Stora startfält och ändringar av startlistor under pågående klass

meadow

Trådstartare
Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor under pågående klass.
Stora startfält: vanligt med över 100 startande på vanliga reg tävlingar. trots över 100 startande per klass väljer arrangörerna att ta emot efteramnälningar, ofta upp mot 20/klass. tävlingarna startar oftast kl 800 pga stora startfält. hade inte klubbarna tagit emot efteranm så hade de kunnat starta kl 900 istället. kanske dags att börja dela upp de stora klasserna i flera avd ?
Prispengar: amn avg blir högre och premierna lägre. tex gav en 4 e plats i en reg 110 med 130 startande 150 kr. löjligt!! unghästklasserna kostar ofta 80 kr och då får man en liten rosett om man går nolla. plaketter får man nästan aldrig i vare sig avd A el B( aldrig i avd B) utan får köpa dem om man vill till en kostad där klubben tar det dubbla mot vad de betalar. Hur mkt ska klubbarna tjäna på sina tävlingar??
Startlistor: nu till det som jag uplever som jobbigast. Har fått problem på mina sista tävlingar med framridningen. I en tävling räknade jag efter den senaste startlistan som satt uppe, tog ut hästen och började värma. Men då hade arrangörerna stoppat in ca 10 ekipage till innan det var min tur. När jag ifrågasatte detta så fick jag svaret: vi stoppade in efteranm och ändringar under klassens gång. Men ska inte den startlista som sitter uppe gälla? det var varmt den dagen så det var inte så kul att ha sin häst ute så länge och dessutom fick han värma 2 ggr till den klassen.
Nästa tävling. Jag var efteranm med 2 st innan mig. men 3 min innan klassen skulle starta kallades jag in på banan. de 2 som var före mig hade fått ett senare startnr pga att de var sena. inte ens insläppet visste det och kunde meddela mig. När jag kom in på banan så tog det 2 min innan jag fick startsignal pga det fattades fuktionärer. Min ej framhoppade häst försökte dock lösa det endå.
Sista tävlingen: skulle starta först enlit sek och insläpp. det var en regnig dag med många strukningar: fick jag starta först: Nej!! Jag värmde upp och red bort till banan som låg en liten bit bort. Fick beskedet att jag nu hade 2 st före mig. det hade fått tidigare startnr( såklart 2 "kända ryttare" som ville rida och sedan åka hem). Blev nedskickad till framhoppningen. Men bara 1 av dessa dök upp varav jag blev kallad tillbaka till banan igen. Min stackars häst visste verken ut el in. Nu skötte han det återligen gallant. Men ska det verkligen gå till så här. Ska alla kändisar få komma och ändra som de vill. Vi vanliga ryttare får ju ingen ärlig chans. och varför står inte klubbar på sig. det står väl i TR att gällande startlista ska vara uppe 30 min start och den ska väl sedan gälla???
Är det någon mer än jag som upplever det jobbigt att tävla nuförtiden??
 
Sv: Stora startfält och ändringar av startlistor under pågående klass

Vad jag vet får inte startlistan ändras (bortsett från ev sena strykningar) efter att den är anslagen, och den ska vara klar SENAST 30 min innan klassens start. Fanns det ingen överdomare på plast så du kunde lämnat in protest?
 
Sv: Stora startfält och ändringar av startlistor under pågående klass

prispengarna i Finland är under all kritik . rätt ut sagt för jävliga. hiskeligt låga , bara så ni vet :p
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 375
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 835
Senast: tuaphua
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 758
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp