Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag är så kinkig!! Ska på bröllop och måste skaffa en billig men fin klänning av något slag (äger inga finkläder). Kollar på 500 hemsidor men gillar typ ingenting 😅 hatar V-ringat, sån där tantig spets, alla sorters skjortklänningar, sånt som bara hänger rakt upp och ned och inte visar midjan på något sätt… och GLITTER!!! blää 🙈 vill se ung och modern ut. Nu får jag ta och skärpa mig.

(Hatar allt sånt på mig själv, alltså, inget agg mot dig om du är v-ringningsfantast)

Varför ska mensen alltid komma när man är sjuk?
Har läst att man har lite nedsatt immunförsvar just kring mens (eller något åt det hållet) så därför blir man lätt sjuk. Så det är nog snarare tvärt om. Ett skit oavsett!!
Vad jag förstått det som så ja, immunförsvaret är nedsatt runt menstruation/luteala fasen. Kroppen räknar ju under det luteala med att den kanske är gravid, och att då ha immunförsvaret på högsta nivå blir lite kontraproduktivt. Den vill ju generellt behålla den främmande kroppen (fostret). Att det inte finns någon i de flesta fall, det bryr inte den sig om.

Stormen Amy ska komma hit i helgen och jag ska flyga till Dublin på lördag. Är inte alls flygrädd i vanliga fall men det här gör mig lite orolig.
Har flugit från Gotland många gånger när båtarna varit inställda pga storm, där de fått hålla ned trappan/dörren för att den int ska blåsa igen mellan passagerare osv. Aldrig problem när man kommit upp en bit i luften :)

Stör mig på att jag är så kinkig!! Ska på bröllop och måste skaffa en billig men fin klänning av något slag (äger inga finkläder). Kollar på 500 hemsidor men gillar typ ingenting 😅 hatar V-ringat, sån där tantig spets, alla sorters skjortklänningar, sånt som bara hänger rakt upp och ned och inte visar midjan på något sätt… och GLITTER!!! blää 🙈 vill se ung och modern ut. Nu får jag ta och skärpa mig.

(Hatar allt sånt på mig själv, alltså, inget agg mot dig om du är v-ringningsfantast)
Gillar du second hand? Isf kan det vara värt att kolla någon välsorterad sådan och se om du hittar något :) brukar vara billigare, och kan ju finnas väldigt varierat utbud om en har tur.

Stör mig på att det inte går att blodsbestämma mig. För drygt 10 år sen landade de på X då varken Lund eller Tyskland kunna lösa det.
Var iväg igår och lämnade blod för att kunna bli blodgivare men nu har de stött på patrull så mer blod behöver lämnas.
Menar du blodgrupp? Har du nån som är utanför A-B-0-systemet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund