Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

20260602_112456.webp
Köpt ett begagnat sprenger kk ultra för en billig peng och itch gard :)

Hel
Har köparen meddelat att hen har ett problem med varan eller bara inte godkänt den?

Efter 48 timmat blir varan automatiskt godkänd och pengarna betalas ut.
Helt hypotetisk fråga! Hört att det vsrnats för att sälja dyra prylar som tex sadlar där med risken att inye få betalt.

Ramlat ner i Vintedhålet helt🙈😂. Det är onekligen smidigt både att sälja och köpa där! Nån som vet vad som händer om köparen inte "accepterar beställningen"? Antar att prylen då ska skickas tillbaka-men om det inte görs vad händer med utbetalningen?

Fyndade ett helt nytt Mias för 150:-
Visa bifogad fil 186118
Jag har också hittat till vinted :angel:Köpt 2 Mias schabrak för 300 kr, sprengerbettet för 150 kr och väntar på ytterligare ett Mias schabrak 🙈:laugh:

Hel
Helt hypotetisk fråga! Hört att det vsrnats för att sälja dyra prylar som tex sadlar där med risken att inye få betalt.

Ja det är alltid en risk man tar, oavsett säljportal.
Jag har sålt några sadlar via Vinted och det har gått bra, brukar kolla säljarens omdömen innan jag skickar sadeln.
Jag brukar tänka att man ska inte sälja/skicka något som man inte kan hantera en förlust av.

Det kommer alltid finnas oärligt folk som hittar kryphål, men de flesta är ändå schysst, vanligt folk.

Har också gjort några fynd på Vinted, det känns smidigt.
Har massor att sälja också, får ta tag i det på min semester!

Hel
Om du säljer en sadel till mig och jag när jag hämtat ut den rapporterar problem så får du information om vad jag anser vara problemet. Du kan sen välja mellan att tycka att jag ska skicka tillbaka sadeln och få pengarna tillbaka eller att jag ska behålla sadeln men få hela eller delar av summan tillbaka. Du kan även tycka hell no och låta Vinted lösa tvisten och bestämma (men de är lite lynniga verkar det som).

Om du tycker att jag ska skicka tillbaka sadeln och få tillbaka mina pengar så får jag tillbaka mina pengar när du fått tillbaka sadeln och godkänt den. Om jag inte skickar tillbaka sadeln så efter cirka tre evigheter och en kvart kommer Vinted betala ut pengarna till dig (och jag få behålla sadeln, då har jag ju köpt den).

Om jag hämtar ut sadeln och inte rapporterar varken att allt är okej eller problem så får du pengarna efter 48 h.

Värt att ha med sig är att enligt vinteds regler betalar köparen returfrakt ÄVEN om det är fel på varan eller man är rent lurad. Säljaren kan av goodwill erbjuda sig betala returfrakt men aldrig tvingas.

Jag älskar Vinted - men har å andra sidan inte haft några större problem. De verkar inte riktigt lika bra då av omdömen mm att döma…

Men jag har köpt mycket och sålt mycket där.

Om du säljer en sadel till mig och jag när jag hämtat ut den rapporterar problem så får du information om vad jag anser vara problemet. Du kan sen välja mellan att tycka att jag ska skicka tillbaka sadeln och få pengarna tillbaka eller att jag ska behålla sadeln men få hela eller delar av summan tillbaka. Du kan även tycka hell no och låta Vinted lösa tvisten och bestämma (men de är lite lynniga verkar det som).

Om du tycker att jag ska skicka tillbaka sadeln och få tillbaka mina pengar så får jag tillbaka mina pengar när du fått tillbaka sadeln och godkänt den. Om jag inte skickar tillbaka sadeln så efter cirka tre evigheter och en kvart kommer Vinted betala ut pengarna till dig (och jag få behålla sadeln, då har jag ju köpt den).

Om jag hämtar ut sadeln och inte rapporterar varken att allt är okej eller problem så får du pengarna efter 48 h.

Värt att ha med sig är att enligt vinteds regler betalar köparen returfrakt ÄVEN om det är fel på varan eller man är rent lurad. Säljaren kan av goodwill erbjuda sig betala returfrakt men aldrig tvingas.
Tusen tack för bra koll på läget🙏!! Jag tänker ffa på mig själv som säljare och funderade just på om Vinted är rimligt att annonsera sadlar på. Är ju dock ofta sadlar för upp till 20-25.000:-.

Jag skall försöka hitta beg boots på Vinted, tänkte jag, men de är dyra begagnade.

Om det skiljer bara några hundra, så kan jag lika gärna köpa nytt och kunna skicka tillbaks om de inte passar.

Tusen tack för bra koll på läget🙏!! Jag tänker ffa på mig själv som säljare och funderade just på om Vinted är rimligt att annonsera sadlar på. Är ju dock ofta sadlar för upp till 20-25.000:-.
Jag hade tänkt annonsera ut min sadel på vinted, men mitt problem är att den inte går ner i en flyttkartong :meh: men jag vill ha ca 4000 för min.

Jag har beställt ännu en flughuva, blev en Rambo då jag gillade den till mitt förra sto men den jag har är i full och lär inte passa 😂 nuvarande fröken har cob i sina andra flughuvor, så nu tog jag ponny och hoppas att den passar! Sen blev det ett flugpannband som man kan använda utan grimma, och ny ultrashield!

Lånad bild
IMG_9391.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Träning och hälsa del 15
  • Svensk politik 9
  • Att bryta mig loss

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat