bli erbjuden tjänsten. Blev inte ens tillfrågad om löneanspråk![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och inte heller tillfrågad om när jag kan börja, inser jag nu. Så nä, det lär inte bli någotVarit på intervju. Känner att det gick sådär, tror inte jag kommer bli erbjuden tjänsten. Blev inte ens tillfrågad om löneanspråk![]()
Såna frågor har jag i något fall fått på intervju #2 eller när de ringt och erbjudit tjänstenVarit på intervju. Känner att det gick sådär, tror inte jag kommer bli erbjuden tjänsten. Blev inte ens tillfrågad om löneanspråk![]()
Samma här, frågan har oftast dykt upp i intervju 2 eller 3 om företaget själva rekryterar, samma med vilken uppsägningstid man har. Däremot om det varit rekryteringsfirma kan det frågas efter löneanspråk redan vid första intervjun eller i värsta fall redan när man skickar in ansökan.Såna frågor har jag i något fall fått på intervju #2 eller när de ringt och erbjudit tjänsten
Ja det säger alltid mamma "det är lättare att söka jobb när man har ett jobb"Intervjun idag gick bra, jag måste bara vaska fram referenser - det är banne mig inte lätt mitt i sommaren. Alla är på semester, mitt i skörden eller liknande. Ena sa ja, men just exakt nu så är han på festival, så han kunde inte förens måndag, och de ville ha det så fort som möjligt egentligen. Vi får se om det godtas.
13e augusti börjar jag i så fall. Så även att inget är officiellt så har jag faktiskt börjat nosa på lägenhet i området. Jag som redan har en extra i Uddevalla.
Men. Alltså. Hur mycket lättare är det att vara sig själv och inte så nervös när man redan HAR jobb??? Jag kan ha gjort mitt livs bästa intervju, iofs en väldigt informell sådan, vi satt mest och pratade och det var inte någon grillning alls.
Jag och flera med mig har upplevt just det. Så att det händer är fakta.
Det behöver inte handla om nedläggning, det finns tusen olika orsaker till att en specifik tjänst försvinner. Jag känner till fall där man har suttit och diskuterat löneförhöjning, framtida utbildning osv osv inom företaget för att en vecka senare få reda på att tjänsten kommer avslutas.
Jag har aldrig fått frågan "Tänker du jobba här mer än 1 år?" Så att ljuga är nog inte ett måste ens.
Jag skulle säga att en arbetsgivare som kör med öppna kort är oerhört sällsynt. Och jag önskar verkligen att det inte vore så.
Måste du stå upp då, finns det inte möjlighet till att sitts mer? Eller hjälpmedel?Har nog kommit fram till att jag måste byta jobb, då jag efter att fått trasig vänster fot ofta har problem med att stå upp längre stunder (timmar) och gå, så mycket som krävs på mitt jobb. Är verkligen så surt, då det är vårdens fel jag sitter i denna sitsen. Har ändå 300k i CSN lån för detta jobbets universitets utbildning. Men så ser det iallafall ut.
Problemet är bara att jag har bara min universitets utbildning, som jag nu inte kan jobba med och en naturbruksgymnasium utbildning.
Ser inte direkt ljust ut för min på jobb fronten.
Måste du stå upp då, finns det inte möjlighet till att sitts mer? Eller hjälpmedel?
Kombinera med mer administrativt arbete?Jag är förskollärare till ålder 1- 4, så är tyvärr inte mycket sittande. Utan man rör sig hela tiden förutom vid måltider.
Finns redan en kollega som bara hanterar all administration.Kombinera med mer administrativt arbete?
Kanske finns andra förskolor i kommunen, eller i närliggande kommuner som behöver en sådan tjänst? Tänker om du trivs med jobbet och är utbildad så borde det gå att få till en lösning!Finns redan en kollega som bara hanterar all administration.
Det finns väldigt få resurser, och därmed väldigt lite chans att få någon typ av administrativ tjänst, inom förskolan. Det enda jag kan tänka mig är förskolechef.Kanske finns andra förskolor i kommunen, eller i närliggande kommuner som behöver en sådan tjänst? Tänker om du trivs med jobbet och är utbildad så borde det gå att få till en lösning!
Jag hade absolut hört av mig, som timvikarie finns nog stor chans att få jobb ändå. Du har dessutom erfarenhet.Tittat på jobb som undersköterska/vårdare och de som ligger ute kräver utbildning till undersköterska. De är på äldreboende jag söker och kan tänka mig en tjänst som timvikarie (bestämma lite hur mycket/när jag vill jobba)
Jag har jobbat som det och hanterat delegering av medicin, vet hur en hanterar lyftverktyg mm
En kanske ska söka ändå?
Eller om ja ska lugna mig o vänta på de jobben jag sökt.
Jag hade ringt faktiskt. De får nog många ansökningar, men ringer man så sticker man ut lite. Jag har flera gånger fått jobb på just det sättet.Är i samma sits som @Nepenthe
Söker tillsvidareanställningar men har även sökt timvikariat inom äldreomsorgen (är undersköterska). Ännu ej hört något från någon![]()