Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från att i vanliga fall ha svårt att somna och sova kanske 3-5 timmar per natt till att plötsligt sova middag mitt på dagen i 2 timmar och sedan sova 12 timmar till på natten också :eek:

Jag har saker att göra men det har inte gått att hålla ögonen öppna eller sitta upprätt utan att nicka till på morgonen/förmiddagen :(

7an började sända Beverly Hills 90210 i repris+la ut alla säsonger på tv4play.
När säsong 2 skulle börja så fanns den inte i tablån, så jag fick snällt skaffa tv4play plus för att kunna fortsätta kolla. :down:
Listigt att sända lite gratis, för att man ska fastna, och sen ta betalt för resten. :mad:

AI-textningen fortsätter störa.

calabi är tydligen Tel Aviv och här pratar reportern om gisslan i Gaza men texten….

Bifogade filer

• IMG_8814.webp
    IMG_8814.webp
    355,3 KB · Visningar: 93
Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.
Vet inte riktigt vad som räknas som vintage? 1920-1950-talet eller?
Det finns nog ingen riktig definition. Om kläder säger Vintagemannen (https://vintagemannen.se/2016/02/08/nastan-inga-klader-tillverkade-efter-1970-ar-vintage/) så här:
  1. Vintage.
    1. Kläder tillverkade före 1970 då massproduktionen helt tagit över. Det mesta som överlevt från den tiden, både skräddarsytt och konfektion, har tämligen hög kvalitet.
    2. Handsydda/skräddarsydda kläder av god kvalitet och fabrikat som äldre än 20 år, dvs ungefär som ett bra årgångsvin. Plagget har ålder och kvalitet och kommer att åldras med behag. Just nu går gränsen vid 1996.

Att 80% av det som taggas ”vintage” på Vinted är från Shein… :meh:

Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.
Har lite "riktig" vintage att sälja men är skitsvårt att hitta rätt kanal pga det som nämns ovan. Definitivt en störning.

Jag köper ju ofta aktiviteter på Tradera och genomgående är att folk generellt är idioter och inte har någon aning om vad de klämmer till med i annonstexten :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund