Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min arbetsplats hade problem med städningen under ett år, men jag skulle säga att det var ett arbetsledarproblem, plus att de hade räknat bort sig ekonomiskt. Men det var inte personerna som städade hos oss fel!
Har en tendens att vara för lite städning köpt och för höga förväntningar om vad som ska ingå i det man köper... Tyvärr. Till slut bad jag de som ville att jag skulle göra extra att ta det med sin chef för det ingick inte i mitt jobb som det såg ut helt enkelt. Det blev tyst.

Jag blev rätt irriterad på mina kollegor när jag jobbade som städerska när de gjorde likadant. Oftast rörde det sig om vikarie på mitt område. Där tog jag tag i påsen som jag brukade och hastade i väg med rullen i släptåg... Har något slängt något som är kletigt eller runnit vid sidan om har det runnit på rullen.

Låt rullen ligga kvar i hinken men inte fastsatt i påsen som sitter i åtminstone.

Man har rätt att bli irriterad på andra människors jobb, bara man inte beter sig som rövhål mot dem personligen. Det är trots allt en viss skillnad på det.
Det finns ju grader av irritation, och det @Krålus visade upp kändes inte rimlig på något sätt, och allmänt otrevligt.

Min mamma som jobbat länge med lokalvård lärde mig att göra just så, med påsen kvar på rullen. Jag tycker det är ett arbetsbesparande knep faktiskt.
Jag tycker verkligen tvärtom och ser inte rimligheten i det så för mig var det bara en källa till irritation. Testade själv, men gav upp för det blev inte effektivt för mig. Mitt sätt fungerade bättre. kanske för att det var mer invant, vad vet jag.

Har en tendens att vara för lite städning köpt och för höga förväntningar om vad som ska ingå i det man köper... Tyvärr. Till slut bad jag de som ville att jag skulle göra extra att ta det med sin chef för det ingick inte i mitt jobb som det såg ut helt enkelt. Det blev tyst.
I vårt fall gjorde de inte det som var upphandlat, tex microvågsugnarna skulle tas minst en gång i veckan, men tror det gick typ 6 månader mellan gångerna :yuck: mitt kontor var så sunkigt att jag funderade på att städa det själv och jag har inte speciellt höga krav, men blir det inte städat på 1,5 månad.

Men nuvarande företag är super :up:

I vårt fall gjorde de inte det som var upphandlat, tex microvågsugnarna skulle tas minst en gång i veckan, men tror det gick typ 6 månader mellan gångerna :yuck: mitt kontor var så sunkigt att jag funderade på att städa det själv och jag har inte speciellt höga krav, men blir det inte städat på 1,5 månad.

Men nuvarande företag är super :up:
Tråkigt när det är så. här jag jobbar nu har jag inget att klaga på faktiskt, inte på tidigare ställen heller, men det är kanske för att det är inom sjukvården! :D

Jag gjorde själv mitt jobb och var noga, men var just hård och drog in allt extra som de före mig hade stressat för att hinna med så de hade jobbat obetalt över... Vägrade jobba gratis liksom, när jag började var min lön 14 250 kr före skatt. Inte en chans att jag gör extra utöver min arbetstid som de inte ens hade köpt då. Då kom klagomålen, men jag fick ju rätt när min chef plockade fram listan med vad jag skulle göra och vad som var köpt... De lärde sig dock och klagomål kom dock åt andra håll så fort jag inte var på plats, chefen fick ångest varje gång för han visste att de skulle ringa. Vikarierna fuskade alltid. DET kändes bra för mig. ;)

Ungefär så är det. Vi torkar av med hjälp av strumpor i omklädningsrummet mm. Jaja det är möte med chefen under veckan... haha

Att jag är så jäkla lättskrämd. Jag brukar skämta ibland om att jag är som en häst och ogillar plötsliga ljud och rörelser men det som hände nyss tar nog priset: Jag lyfte mitt glas för att ta en klunk. P.g.a kondens hade glasunderlägget fastnat på undersidan av glaset och när vakuumet släppte trillade underlägget ner på soffbordet och det smällde till lite lätt. Jag blev så rädd att jag ryckte till och pjta, nu har jag flädersaft både på tröjan och en del av soffan 🙄

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

1000013320.webp

Att köpa byxor... Samma storlek som jag har på mig, men de bruna saknade säkert 10-15cm för att kunna stänga och de svarta behövde jag inte ens prova (de var ihopvikta när jag tog med till provrummet) 😅

Visa bifogad fil 172706
Att köpa byxor... Samma storlek som jag har på mig, men de bruna saknade säkert 10-15cm för att kunna stänga och de svarta behövde jag inte ens prova (de var ihopvikta när jag tog med till provrummet) 😅
Whaat! Ett par måste(?!) ju nästan vara felmärkta.
Storlekar brukar skilja tycker jag (hopplöst att ”blindköpa” byxor utan att testa) men då mer mellan märken, inom samma brukar det vara enklare…

Jag blev rätt irriterad på mina kollegor när jag jobbade som städerska när de gjorde likadant. Oftast rörde det sig om vikarie på mitt område. Där tog jag tag i påsen som jag brukade och hastade i väg med rullen i släptåg... Har något slängt något som är kletigt eller runnit vid sidan om har det runnit på rullen.

Låt rullen ligga kvar i hinken men inte fastsatt i påsen som sitter i åtminstone.

Man har rätt att bli irriterad på andra människors jobb, bara man inte beter sig som rövhål mot dem personligen. Det är trots allt en viss skillnad på det.
Jag tänker att det är personligt vad man uppfattar som mest effektivt. Jag föredrar samma som du, men uppenbarligen finns det ju de som föredrar att påsen sitter fast eftersom de lämnar det så.

@Krålus den/de som städar hos er så tömmer säker massor av säckar och påsar varje dag, och föredrar antagligen att den sitter fast i rullen, eftersom de lämnar det så. Så om du blir irriterad för att du måste dra loss en säck någongång, tänk på att du kanske stör deras jobb om du drar loss rullen.

Whaat! Ett par måste(?!) ju nästan vara felmärkta.
Storlekar brukar skilja tycker jag (hopplöst att ”blindköpa” byxor utan att testa) men då mer mellan märken, inom samma brukar det vara enklare…

Sjukt! Du borde visa dem i kassan och klaga…
Orkade tyvärr inte gå och kolla om det var felmärkt eller klaga då jag hade lite bråttom, men så drygt att det i princip aldrig går att lita på storlekar längre. Tycker Lindex bara gör mindre och mindre byxor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund