Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör på mig själv som stör mig på att kollegan frågade idag om vi kunde fika någon dag och jag slogs av "panik" innan jag automatiskt svarade ja 😭😬😅

1. Jag är gravt hörselskadad så alla konversationer på tal tar mycket energi, samt är introvert av mig. 2. Jag svarade automatiskt då jag inte kände att jag kunde säga nej utan att vara ohövlig. 3. Samtidigt vet jag att sånt kan vara trevligt men jag dras oftast med typ ångest innan och under mötet (typ komma på ämnen att prata om och att höra tillräckligt bra) innan jag tycker att det är skönt att det är över. 4. Kollegan kanske känner sig ensam inför chefen och vill prata med någon i samma ställning.

Uuughh.. Socialt umgänge, varför ska det vara jobbigt 😅😅

Vi har en träningsgrupp. Får förslag på datum och tid, svarar att jag är själv med barnen till 17.30 oftast. Får som svar att det nog går att skjuta fram tiden till 17.30.
Ja men hur ska jag kunna vara hos grannen med färdig häst samma tid min man kommer hem? :banghead:
Har småbarn och en är för liten för att ha i stallet/kring hästar om jag inte har full fokus på barnet.

Är fruktansvärt irriterad. Efter att ha helt skitit i släkting, så plötsligt tar kusin på sig allt och organiserar och lämnar inte ut någon information. Vägrar säga vem som är jurist som han själv utsett, samt begravningsentrepenör. Påstår saker som inte är sant. Tycker att det visst kan ta ett år med bodelning och att vi inte kan gå in och röja i lägenheten. Har eftersänt post till sig själv. Till det hela hör att han inte ens är dödsbodelägare, vilket jag och min syster nu är, plus att jag har fått fulllmakt från syskon till släktingen. Inte för att jag tror att han försöker fuska men det irriterar mig mer än det kanske borde. Särskilt som han då inte gav ett skit för släkting när den behövde det.

Är fruktansvärt irriterad. Efter att ha helt skitit i släkting, så plötsligt tar kusin på sig allt och organiserar och lämnar inte ut någon information. Vägrar säga vem som är jurist som han själv utsett, samt begravningsentrepenör. Påstår saker som inte är sant. Tycker att det visst kan ta ett år med bodelning och att vi inte kan gå in och röja i lägenheten. Har eftersänt post till sig själv. Till det hela hör att han inte ens är dödsbodelägare, vilket jag och min syster nu är, plus att jag har fått fulllmakt från syskon till släktingen. Inte för att jag tror att han försöker fuska men det irriterar mig mer än det kanske borde. Särskilt som han då inte gav ett skit för släkting när den behövde det.
Han har rätt, ni får inte röja lgh.

Men vad är det som gör att du känner att du MÅSTE ha kontroll över detta? Är det inte jätteskönt om du slipper?

Vet inte riktigt, men ska försöka ta ett steg tillbaka. Det som är frustrerande är att det tar så lång tid och kusin är inte direkt den som ligger på. Jag vill att allt ska hända NU typ.

Vet inte riktigt, men ska försöka ta ett steg tillbaka. Det som är frustrerande är att det tar så lång tid och kusin är inte direkt den som ligger på. Jag vill att allt ska hända NU typ.
Problemet är att med dödsbon så kan inte allt hända genast tyvärr 😅

Hade en situation med min närmaste kollega idag där hen (plötsligt) var skitotrevlig och gick till ”attack” på mig. Orkar inte dra hela bakgrunden för det är mycket men det var oväntat och jäkligt otrevligt.
Hen har mailat och bett om ursäkt och det är ju bra, men jag känner mig ändå så himla off. Jag svarade nåt i stil med att jag uppskattade ursäkten och förstår att det var frustration som rann över men att jag inte accepterar att bli behandlad på det sättet. Vi behöver jobba som ett team och särskilt när det är mycket igång, inte gå efter varandra.

Får se hur det tas emot.

Mamma dog i januari. Det som finns går till mig och min syster. Vi började tömma lägenheten rätt omgående, det som hände oss var att dödsboet inte betalar räkning gällande tömning/städning förrän bodelningen är klar. Så fort den blev klar betalades räkningarna.
I slutet av augusti säljs hennes lägenhet och allt är då klart.

Det ska bli skönt att slippa allt arbete som kommer med döden och få sakna/sörja mamma ifred.

Mamma dog i januari. Det som finns går till mig och min syster. Vi började tömma lägenheten rätt omgående, det som hände oss var att dödsboet inte betalar räkning gällande tömning/städning förrän bodelningen är klar. Så fort den blev klar betalades räkningarna.

Det ska bli skönt att slippa allt arbete som kommer med döden och få sakna/sörja mamma ifred.

Hur lyckades ni med det rent formellt? Alltså börja tömma

Glöm inte att ev deklarera nästa år bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund