Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
PostNord.
Fick sms om att mitt paket var levererat till paketbox, följt av ett sms om att det inte gått att leverera till paketboxen och att det kommer lämnas till ombud. Ombudet ligger 50m bort (paketboxen är på andra sidan parkeringen av butiken där ombudet är).
Lämnades det där? Nej, det åkte tillbaka till terminal.

Hoppas det kommer imorgon…..

Det är 29 grader varmt, strålande sol och jag har sett inte mindre än två personer gå runt i dunjacka (person nummer två hade även Uggs på fötterna). Jag har så många frågor! Framförallt undrar jag vad de har på sig när det faktiskt är kallt ute? O_o

En av dagens rubrik på DN:
1755087615393.webp

Stör mig som satan på perspektivförskjutningen. Det låter som att barnen är till för förskolorna och inte tvärtom. Artikeln är mer nyanserad än rubriken med lite fokus på personal som sägs upp och barn som behöver byta förskola. Men va fan. Lite mindre systemcentrerad syn på förskolor hade varit klädsamt.

En av dagens rubrik på DN:
Visa bifogad fil 172565

Stör mig som satan på perspektivförskjutningen. Det låter som att barnen är till för förskolorna och inte tvärtom. Artikeln är mer nyanserad än rubriken med lite fokus på personal som sägs upp och barn som behöver byta förskola. Men va fan. Lite mindre systemcentrerad syn på förskolor hade varit klädsamt.
Det hade varit trevligt om man hade tagit chansen och satsat på att förbättra förskolorna för barnens skull. Nu drar man ner på personal när barnantalen sjunker, istället för att behålla personal och därmed förbättra personaltätheten och höja kvaliteten.

Det är 29 grader varmt, strålande sol och jag har sett inte mindre än två personer gå runt i dunjacka (person nummer två hade även Uggs på fötterna). Jag har så många frågor! Framförallt undrar jag vad de har på sig när det faktiskt är kallt ute? O_o
En annan sitter inomhus med ac på.

Klassikern jag brukar se här omkring är dunjacka och sandaler utan strumpor.

Det hade varit trevligt om man hade tagit chansen och satsat på att förbättra förskolorna för barnens skull. Nu drar man ner på personal när barnantalen sjunker, istället för att behålla personal och därmed förbättra personaltätheten och höja kvaliteten.
Det hade varit en intressantare vinkling.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund