Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en ft-dekal till bilen, den är så fin 🥰
Beställde via Etsy av en småföretagare i Kanada (jag vet, dåligt miljöval osv) och jag älskar att beställa från mindre företag. Kom i handskrivet brev, fick med en handskriven lapp och en söt bonusdekal. Det är så mysigt och personligt, kändes som att få ett brev från en vän.
Bild kommer så fort vädret tillåter montering.

vad har ni för att synas bra när ni rider ut i dagsljus? Måste rida i trafik och ingen ska kunna säga att dom inte såg oss.
Har ett fleecefodrat ländtäcke nu men blir ju för varmt! Waldhausen hade ett i Mesh, men one size och Nova är ju rätt liten?
Eller någon lösning jag inte tänker på? Måste ju inte vara reflex egentligen heller.

Köpt en ft-dekal till bilen, den är så fin 🥰
Beställde via Etsy av en småföretagare i Kanada (jag vet, dåligt miljöval osv) och jag älskar att beställa från mindre företag. Kom i handskrivet brev, fick med en handskriven lapp och en söt bonusdekal. Det är så mysigt och personligt, kändes som att få ett brev från en vän.
Bild kommer så fort vädret tillåter montering.
Jag älskar det med Etsy och mindre företag! Personliga meddelande och små accessoarer som de skickar med :love:

vad har ni för att synas bra när ni rider ut i dagsljus? Måste rida i trafik och ingen ska kunna säga att dom inte såg oss.
Har ett fleecefodrat ländtäcke nu men blir ju för varmt! Waldhausen hade ett i Mesh, men one size och Nova är ju rätt liten?
Eller någon lösning jag inte tänker på? Måste ju inte vara reflex egentligen heller.
Jag slänger på en orange reflexluva på min hjälm, märks ingenting och påverkas inte av vädret. Bra att man kan se mig om jag ligger i ett dike oplanerat också. Sen halsreflex på häst, reflexschabrak och något i svansen, så har man alla riktningar täckta.

Kanske funkar med nåt sånt här? Fanns i flera storlekar
https://www.valjaskulma.se/product/7573/equitare-hiviz-mesh-ridtacke-med-reflex

Jag har meshländtäcke från Börjes, men dom verkar inte ha kvar det.
Och så reflexväst i neon på ryttaren, så syns man fint :up:

Tror Hy-Equestrian lr Equisaftey (blandar alltid ihop dom för drömmer om saker från bägge) har täcken i mesh, flera modeller.

Sen pratas det om Parson's Rump i en av fb-grupperna jag hänger i. Tänk typ baksele i relfex. Lämpligt för tjockpälsade cobbar som inte behöver värmen 😅

Själv så har jag rosa hjälmreflex och gärna rosa jacka 😗

🥰
20260310_153051.webp

Har smugit igång projektet pimp my ride 😄
Streamer till framrutan ligger hemma samt ett gäng dekaler.
Ska slipa och grundmåla sommarfälgarna i helgen så kan vi lacka dem nästa helg. Bra med snäll och tålmodig pojkvän som kan visa så det blir rätt så kan jag göra vinterhjulen själv sen.

20260309_175623.webp

Har smugit igång projektet pimp my ride 😄
Streamer till framrutan ligger hemma samt ett gäng dekaler.
Ska slipa och grundmåla sommarfälgarna i helgen så kan vi lacka dem nästa helg. Bra med snäll och tålmodig pojkvän som kan visa så det blir rätt så kan jag göra vinterhjulen själv sen.

Visa bifogad fil 182394
Tänkte först att vilket fint namn du har! Men kom sen på att det kanske är hästen som heter så 😅

Postorderhäst! 😍
Gjorde ju allt rätt sist och det gick ju rakt åt skogen. Så tänker det kan inte bli värre än det 😅
Skämt åsido så har jag fått massvis med film på allt från hantering till uppsittning och ridning och lastning osv. Och många långa samtal med säljaren. Så känns bra i magen. Även om jag idealiskt ju även helst skulle provridit. (Vilket å andra sidan inte hjälpte förra gången, så…)

Postorderhäst! 😍
Postorderhästar är de bästa hästarna! 🥰
Alla mina tre nuvarande plus några tidigare är postorderhästar. Varav två av dom är mina absolut bästa hästar jag haft.
Den egentligen enda häst som jag verkligen ”gjort efter ”konstens alla regler” med och som stod ca 4 mil bort var det mest misslyckade köpet och hästen behövde avlivas efter ett år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnackis 21
  • Årets bantningstråd
  • Stora shoppingtråden IIII