Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en släkting som gnällt om en liknande kollega. Hon var upprörd för att han inte förstod hennes små hints. Hon tyckte att han "borde förstå". Men det gjorde han ju uppenbarligen inte.

Jag tycker det var rätt sjukt att hon inte bara sa till han rakt ut i de situationer hon störde sig på. Varför inte säga "jag vill vara ifred nu, hejdå?".

Varför börja med vuxenmobbning som utfrysning istället?
För att män kan vara skitvidriga när man säger att man inte vill ha med dom att göra. Just nu blir jag och min fästman bombade med meddelanden från en snubbe, för att vi sa att vi inte vill ha med honom att göra och han skickar även sina bröder till att skicka meddelanden om hur hemska vi är som inte vill umgås med honom längre.

Senast ändrad:
Å mina Ingolf är som nya trots att både hund, katt å barn använder dom flitigt

Samma här, och jag har haft dem i över 10 år så de har haft gott om tid på sig att bli slitna. Den enda åtgärd de har behövt är att efterdra skruvarna några gånger, och det kan hända med vilken möbel som helst.
Då kanske ni köpte dem innan de blev sämre, eller har haft tur.
Läser man recensionerna så är det många som upplever att färgen nöts snabbt.

För att män kan vara skitvidriga när man säger att man inte vill ha med dom att göra. Just nu blir jag och min fästman bombade med meddelanden från en snubbe, för att vi sa att vi inte vill ha med honom att göra och han skickar även sina bröder till att skicka meddelanden om hur hemska vi är som inte vill umgås med honom längre.

Men det är ju en annan sak, ni har ju sagt till redan.

Min släkting ville att personen skulle förstå subtila signaler, utan att behöva säga något överhuvudtaget. Det var inte heller något sliskigt eller förföljande inblandat, bara någon som var socialt klumpig. Och det tycker jag helt enkelt är lite oshysst, för det är många som inte har förmågan att förstå just subtila signaler och kulturellt kroppsspråk.

Om man dessutom sagt till tydligt till personen (eller chefen, om det är en såpass obekväm situation), så har man möjlighet att eskalera sen.

Men att vara tyst för att sen skvallra med andra och frysa ut är inte ok i någon situation.

Försökte montera en liten pall från Ikea. Borrhålen är inte tillräckligt djupa så trots slit och blåsor i handen så har jag inte kunnat skruva in skruvarna tillräckligt långt. Nu måste jag läka blåsorna innan jag kan fortsätta kämpa med skruvarna. Jag har dragit mig för att ens börja med pallen, anade att det kan bli jobbigt.

Försökte montera en liten pall från Ikea. Borrhålen är inte tillräckligt djupa så trots slit och blåsor i handen så har jag inte kunnat skruva in skruvarna tillräckligt långt. Nu måste jag läka blåsorna innan jag kan fortsätta kämpa med skruvarna. Jag har dragit mig för att ens börja med pallen, anade att det kan bli jobbigt.
Skruvdragare? Plåster? Handskar?

Men det är ju en annan sak, ni har ju sagt till redan.

Min släkting ville att personen skulle förstå subtila signaler, utan att behöva säga något överhuvudtaget. Det var inte heller något sliskigt eller förföljande inblandat, bara någon som var socialt klumpig. Och det tycker jag helt enkelt är lite oshysst, för det är många som inte har förmågan att förstå just subtila signaler och kulturellt kroppsspråk.

Om man dessutom sagt till tydligt till personen (eller chefen, om det är en såpass obekväm situation), så har man möjlighet att eskalera sen.

Men att vara tyst för att sen skvallra med andra och frysa ut är inte ok i någon situation.
Ja precis. Vi har sagt. Andra vänner som inte sagt något kan ignorera eller frysa ut och blir inte trakasserade. Så inte så konstigt att folk inte säger något. Det var sociala klumpigheter som gjorde att vi sa ifrån och dom har flippat helt efter det.

Marabous nya 160 grams chokladkakor. Vad i hela fridens namn är det för någon obskyr hädelse?! De ser konstiga ut och får mig att tänka på den där klassiska bussen som var störiga i en av de första störig-trådarna :arghh::banghead: Minst lika störande!

TANTVARNING!
Att det är så många som till och med på tävling har sina mobiler på låret i ridbyxorna.. Varför måste mobilen vara med varenda sekund? Dessutom tycker jag det ser fult ut när mobilen sitter som en svullnad på låret :cautious:
Fattar om man rider ut eller så, då är det ju ändå en säkerhetsfråga. Men vad ska du med mobilen till på tävlingsbanan?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund