Lapp på mobilen? Snöre på fingret? Skriv på handen?När man messar och ber exet köpa med mjölk till dagens gemensamma kalas för barnet.
"Bara jag kommer ihåg så löser jag det"
Sätt. Ett. Larm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lapp på mobilen? Snöre på fingret? Skriv på handen?När man messar och ber exet köpa med mjölk till dagens gemensamma kalas för barnet.
"Bara jag kommer ihåg så löser jag det"
Sätt. Ett. Larm?
Tänkte på det innan idag. Extremt störningsmoment. Och folk som även ser och vet och säger ”jag har/tar inte ansvar för mina handlingar”. Inte konstigt världen ser ut som den gör nu. Konsekvenser ffs.Folk som inte ser att sitt eget beteende resulterar i konsekvenser. Och sen gnäller när de inte gillar de konsekvenserna
Jag övervägde först att inte svara eftersom störningen egentligen är att han liksom fortsätter ha kvar ansvaret hos mig med en sån formulering. Men svarade tillslut "annars får du svart kaffe"Lapp på mobilen? Snöre på fingret? Skriv på handen?
Ja och då drabbade det honom. Tur man både är söt redan och inte kalv som vi brukar säga...Jag övervägde först att inte svara eftersom störningen egentligen är att han liksom fortsätter ha kvar ansvaret hos mig med en sån formulering. Men svarade tillslut "annars får du svart kaffe"![]()
Alltså jag undrade ju hur någon tänkte då de kom på att det var en "bra" idé att korrespondenten skulle göra sitt inslag från en demonstration?AI-textningen fortsätter störa.
calabi är tydligen Tel Aviv och här pratar reportern om gisslan i Gaza men texten….
Tur att du har texten att lita på då!Alltså jag undrade ju hur någon tänkte då de kom på att det var en "bra" idé att korrespondenten skulle göra sitt inslag från en demonstration?
Jag var knappast den enda tittaren som hade svårt att uppfatta vad hon sa.
Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.Att 80% av det som taggas ”vintage” på Vinted är från Shein…![]()
Det finns nog ingen riktig definition. Om kläder säger Vintagemannen (https://vintagemannen.se/2016/02/08/nastan-inga-klader-tillverkade-efter-1970-ar-vintage/) så här:Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.
Vet inte riktigt vad som räknas som vintage? 1920-1950-talet eller?
Att 80% av det som taggas ”vintage” på Vinted är från Shein…![]()
Har lite "riktig" vintage att sälja men är skitsvårt att hitta rätt kanal pga det som nämns ovan. Definitivt en störning.Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.
Tänkte på det när jag kollade på Tradera häromdagen. Nån sålde en massa ”vintage”-saker men de flesta såg ut att vara rätt nya.