Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men lite coolt ändå! Kanske startar du en skola för ungdomar med speciella förmågor om något år. ;)
Nja, tyvärr har det väl inte gett alltför många positiva saker. Ett annat sjukhus slog larm om samma sak för 12 år sen men de kunde inte reda ut det då. Har opererats ett gäng gånger sen dess men ”mitt” sjukhus har nog bara gillat läget och kört på.

Det var därför jag trodde det rett ut sig självt och jag kunde bli blodgivare.

Nja, tyvärr har det väl inte gett alltför många positiva saker. Ett annat sjukhus slog larm om samma sak för 12 år sen men de kunde inte reda ut det då. Har opererats ett gäng gånger sen dess men ”mitt” sjukhus har nog bara gillat läget och kört på.

Det var därför jag trodde det rett ut sig självt och jag kunde bli blodgivare.
Jag är säker på att de sa samma sak till Prof Xavier! :D

Nej, skämt åsidor, vilken röra! Hoppas det reder sig. Blodprov är ju aldrig kul.

Det går så mycket snabbare om en pekar var de ska sticka ju :angel:

Förra gången på labb frågade hon om jag tog sprutor också (berättade att jag hade Crohns) och jag tyckte jajamän, sedan flera år. Hon var inte förvånad över att jag inte är nålrädd :D
Jsg kan inte påminna mig om att jag nånsin varit rädd för nålar, inte ens som liten.
Blev därför lite förvånad när jag i vuxen ålder begrep att så väldigt många är rädda.

Minns tillbaka till det året jag bodde där, mitt hår har nog aldrig mått så kasst. Tur jag hade en kort frisyr då iaf. En massa kalk i vattnet, glad för att min häst inte var kräsen med vatten iaf..
Jag undviker att tvätta håret så länge som möjligt när jag är här :D
Har ganska långt, lockigt hår och det är en mardröm att tvätta här.
Lågt vattentryck hjälper inte precis till. Det känns som att balsamet aldrig sköljs ur och ändå blir det som svinto efteråt.

Det skall bli skitväder i morgon så jag tänkte boka gymnastiksalen i vår lokala skola, som jag gjort flera gånger förut.
Men man måste boka minst 48 timmar i förväg, för att ärendet skall "hinna handläggas". I praktiken betyder det nu att jag inte får lov att boka salen för lördag - men utan problem kan boka för söndagen, trots att ärendet behöver "handläggas" idag i båda fallen. Betongrövar.

Jag har gått från att svimma till likgiltighet, det har blivit många stick genom åren.

Definitivt bra att jag inte är stickrädd med allt blod de tagit sista tiden. Ffa att de inte fick tag på några vener eftersom de försvann så de måste gräva och försöka hitta vener i fyra fem (sex försök var rekordet) gånger, de gav upp och en ny person kom in och grävde mer.

Definitivt bra att jag inte är stickrädd med allt blod de tagit sista tiden. Ffa att de inte fick tag på några vener eftersom de försvann så de måste gräva och försöka hitta vener i fyra fem (sex försök var rekordet) gånger, de gav upp och en ny person kom in och grävde mer.
Det är hyfsat lätt att ta blod från mig som tur är.
Låter jobbigt med grävandet. :heart

En person får väl bara göra 3 försök, sen måste de kalla på ny personal?
Har läst det nånstans, säkert här på buke. :p

Har diskuterat lite med en person sedan ett tag tillbaka, gällande att köpa en kanin. Personen har inte kunnat skriva ut intyg och varit lite svårt att kommunicera med, men nu skulle vi ändå åt det hållet så tänkte att vi testar. För att bestämma tid lite mer precist bad jag min mor skriva från min telefon, då jag körde. Då får personen för sig att jag är mindreårig och vill därför inte sälja till mig? Alltså, vill man inte sälja till någon måste man självklart inte det, men nu är jag myndig. Man kan faktiskt umgås med sina föräldrar som myndig också :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!