Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir skogstokig. Gamla sensorn tog slut när jag var på landet. Satte på en ny och nu vägrar både mobilen och avläsaren att fungera. Det är sista och två innan gjorde samma sak innan det var en som fungerade. Det här var den sista så nu får jag vara utan tills de nya jag beställt kommer :arghh: Jag gissar att det är för att den här är Libre 2+ och inte vanliga libre.

Mitt djurliv just nu.
I tisdags tog jag bort min gammelkisse som föddes i min säng maj -07, min yngsta kisse har försvunnit sen i onsdags (påkörd? instängd? sörjer?), min ridhäst är halt och min sällskapshäst närmar sig fångvarning (jag kan inte träna ordentligen på sommaren då jag inte tål sol och värme).

Helt ärligt så suger det just nu. Det är tur att jag har min kissetjej som ligger och håller om mig hela nätterna så jag får någon slags sömn.

Och på samma störning. Skulle in och lägga ett ärende till HR på en gång tänkte jag. Kan jag göra det från min egen mobil/dator? Icke! Måste ha jobbdatorn och koppla upp på jobbets nätverk. GAAAAAAAAAAAH!!
Har god lust att bara dra iväg ett mail till chefen med andemeningen "lös det".
Jag har redan varit och försökt lösa det innan jag gick på ledighet, i juni. De hade lagt fel på semestern och föräldraledigheten (trots att jag lagt in och fått godkänt exakt de datum jag ville ha så lyckades HR fucka upp det).
Jag utgår från att om jag får ledighet beviljad så läggs den in korrekt i systemet. Men nej då, det gick tydligen inte.

Jag blir skogstokig. Gamla sensorn tog slut när jag var på landet. Satte på en ny och nu vägrar både mobilen och avläsaren att fungera. Det är sista och två innan gjorde samma sak innan det var en som fungerade. Det här var den sista så nu får jag vara utan tills de nya jag beställt kommer :arghh: Jag gissar att det är för att den här är Libre 2+ och inte vanliga libre.
Hörrö. Har jag inte hutat åt dig att beställa nya när det finns två kvar av de gamla!!

Det har nog ingen som heslt betydelse att det är 2+. Det är de enda som levereras numera. Ska inte vara nån skillnad. Men vissa batcher är kassa.

Är så jäkla hungrig, trots att jag ätit rejält. Stort sug efter chips och jordnötter. Man ser verkligen hur lätt det är att trilla dit igen.
Hörrö. Har jag inte hutat åt dig att beställa nya när det finns två kvar av de gamla!!

Det har nog ingen som heslt betydelse att det är 2+. Det är de enda som levereras numera. Ska inte vara nån skillnad. Men vissa batcher är kassa.

Alltså det här är den tredje(!) i samma batch. Så jag har beställt i god tid men räknade inte med att tre på raken inte fungerar.

Och nu fungerar den plötsligt. 13.3 men ja inte konstigt mtp vad jag ätit idag och flera dagar innan. Förstår mig inte på tekniken ibland. Är säker på att det är en liten gremlin som sitter och hånler någonstans i något kretskort.

Mitt djurliv just nu.
I tisdags tog jag bort min gammelkisse som föddes i min säng maj -07, min yngsta kisse har försvunnit sen i onsdags (påkörd? instängd? sörjer?), min ridhäst är halt och min sällskapshäst närmar sig fångvarning (jag kan inte träna ordentligen på sommaren då jag inte tål sol och värme).

Helt ärligt så suger det just nu. Det är tur att jag har min kissetjej som ligger och håller om mig hela nätterna så jag får någon slags sömn.
Min yngsta kisse låg på trappen och väntade när jag kom hem! ❤️😍❤️
Han var hungrig men mådde bra. 🥰

Ilandsstörning och det är nog synd om den ovana ynglingen men, men .
Sjukresechauffören som både körde och hämtade mig från sjukhuset var så tafflig.
När han kom på morgonen så försökte han backa in på gården. Det tog många försök innan han lyckades. (lastbilar och traktorer med släp har vänt här) Jag fick sen dirigera honom för att han skulle hjälpa nedför trappen. Han var rätt handfallen.
När vi väl kom fram till sjukhuset så stannade han utanför i spöregnet. .Hjälplös kostaterade han att den rullstolen var sjöblöt. Så jag föreslog att han skulle köra in under taket Och bad honom hämta en annan stol.
Den stol han hämtade var utan fotstöd så jag fick hålla upp benet med händerna och det andra benet hela vägen till avdelningen. Aj.

Så, nu har jag gnällt.

Mitt bröd på jobbet hade hunnit mögla. :banghead:
Jag tyckte det smakade lite tvivelaktigt igår och nu när jag tog en bit upptäckte jag mögelprickar, så allt åkte ner i soppåsen. Tur jag hade med mig nyköpt bröd, får köpa mer senare i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund