Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite liknande hos oss. Jag kontaktade jobbets datorsupport den 8 september pga printer som inte funkade. Inget akut, vi kan anv ända en annan.
FIck återkoppling i går, de kunde inte hitta något problem. Nej just det, printern började funka efter 3-4 dagar, uppenbarligen av sig själv, eftersom supporten vill mena att de inte åtgärdat nåt 🤷‍♀️
I det här fallet hann jag inte ens kontakta IT om problemet innan det ens var löst, jag gav bara upp för stunden :D Så den löste det helt av sig själv utan att någon ens tänkte på den.

Gick in på Åhléns för att se om de fått in några adventskalendrar. Det hade de inte så jag kollade efter hårfärg. Den jag brukar köpa för 68 spänn på Willys kostade 100 😳 sen kollade jag efter det cerat jag brukar använda. De brukar kosta knappt 30 där jag handlar, där kostade de 40.

Ikea å deras nyheter.. stolen ingolf utgår, även ingatorp serien.. tadaaa in kommer nästan lika produkter men DYRARE
Blev nyfiken. Här är den nya
IMG_1501.webp

795 kr.

Nej men jag tycker faktiskt att endera säger man något (helst relativt neutralt) om att man behöver en paus utan prat, eller så svarar man på tilltal.

Man behöver inte vara bästa kompis med alla sina kollegor men normalt hyfs hör väl till? Att aktivt inte prata med vissa personer är en grogrund för konflikter och dålig stämning på arbetsplatsen.

Vissa av mina kollegor är såna som jag inte skulle välja att umgås med på min fritid, men på jobbet får man bjuda till.
Då är det helt okej att du tycker det.

För mig det första jag hörde tack vare american housewife. Så var tonen på rösten och stilen mamman ropade med som gjorde det till ett bra namn för något som inte funkar.
Den heter numera Greg-Orvar! :D

Den har skött sig någorlunda i dag, lite troll i ljudet när jag startade ett diktat, samma som i går, så startade nästa på listan och då fungerade det. Gick tillbaka och då fungerade första (alla ska skrivas). Så i dag har jag faktiskt arbetat-arbetat och inte bara arbetat i kompetensportalen och mailat och krånglat med datorn :D

Jag har dock skrivit anteckningar i journalen, pratat med kollegor, valt fel anteckningstyp därav och sedan inte kunnat registrera koderna och pratat med kollega för att komma på kruxet om varför, som vi sedan kom på, inte hittat rätt sökord, vi kom på varför efter 10 minuter (fel anteckningstyp), valt rätt anteckningstyp till nästa anteckning, letat sökord i förbannelse (det finns många och det är rörigt och läkarna dikterar efter det gamla journalsystemet), besvarat remisser, skickat remisser och även kunnat kodat och registrera allt korrekt. Helt utan krångel till slut med vare sig journalsystem, synförstoringsprogram, dator eller ens ljud.

Det var som faen!:rofl:

Region Halland och Blekinge ska införa Cosmic inom några veckor bara nu, jag hoppas patienter både i Sörmland och efterföljande regioner har lite... eh... överseende med sina journalanteckningar. Vi sliter faktiskt som djur! Helt ärligt Många av mina närmaste kollegor har aldrig jobbat i ett annat journalsystem ens, i jämförelse med dem är det mitt femte, jag känner mig rätt lugn i att lära mig det, jag har vanan inne att lära mig nytt rätt fort ändå, bara allt annat inte hade krånglat, men jag förstår verkligen känslan om man bara är van vid det man haft tidigare och slängs in i ett nytt så här, hela regionen, med alla nya samtidigt, det är verkligen inte lätt att samtidigt utföra sitt jobb och lära sig nytt på samma gång-helst utan att begå fel, vara tillgänglig för alla andras frågor och göra jobbet perfekt inför patienterna.

Men jag får erkänna att det ändå är kul, tycker jag i alla fall, då jag gillar biten av att lära nytt.

Jag vill hitta anteckningsblock med helvitt omslag så jag kan designa det själv, men jag hittar inget. Inte på nätet alla fall. Hittar bara de vanliga med enfärgat eller mönstrat omslag

Jag vill hitta anteckningsblock med helvitt omslag så jag kan designa det själv, men jag hittar inget. Inte på nätet alla fall. Hittar bara de vanliga med enfärgat eller mönstrat omslag
Är det ett A4-block med ett tomt/helvitt omslag i typ papper som du ex. kan måla på samt linjerade blad du söker efter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund