Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller körsbärslikören. Alla riktigt goda har tagits bort. Men å andra sidan finns det annan god choklad att köpa, vore värre om det var enda tillgängliga varan i butik.
Det har du rätt i! Har inte köpt den på flera år, finns godare choklad faktiskt och då köper jag det istället. Köpte Fazers förra året, deras nya ask, men även om den var ok kändes den inte helt värd priset.

Jag tror att de har klarat sig länge på att vara en julklassiker som "alla" måste ha. Jag köpte inte en enda förra året för jag tyckte att priset var helt vansinnigt för vad man får. Precis som du säger finns det ju annan choklad...
Jag slutade köpa den för flera år sen. För mig håller den sig bara kvar på marknaden tack vare att den varit jultradition i så många år.
Förra året köpte jag en ferrie roucher storpack så jag fick alla 3 smaker. Inte en endaste besvikelse :)

Köpte äntligen ett par, för mig, dyra byxor som rekommenderas hela tiden. Av vanligt folk, inte influencers. Ett par mjuka byxor som inte är mysbyxor. Men jag borde veta bättre vid det här laget. När alla modeller bär storlek xs och s så kommer de inte passa mig. Tog xl enligt storlekstabellen och det ser hemskt ut :( Får skicka tillbaka och leta vidare.

Köpte äntligen ett par, för mig, dyra byxor som rekommenderas hela tiden. Av vanligt folk, inte influencers. Ett par mjuka byxor som inte är mysbyxor. Men jag borde veta bättre vid det här laget. När alla modeller bär storlek xs och s så kommer de inte passa mig. Tog xl enligt storlekstabellen och det ser hemskt ut :( Får skicka tillbaka och leta vidare.

Ninepine?

Jag gillar cellbes, passar mig bra nu när jag gått upp en massa och det är svårare med kläder.

Ännu en tantvarning!!
Inte nog med att man ska betala massa dyra pengar för kläder där halva plagget saknas ("croppade" hit och dit), nu får du inte ens kläder som täcker trosorna!
1759254887822.webp

Dotterns skola!
Hon fick en klocka av oss i helgen, nu är den trasig. En pojke i hennes klass drog av den från hennes arm igår så den gick sönder. Men bara för att det var på fritids så verkar hennes klassföreståndare inte bry sig alls. Fick svaret att jag fick ta det med fritids, läraren hade semester igår. Man får ingen klasslista eller så heller så får ingen kontakt med föräldrarna. Får väl lägga en lapp på barnets hylla eller något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund